Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: Vær vennlig forhold denne tråden teknisk mhp produktet som diskuteres. Eventuelle fraktmetoder fra forhandler tas under "pris -og produktjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toft
    Jeg går nok Viewpia jeg også. Virker som det er mye TV for pengene. Har brukt mye tid de forskjellige trådene her på forumet og det virker som Viewpia er bra nok til mitt bruk. Er det hovedsakelig til TV-titting du også skal bruke den? Innsynsvinkelen er imidlertid noe jeg er litt skeptisk til. Ser for meg at den fort kan bli opp i mot 45 grader for enkelte plasser i sofaen. Dette skal vistnok være et problem med LCD-skjermer i forhold til plasma.
    Med 45 graders vinkel må du regne med at Svart blir blått på viewpia 37"
    Det sies vel at innsynsvinkel er 178 grader, og det stemmer vel forsåvidt, men det hjelper ikke stort når sort blir blått imo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok hovedsaklig Tv titting for min del også, og utifra den plasseringen jeg kommer til å få, tror jeg ikke innsynsvinkelen blir noe problem. Det jeg er mest spent på er mulighetene for å kjøre lyd via stereoanlegget, men det ordner seg vel med en løsning der også. Har ikke hørt noe mer om den inn eller ut-gangen som er på Viewpia'en, er det noen som har funnet ut av den? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afrika
    Det blir nok hovedsaklig Tv titting for min del også, og utifra den plasseringen jeg kommer til å få, tror jeg ikke innsynsvinkelen blir noe problem. Det jeg er mest spent på er mulighetene for å kjøre lyd via stereoanlegget, men det ordner seg vel med en løsning der også. Har ikke hørt noe mer om den inn eller ut-gangen som er på Viewpia'en, er det noen som har funnet ut av den? :?
    Jeg gadd ikke vente mer på svar om den saken. Prøvde å få den oppklart, men de fleste av mine innlegg blei slettet/redigert siden jeg viste til div. sider. Så nå har jeg bestilt min egen skjerm, og skal forske på egen hånd. Har alt av kabler klart, så nå venter jeg bare å skjermen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ ZooL
    Jeg gadd ikke vente mer på svar om den saken. Prøvde å få den oppklart, men de fleste av mine innlegg blei slettet/redigert siden jeg viste til div. sider. Så nå har jeg bestilt min egen skjerm, og skal forske på egen hånd. Har alt av kabler klart, så nå venter jeg bare å skjermen.
    Hvilken størrelse ble det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert!

Da venter jeg spent på dine resultater, jeg er ikke hjemme fra sjøen og klar med TV'n før rundt den 7-8. juli.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvilken størrelse ble det?
    32"

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afrika

optisk lyd ut fungerer utrolig nokk kunn ved bruk av Dvi/HDMI kabelen, har ikke fått testet dette men kan garantere at resten av lyd tilkobbling er inganger og at optisk lyd utgang ikke virker på scart,componen ol.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis man kjører inn et vanlig analogt TV-signal via coaxialkabelen/antenneinngangen får man ikke lyden fra dette signalet ut den optiske utgangen? Isåfall er jo hele vitsen borte siden man ved alle de andre signalene kan kjøre lyden rett inn på forsterkeren uten å gå via TVen... Slik jeg har tenkt og gjøre det. DVI fra PC - toslink fra PC til forsterker. Skal jeg se film kjører jeg lyden fra DVD-spilleren rett inn på forsterkeren... osv.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo uansett ikke digital lyd i fra den analoge TV sendingen da..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes da analog til digital convertere da. Dog er d analog lydkvalitet. Poenget er bare å få lyden fra TV-signalet ut på anlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en Viewpia 32" på plass. Valget stod mellom den nye Samsung 32" med 3000:1 dynamisk kontrast til 15k eller Viewpia 32" til 10k.

En liten oppsummering:

Viewpia ser helt ok ut på avstand. Studerer man nærmere ser det litt billig ut. Men når det er sagt tok jeg en titt på en del andre LCDer. De fleste syntes jeg så plastik ut, utenom ett Philips 32" til 30k.

Testet ut med Denon 2910. Meget skarpt og klart bilde via HDMI oppskalert til 720p (kjapp kalibrering med DVI). Bedre enn på mitt gamle Thomson CRT, men det var forventet. Sortnivået derimot er jo ikke akuratt på topp, men det var vel egentlig også som forventet. Har prosjektor hvor jeg ser film på, så denne LCDen blir til TV titting (som hovedsaklig består i nyheter og dokumentarer) og sortnivået ser jeg som akseptabelt for det behovet. Skal man derimot se mye film DVD vil jeg kanskje ikke vært fornøyd med sortnivået.

Digital kabel (Lyse) er som forventet også dårligere med Viewpia enn CRT. Men vil tro når det kommer HD sendinger så vil det tippe i Viewpias favør. Men både kona og jeg syntes bildet er fullt ut akseptabelt for bruken.

Oppsummering:

Bra valuta for pengene, finnes selvfølgelig bedre LCDer men til prisen er dette mye flat moro :lol: . Var en fornøyelse å bli kvitt det gamle 32" CRT i stua.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, denne tråden er teknisk, ikke en forhandlertråd. Beste priser finner dere på AVNYTT, mens forhandler/pris kan diskuteres HER (42") og HER (32")

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan denne skjermen kalles HD-ready, når den ikke takler 1080i (1920 x 1080) som er et krav for å kalles HD-ready.... og hva er egentlig forskjellen på: 1080i - 1920x1080 interlaced og 1080p - 1920x1080 progressive?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720p er krav for HD ready ikke 1080i. Den takler forøvrig 1080i, men da er det nedskalert.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kravet til HD Ready tv-er skal takle både 720p og 1080i. Viewpia takler begge.

Edit: Se her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=115615
    og her: http://www.eicta.org/dls/Common/GetF...19&mfd=off

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    720p er krav for HD ready ikke 1080i. Den takler forøvrig 1080i, men da er det nedskalert.
    Joda, mottak av både 720p og 1080i er selvfølgelig et av kriteriene for å kunne benytte HD-Ready logoen. Kravet til fysisk oppløsning er minimum 720 linjer.

Interlacing/linjefletting er en over 50 år gammel kompresjonsteknologi. Dagens kompresjonsalgoritmer er langt med effektive. 1080p inneholder dobbelt så mye informasjon som 1080i, men krever også dobbelt båndbredde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min 32" og er veldig fornøyd så langt. Dog lurer jeg på hvordan dere som allerede har denne TVen løser "problemet" med å få lyden fra TV-signalet ut til f.eks. er reciver? Jeg har koblet en toslinkkabel fra TVen til reciveren min, men får ikke til å få ut noe lyd. Dog er reciveren (AV 330) min helt ny, så mulig jeg gjør noe feil der... Takker for alle svar og forslag til hvordan løse dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gå via TV? Det er bare å sende signalet direkte fra dekoder til receiver? Eller har du analog dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg også på, kan man koble lyden til forsterkeren fra denne TVen om man ikke har digital dekoder? Jeg har forsåvidt ikke dekoder i det hele tatt... Er veldig lysten på å få lyden fra lørdagens live8 konsert ut på anlegget.

Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •