Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 34 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Viewpia 32

Sitat Opprinnelig postet av vegasman
    Er fersk med alt teknikksnakket her, men etter mye skryt har også jeg skaffet meg en Viewpia 32.

Har et problem med visning av gamle VHS- filmer. Det rare er at når jeg bruker pip-funksjonen slik at jeg har videoen som "sub-picture" får jeg et helt fint bilde, men når videoen er hovedbilde hopper/hakker det. Hva har jeg gjort galt? Må jo kunne gå an å få godt bilde ellers også når jeg har så fint bilde med videoen som "underbilde".

Jeg bruker en meget gammel Grundig VHS-spiller med en meget bred kontakt mellom AV1 på TV og video (scartkontakt?) Kunne ikke bruke noen kontakter som fulgte med Tv'n fordi videospilleren bare har to AV- kontakter, inngang til antenne og utgang til TV. Jeg har ikke koblet antennen via videoen til TV'n fordi det gir dårligere TV-bilder. Eneste koblig er altså den brede kontakten jeg har nevnt, har dette noe å si?

Noen som har tips eller forklaring på mitt problem?
    Er det ingen som kan hjelpe meg med dette? Irriterende bare å se halve bilde.

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere erfaringer:

Bestilte Viewpia 37 fra Deal for 2 uker siden. Da hadde de forventet skjermen inn den uken (uke 21), men de forandret det til uke 22. Deretter har den blitt forventet inn både uke 23 og 24. Tålmodigheten tok slutt, så jeg avbestilte hele greia fra Deal og hoppet over til Elprice. Bestilte tirsdag denne uken, skjermen ble sendt umiddelbart, den var i Oslo onsdag morgen og Nor-Cargo kom med skjermen hit (Lørenskog) i dag kl 10:30. Må si at Elprice var noe mer responsiv, men så var da skjermen også en tusing dyrere.

Hadde fra før en 32" Philips 32PF4320 LCD som jeg kjøpte fra Elkjøp for 30 dager siden for 11995,-. Dette er Philips' billigste 32" LCD skjerm, med dårligst spec. Kjøpte denne, da jeg og kona fant ut at vi ville bruke litt mindre penger nå, og heller investere i større og dyrere skjerm når teknologien blir enda mer moden (synes ikke kvaliteten på 42" plasma er verdt 40000,- ennå, men måtte ha en 16:9 skjerm, har kun gammel 25" CRT). Har fulgt med på diskusjonen her på forumet, og fant ut at Viewpia ville gi mer for pengene. Philipsen mangler bl.a. component og DVI/HDMI, har dårligere kontrast (500:1) og lysstyrke (500 cd/m2) en Viewpia'en, har kun 10 sider text-tv minne og mangler PIP/PAP.

Trodde derfor Viewpia'en ville ha lett match mot Philipsen. Hadde det litt travelt i dag med å bekrefte at Viewpia var bedre, da 30 dagers garantien til Elkjøp gikk ut i kveld kl 20. Har nå, etter testing av TV og DVD signaler på begge skjermene (side ved side, med samme signalkilde, en Pioneer DV-737) funnet ut at jeg returnerer Viewpia'en og beholder Philips'en...

Dette pga:

DVD signaler:
    Testet med min 5 år gamle Pioneer DV-737. Den har komponent ut, samt Scart med enten RGB, S-video eller video ut + egen S-video utgang via "vanlig SVHS" (4 pinners) kabel ut. Man må velge mellom enten komponent eller Scart ut. SVHS via 4-pinners går ut uavhengig av Scart/komponent. Koblet SVHS kabel til Philips og både komponent og Scart(RGB) til Viewpia.

Punkt 1: Vekslet mellom Scart(RGB) signal og komponent for å finne ut hvilken av disse som var best på Viewpia. Til min overraskelse opplevdes Scart(RGB) til å være bedre enn komponent (mindre støy, ellers omtrent likt).

Punkt 2. Sammenlignet Scart(RGB) på Viewpia med SVHS på Philips. Kjørte signalene parallelt ut, med skjermene stående ved siden av hverandre i samme høyde. Min mening er at Philips'en rett og slett var bedre enn Viewpia'en... Prøvde alle mulige innstillinger på Viewpia uten at jeg ble fornøyd med bildet på skjermen. Panoreringer er dessuten jevnere på Philipsen. Uklarhet/hakking var det litt av der også, men Viewpia'en var enda mer "skurrete".

Punkt 3. Sortnivå: det sorte på Philips er rett og slett mer sort. På Viewpia er sort som nevnt tidligere i denne tråden mer veldig mørk blå enn det er sort. Philips er ikke super den heller, men bedre enn Viewpia. Viewpia er også mer blå enn Philips er når man ser inn fra siden (ca 45 grader ut).

TV signaler (kun analog UPC kabel):
    Bildet på Viewpia virker mer "blurry" enn Philips. Nå er Viewpia større, men ikke så mye større at det rettferdiggjør så mye mer uklart bilde.

Zoom av bildet: TV-sendinger sendt i 16:9 letterbox kan på min Phillips zoomes inn til å dekke hele skjermen (blir noe uklart selvsagt). Zoom funksjonen på Viewpia virker ikke like bra (nevnt i tidligere post). Zoom drar bildet helt ut til siden horisontalt, men vertikalt dras det bare litt ut. Man får dermed sort kant oppe og nede, samt at proporsjonene blir litt feil (dratt ut horisontalt, testet dette på 16:9 prøvebildet på Svensk SVT2).

Forøvrig er det ikke så mye å si, kunne bl.a. ikke se noen forskjell på etterslep på de to skjermene (Har dog ikke sjekket fotballkamp på Viewpia. På Philips'en er fotball bob-bob...).

Ble rett og slett litt skuffet over Viewpia skjermen, tatt i betraktning de gode egenskapene den har på papiret, samt det faktum at jeg testet mot Philips' "dårligste" 32" LCD skjerm. Kommer til å returnere skjermen til Elprice over helgen. Bilder kommer evt senere, har ikke tid i kveld...

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt usikker her...

Bestillte igår en 32"en fra elprice.no, og ser at modellnr for denne er "LC32IE21"

Så leser jeg denne tråden grundig igjennom, og ser elprice sier i sin post:

Ang forskjell på ulike modeller med samme størrelse:
    LC37IE11 og LC37IE21 har identisk elektronik men ulik look, men panelene varierer avhengig av hvilke markeder de leveres til. I prinsippet er det bare designet som er ulikt - men vær imidlertid OBS på at det LC-37IE11 som pt. produseres for det Europeiske markedet og som har LG.Phillips panel. Dersom noen kommer over LC37IE21 er disse høyst sansynlig importert direkte fra Korea, og da sansynligvis med CMO panel. Elprice har bare tatt inn Viewpia med LGphillips panel.

Jeg ser at elprice her prater om 37"en, men jeg finner det ihvertfall logisk å tro at det samme gjelder 32", dvs at også LC32IE11 har LG-Philips panel, og LC32IE21 har såkalt "CMO"-panel? Isåfall er det jo de siste elprice selger?

Hva tenker dere om det?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolker det ikke slik. Jeg tolker det slik at panelene varierer utifra hvor de selges, ikke på modellnr.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LC32IE21 som er kjøpt fra Elprice. Denne er produsert (satt sammen) i Nederland og skal være et LG-Philips panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE hercule:

Du kommer med endel betraktninger som jeg mener ikke holder helt vann:

Du skriver:
    " Punkt 1: Vekslet mellom Scart(RGB) signal og komponent for å finne ut hvilken av disse som var best på Viewpia. Til min overraskelse opplevdes Scart(RGB) til å være bedre enn komponent (mindre støy, ellers omtrent likt). "

Når det gjelder kvaliteten på bilde via analoge signaler så rangeres disse stort sett slik (forutsatt at høykvalitets kabler benyttes):
    Progressive Component (Y/Pb/Pr)
    RGB SCART
    Interlaced Component (Y/Cb/Cr)
    S-video (Y/C)
    Composite

Din Pioneer DV-737 støtter ikke Progressiv scan på PAL (den støtter imidlertid progesssive med NTSC,l men det er vel ikke det du har brukt i testen).

At du finner at Scart og Component gir omtrent samme resultat er derfor helt i tråd med det man kan forvente.

Du skriver videre:
    " Punkt 2. Sammenlignet Scart(RGB) på Viewpia med SVHS på Philips. Kjørte signalene parallelt ut, med skjermene stående ved siden av hverandre i samme høyde. Min mening er at....."

Skal du ha en fornuftg sammenligning må signalet splittes. I endel tilfeller vil også S-video signal være på høyde med Scart signal. Ved samtidig tilkobling til flere av utgangene på et apparat, vil det på endel spillere komme forstyrrelser på signalene - noe som kanskje forklaring til noe av det du observerte.

Du skriver:
    "analog UPC kabel: Bildet på Viewpia virker mer "blurry" enn Philips. "
    Billedarealet på en 37" er 40% større enn på en 32". Fra samme (kort) avstand vil en 37" virke betydelig mer "blury" enn en 32" når et signal med dårlig oppløsning vises (UPC analog har lav oppløsning). Man får forstørret den dårlige oppløsningen og det synes. Sitter man 2 meter fra TVen er ikke 37" ideelt dersom signalet er dårlig. Testen din er vel mer en test av UPC-signalet i ulike størrelser enn av de to apparatene.

Prøver du å kjøre signal med progressive scan på component-utgangen eller med en DVD spiller som har DVI-utgang ville du nok sett betydelig forskjell på de to skjermene.

Ser at du i en annen tråd skriver at " det er en del "blafring" i øverste del av bildet når jeg kobler til PC via VGA-inngangen. "
    Jeg har selv kjørt fra PC til min Viewpia 37" via VGA - og det er ingen antydning til blafring.

--D

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snubbla over denne siden.

http://www.cleardragon.com/televisions/CDTV32-050

Hvor mange modeller lager Viewpia egentlig, her står det samsung panel og 14ms på 32'' og på 42'' står det Lg og 20ms.

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde komponent var bedre enn scart på interlaced også. Da er den grei ops:

Har dessverre ikke hatt mulighet for å kjøre noen vitenskapelig test med splitting av signal. Mine erfaringer baserer seg kun på mine subjektive oppfatninger, med det utstyret jeg har. Når det gjelder skarpheten generelt, er det greit at Viewpia'en er større og at det vil være forskjell på skarphet på en 32" og 37" på samme avstand. Dette var jeg klar over. Jeg syntes imidlertid at skarpheten var dårligere enn forventet når man tar dette i betrakting. Detaljer i bildet ble borte på Viewpia'en. Er klar over at UPCs analoge signaler er relativt dårlig, så brukte kun DVD når jeg finobserverte bildet. (Har såvidt prøvd komponent progressivt, men størstedelen av mine filmer er PAL, så finstuderte ikke de bildene, men oppfattet ikke komponent som radikalt bedre...)

Slik jeg oppfattet det var det OK å se på Viewpia'en på 3,5m eller mer når det gjelder skarphet. Sortnivået er annen sak som ihvertfall jeg synes er viktig. Det synes ikke jeg var bra nok ift mine preferanser. Philipsen var bedre her. Det kan jo hende at størrelsen har noe å si her også, har ikke testet min Philips 32" mot tilsvarende Viewpia, og heller ikke Viewpia 37" mot tilsvarende størrelse Philips LCD...

Skulle jeg kun brukt Viewpia'en i dagslys på mer enn 3,5 meters avstand, ville jeg kanskje vurdert saken annerledes, men til mitt bruk (sitter på 2,5m) vil jeg bruke min "billige" Philips inntil jeg finner bedre kvalitet på de større skjermene. (Går forøvrig stadig å venter på at Pioneers 43" skal bli bra nok for mine krav...)

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia +xbox med monster komponent kabel ?

Noen som har testet Viewpia 32" eller 37" med Monster komponentkabel ? Jeg har moddet Xbox som kan gjøres om fra pal til ntsc via software. Lurer på hvordan bildet vil bli med Monsters komponentkabel.

Link til kabelen min:

http://www.monstercables.com/monster...X.asp?pin=1528

-Hans Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox Med X2VGA

Hei hei.. jeg jobber forøvrig hos en forhandler som fører disse skjermene og har i den anledning hatt mulighet til å teste ut med litt forskjellig..

Det beste bildet fikk jeg forøvrig når jeg testet True Crime (XB) USA utgaven som støtter 720p.. fikk testet dette ved å bruke en USA xbox med x2vga kabel (www.x2vga.com). Da får en enablet 720p i ms boot'en.

Fikk derimot ikke testet noe som kjører 1080i/p da jeg ikke hadde noe spill tilgjengelig som støtter denne modusen.

Ellers er jo en grei måte å teste hva tv'en er god for å bruke pc og kjøre wmvhd dvd'er om en har noe slikt liggende.. det fåes ihvertfall kjøpt i de fleste dvd-sjapper..

TV'en er forsåvidt bra etter min mening, da tatt i betraktning at den omtrent ligger til halv pris i forhold til de fleste andre merker som er hd-klare. I forhold til plasma skjermer så kan jeg jo nevnte at jeg testet 37"'en opp i mot en Hitachi 42" plasma (42PD7200) og bildet var merkbart bedre på Viewpia skjermen.

Ser at en del har kommentert med at den ikke viser bra bilde på kabel-signal fra upc, men det blir jo nesten det samme som å teste den med vhs-signal... tror neppe det blir særlig bra heller. En ser jo feil mye bedre på en lcd skjerm enn en gjør på et gjørmete 100hz tv. Dette resulterer jo i at det en ikke ser noe feil i på en vanlig tv ikke ser så bra ut her, men så igjen: høyoppløselige signaler ser til gjengjeld latterlig bra ut her.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Xbox Med X2VGA

Sitat Opprinnelig postet av morbid
    Hei hei.. jeg jobber forøvrig hos en forhandler som fører disse skjermene og har i den anledning hatt mulighet til å teste ut med litt forskjellig..

Det beste bildet fikk jeg forøvrig når jeg testet True Crime (XB) USA utgaven som støtter 720p.. fikk testet dette ved å bruke en USA xbox med x2vga kabel (www.x2vga.com). Da får en enablet 720p i ms boot'en.

Fikk derimot ikke testet noe som kjører 1080i/p da jeg ikke hadde noe spill tilgjengelig som støtter denne modusen.

Ellers er jo en grei måte å teste hva tv'en er god for å bruke pc og kjøre wmvhd dvd'er om en har noe slikt liggende.. det fåes ihvertfall kjøpt i de fleste dvd-sjapper..

TV'en er forsåvidt bra etter min mening, da tatt i betraktning at den omtrent ligger til halv pris i forhold til de fleste andre merker som er hd-klare. I forhold til plasma skjermer så kan jeg jo nevnte at jeg testet 37"'en opp i mot en Hitachi 42" plasma (42PD7200) og bildet var merkbart bedre på Viewpia skjermen.

Ser at en del har kommentert med at den ikke viser bra bilde på kabel-signal fra upc, men det blir jo nesten det samme som å teste den med vhs-signal... tror neppe det blir særlig bra heller. En ser jo feil mye bedre på en lcd skjerm enn en gjør på et gjørmete 100hz tv. Dette resulterer jo i at det en ikke ser noe feil i på en vanlig tv ikke ser så bra ut her, men så igjen: høyoppløselige signaler ser til gjengjeld latterlig bra ut her.
    Hva med den digitale lyd utgangen har Du testet den ? iflg. manualen skal det være utgang til f.eks hifi anlegg men uansett hva Jeg har testet så er det ikke lyd fra den !!

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Xbox Med X2VGA

Sitat Opprinnelig postet av loggon
    Hva med den digitale lyd utgangen har Du testet den ? iflg. manualen skal det være utgang til f.eks hifi anlegg men uansett hva Jeg har testet så er det ikke lyd fra den !!
    Jeg fikk samme resultat. Leste manualen (:shock, ser nok desverre ut som det er en inngang, ikke utgang...

SlowScan

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte e-mail til en forhandler om akkurat dette for noen dager siden. Fikk da til svar at denne skjermen har optisk lyd UT... Av bilder jeg har sett er dette en utgang for toslink-plugg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vennligst ta priser på kabler i en ny tråd under "prisjakt", da denne verken er teknisk eller under korrekt kategori. På forhånd takk! 8)

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ ZooL
    Jeg sendte e-mail til en forhandler om akkurat dette for noen dager siden. Fikk da til svar at denne skjermen har optisk lyd UT... Av bilder jeg har sett er dette en utgang for toslink-plugg.
    Sitat fra manualen: 4. Digital Audio (Optical). Connect digital audio from various types of equipment. Note : In standby mode, these ports will not work.

"from", og at den ikke vil virke når tv'n er i standby, samt at den faktisk ikke gir lyd ut tyder nå på at det er en inngang. Si fra hvis du finner ut noe mer.

Edit: Ser på en annen side i manualen at det faktisk skal være en utgang... Hmm, får prøve igjen da. Kanskje det bare funker med digitaltv (HDMI)-input eller noe...

Forøvrig noen som har kalibrert skjermen og kan dele sine innstillinger av kontrast etc?

Litt diskusjon og test av denne på prisjakt.nu sitt forum: http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=95759

SlowScan

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Deal VS Elprice

Når forhandlerne omsider får inn skjermene på lager kommer de med et gammelt panel og derfor opplyser de med gamle specs på disse.

Har selv sett de gamle og kan på ingen måte si at de er halvparten så bra som de nye. Innsynsvinkelen og kontrasten er helt elendig. Vi fikk nemlig først en demo av de gamle for et par måneder siden, og så de nye =)

Det blir jo selvfølgelig ikke helt det store å bestille seg en skjerm derfra som en må vente flere måneder på samt at den har langt dårligere spesifisert. Men hva gjør man ikke for en tusenlapp i dag?

Akkurat dette med oppløsninger har for min del ihvertfall gått rimelig greit. Den kjører pent og pyntelig på 1280x720 og det ser meget klart og pent ut. Dette via VGA kabel. Deal må vel være den mest useriøse og grinete leverandøren som finnes..

Skal få testet dette med optisk ut/inn på disse.. hva som faktisk gjelder og virker. Sånn rent praktisk sett hadde det jo vært flott om det hadde vært en felles utkilde for alle inngangene som var optisk og gikk rett til et hjemmekino anlegg.. Mulig dette var en ønsketenkning fra min side, men det har ihvertfall vært slik jeg har oppfattet det. Selvsagt også praktisk om det ihvertfall gjelder som utkilde fra hdmi kilder (vet ikke om det har blitt oppklart her men dvi-inngangen fungerer som en dvi/hdmi m/hdcp felles-inngang).

Så også at noen nevnte at disse var laget i Nederland.. Det er vel heller sånn at panelene er produsert i sør korea mens selve plastikken er satt sammen i Nederland.

Håper dette var til hjelp

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En rekke spekulative innlegg er fjernet. Vennligst forhold tråden teknisk vedrørende produktet slik det er oppgitt. Dette blir en forhandler vs. forhandlertråd, og det er ikke hva AVforum ønsker formidle. Ta spørsmålene direkte til den forhandler dere ønsker benytte. Tilbakemeldinger på produkter tar dere selvsagt her, men feil i spesifikasjoner eller lignende tas direkte med forhandler.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    feil i spesifikasjoner eller lignende tas direkte med forhandler.
    Er det ikke fint om det i det minste blir nevnt her når man har de riktige da? Alle forhandlere er jo ikke like flinke til å oppdatere hjemmesider, eller å skaffe riktige spesifikasjoner...(selv panasonic.no har feil specs på sin hjemmeside... 37-PV500 er IKKE 113cm bred.... - det er 42" som er det - men nok om det)

Da er det jo fint at vi blir informert om feil da

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har levert skjermen tilbake og reklamert på optisk lyd utgang den fungerer bare ikke( ikke ut og ikke inn) så får vi se hva som blir gjort. Ser ut som dette er et generelt problem !. Den skal da fungere når den tydelig er nevnt i manual (som utgang)og er tilgjengelig!, kan ikke godta en forklaring om at lyden går da via HDMI kablen som er sagt her på forumet, tydelig feil på produktet spør Du meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BingoBonzo
    Utifra bildene akseln kan det se ut som du har fått levert en Viewpia LC-32IE21. Du fikk fra elprice ikke sant?

Har sjekket med deal.no og de leverer LC-32IE11.

Dette til info, såvidt jeg vet er det kun estetiske forskjeller.

Hvordan er titte/synsvinkelen, hvor langt ut på sidene kan du sitte før bildet blir grått / blått?

Kan tyde på at det er LC-32IE11 som har problemer med optisk lyd utgang. Noen som har LC-32IE21 som har testet dette ?
    Her ser man tydelig forskjell på modellene http://www.indtek.co.kr/eng/product1.php

Side 12 av 34 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •