Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 34 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Test av Viewpia 32" LCD TV

Sitat Opprinnelig postet av sveisvei
    En liten test med noen bilder, er litt rask i svingene... så ta en titt her: http://www.hardlydesign.com/jupp/tv.htm

please dont flame , jeg liker tven iallefall
    Jeg så på testen at du har samme lcd skjerm som meg (eizo l550).
    Hvordan er viewpia i forhold til den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Viewpia 32

Sitat Opprinnelig postet av vegasman
    Er fersk med alt teknikksnakket her, men etter mye skryt har også jeg skaffet meg en Viewpia 32.

Har et problem med visning av gamle VHS- filmer. Det rare er at når jeg bruker pip-funksjonen slik at jeg har videoen som "sub-picture" får jeg et helt fint bilde, men når videoen er hovedbilde hopper/hakker det. Hva har jeg gjort galt? Må jo kunne gå an å få godt bilde ellers også når jeg har så fint bilde med videoen som "underbilde".

Jeg bruker en meget gammel Grundig VHS-spiller med en meget bred kontakt mellom AV1 på TV og video (scartkontakt?) Kunne ikke bruke noen kontakter som fulgte med Tv'n fordi videospilleren bare har to AV- kontakter, inngang til antenne og utgang til TV. Jeg har ikke koblet antennen via videoen til TV'n fordi det gir dårligere TV-bilder. Eneste koblig er altså den brede kontakten jeg har nevnt, har dette noe å si?

Noen som har tips eller forklaring på mitt problem?
    Har opplevt nøyaktig det samme som du beskriver..mot en Hitachi VHS. Jeg gjorde mange forsøk både med andre VHS maskiner og med ny og dyr SCART kabel..men resultatet var det samme..Viewpia'en min er derfor levert inn til rep. og der har de visst bestillt noen deler nå som de skifte...er litt rart dette her, dersom dette er et generellt problem burde det være flere på forumet som melder ifra om lignende tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig nok så er vhs på disse tv'ene et problem.

Har testet med flere ulike vhs-spiller på både 32, 37 og 42".

Fint om noen kunne kommet med en god forklaring.. heldigvis er det ikke så mange som bruker vhs-spiller lengre så ser ikke på dette som et stort problem med tv'en.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVorfor bruker dere i hele tatt VHS burde jo heller være spørsmålet?

Men seriøst så er jo VHS et ustabilt medium og tidligere var det jo vanlig at en egen kanal som var tilrettelagt for ustabil sync og slikt ble brukt. Kan hende at Viewpia har tenkt at alle dagens kilder er så stabile at de ikke har tatt hensynt til at noen få bruker VHS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VHS har iallefall en fordel..i motsetning til en DVD tåler den håndtering av 4 åring som skal se på Mummi..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svensk diskusjon og reviews av viewpia 37
    http://www.prisjakt.nu/forum/lofiver...hp/t95759.html

Kan virke som vi har nokså bra priser i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Men seriøst så er jo VHS et ustabilt medium og tidligere var det jo vanlig at en egen kanal som var tilrettelagt for ustabil sync og slikt ble brukt. Kan hende at Viewpia har tenkt at alle dagens kilder er så stabile at de ikke har tatt hensynt til at noen få bruker VHS.

Hvordan kan datteren ellers få sett sine tegnefilmer på VHS-kasetter? Eller er det bare å kaste disse nå?

Tenker på å skaffe meg opptager med hardisk, finnes det slike med innebygd VHS-spiller?

Takknemlig for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Viewpia 32

Sitat Opprinnelig postet av eilu
    Er fersk med alt teknikksnakket her, men etter mye skryt har også jeg skaffet meg en Viewpia 32.

Har et problem med visning av gamle VHS- filmer. Det rare er at når jeg bruker pip-funksjonen slik at jeg har videoen som "sub-picture" får jeg et helt fint bilde, men når videoen er hovedbilde hopper/hakker det. Hva har jeg gjort galt? Må jo kunne gå an å få godt bilde ellers også når jeg har så fint bilde med videoen som "underbilde".

Jeg bruker en meget gammel Grundig VHS-spiller med en meget bred kontakt mellom AV1 på TV og video (scartkontakt?) Kunne ikke bruke noen kontakter som fulgte med Tv'n fordi videospilleren bare har to AV- kontakter, inngang til antenne og utgang til TV. Jeg har ikke koblet antennen via videoen til TV'n fordi det gir dårligere TV-bilder. Eneste koblig er altså den brede kontakten jeg har nevnt, har dette noe å si?

Noen som har tips eller forklaring på mitt problem?
    Har opplevt nøyaktig det samme som du beskriver..mot en Hitachi VHS. Jeg gjorde mange forsøk både med andre VHS maskiner og med ny og dyr SCART kabel..men resultatet var det samme..Viewpia'en min er derfor levert inn til rep. og der har de visst bestillt noen deler nå som de skifte...er litt rart dette her, dersom dette er et generellt problem burde det være flere på forumet som melder ifra om lignende tilfeller.
    Snakket med verkstedet idag og det er funnet en feil på en bestemt prod. serie av denne LCD TV'en. De skal bytte en EPROM. Håper det blir snart...leverte den inn 08.juni..begynner å bli litt lenge siden.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Hvordan kan datteren ellers få sett sine tegnefilmer på VHS-kasetter? Eller er det bare å kaste disse nå?

Tenker på å skaffe meg opptager med hardisk, finnes det slike med innebygd VHS-spiller?

Takknemlig for svar
    Foreslår at du kopierer disse inn på harddisken. Så har du null slitasje. JVC har en kombispiller, men jeg mener det er bedre å ha en VHS for å kopiere inn og deretter fjerne den helt. Med 160Gb opptak får du rimelig mange tegnefilmer inn på harddisken i VHS kvalitet. (opp mot 200 timer)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [
    Foreslår at du kopierer disse inn på harddisken. Så har du null slitasje. JVC har en kombispiller, men jeg mener det er bedre å ha en VHS for å kopiere inn og deretter fjerne den helt. Med 160Gb opptak får du rimelig mange tegnefilmer inn på harddisken i VHS kvalitet. (opp mot 200 timer)[/quote]

Takk for svar. Hvordan får jeg kopiert filmene over på hardisken til min nye opptaker? Kan jeg bruke min gamle VHS-spiler til dette tror du?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke dere flytte diskusjon rundt VHS og overspilling til harddisk til en ny tråd? Dette begynner å bli rimelig off-topic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia 37 vs. PHILIPS 107FP4

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for en Viewpia 37 etter god omtale i forumet, men var i dag innom Elkjøp. Der fikk jeg anbefalt å gå for en Philips 107FP4 i steden (42-tommers plasma). Selgeren mente den var bedre egnet til mitt bruk.

Mitt bruk består hovedsakelig av TV-titting, DVD-film, samt Playstation. Oppkobling av PC er lite aktuelt. Har ikke satelitttilkobling, men vanlig analogt antenneuttak. Selgeren mente at det at jeg stort sett skulle bruke den i dagslys og PC-bruk ikke var aktuelt var de viktigste grunnene til å gå for plasma. Tenkte å høre med de mange nøytrale ekspertene her i forumet før jeg lar meg overtale av selgeren.

Mulig å få litt asistanse?

På forhånd hjertelig takk.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at du skulle bruke den i dagslys er nu mer et argument for å kjøpe LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen ekspert, men veldig generelt kan man vel si at LCD egner seg best i dagslys, og Plasma best i mørke rom !??

Analog tv på viewpia skjermen er etter min mening overaskende bra. Det er en ting som plager meg, det virker som den kjører et "denoise" filer for å fjerne støy i bilde. Noe som gjør at det virker som om du ser igjennom et slags "filter" når du ser på bilde, at det ligger noe forann bilde hvis du skjønner hva jeg mener. Og jeg har ikke funnet noe sted å skru av dette i menyen. Ved PC bruk blir dette borte, eller ekstremt vanskelig å se.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV bildet (via analogt her på 37") blir bra og støyfritt her også, men det er som om det ligger et lite blur-filter over bildet. Kan være fordi det er dårlig kildesignal her da.

Til han deg som funderte mellom plasma/LCD, LCD er ypperlig i dagslys da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgerne på Elkjøp, Expert osv prøver bare å selge deg det de får størst provisjon på, såkalte 'ekspertråd' fra de skal du blåse en lang marsj i!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, her er det jeg som har rotet. Skal ikke skylde på Mr. Elkjøp selv om det er fristende. Bruk i dagslys var det eneste argumentet han kunne se for at jeg skulle gå for Viewpia i steden for hans Philips 107FP4. Sånn var det. Prisen på de to aktuelle tvene var forresten omtrent den samme (15.000,-).

Takker for all hjelp så langt, men kom gjerne med flere innspill. Veldig greit med tips fra andre enn salgskåte selgere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere gode grunner for å gå for LCD, men LCD vs Plasma kan du lese om i en del andre tråder her på AVForum. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fulgt denne diskusjonen en stund, blir jeg mer og mer overbevist om at jeg skal kjøpe Viewpia 37". Det jeg har lagt til merke ang LCD Tv'er er at her snakkes det om "ærlige" tommer når det oppgis størrelse. Har en 17" Amitech LCD Tv, og denne er veldig bra i forhold til prisen (ca 3200,-). Sammenlignet med f.eks Grundig Oslo 17", så har Amiteck etter min mening bedre bilde. Jeg for min del, har så langt ikke funnet noen som helst grunn til å gå for plasma, men her er det jo selvfølgelig snakk om smak og behag, og ikke minst hva man i hovedsak skal bruke Tv'n til. Nei, her blir det nok Vpia 37.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går nok Viewpia jeg også. Virker som det er mye TV for pengene. Har brukt mye tid de forskjellige trådene her på forumet og det virker som Viewpia er bra nok til mitt bruk. Er det hovedsakelig til TV-titting du også skal bruke den? Innsynsvinkelen er imidlertid noe jeg er litt skeptisk til. Ser for meg at den fort kan bli opp i mot 45 grader for enkelte plasser i sofaen. Dette skal vistnok være et problem med LCD-skjermer i forhold til plasma.

Side 13 av 34 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •