Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 34 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: SLETTET DU HAR PM!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, vennligst forhold tråden teknisk. Forhandlere skal etter regelverket ikke aktivt benytte AVforum som kommunikasjonskanal, dette for at vi skal kunne selge bannerplass og faktisk drive forumet. Alle forhandlere må selvsagt gjerne oppdatere med bedre pris på AVnytt, som er både gratis og tilgjengelig for samtlige forhandlere. På forhånd takk.
    Ja avnytt så ut til å være et veldig aktivt forum. Skjønner forumreglene, men blir jo leit at ikke vi forbrukere får vite om gode tilbud, men skjønner som sagt disse reglene. Derimot bør forhandlere kunne uttale seg om spørsmål fra forbrukere på dette forumet, eller? Er vel greit å få svar på spørsmål om produktet før man kjøper, svar som ofte bare forhandlere kan.
    Du skal selvsagt få vite om gode tilbud, derav AVnytt. Spørsmål tar du direkte til forhandler, som du gjerne må formidle på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia 32

Er fersk med alt teknikksnakket her, men etter mye skryt har også jeg skaffet meg en Viewpia 32.

Har et problem med visning av gamle VHS- filmer. Det rare er at når jeg bruker pip-funksjonen slik at jeg har videoen som "sub-picture" får jeg et helt fint bilde, men når videoen er hovedbilde hopper/hakker det. Hva har jeg gjort galt? Må jo kunne gå an å få godt bilde ellers også når jeg har så fint bilde med videoen som "underbilde".

Jeg bruker en meget gammel Grundig VHS-spiller med en meget bred kontakt mellom AV1 på TV og video (scartkontakt?) Kunne ikke bruke noen kontakter som fulgte med Tv'n fordi videospilleren bare har to AV- kontakter, inngang til antenne og utgang til TV. Jeg har ikke koblet antennen via videoen til TV'n fordi det gir dårligere TV-bilder. Eneste koblig er altså den brede kontakten jeg har nevnt, har dette noe å si?

Noen som har tips eller forklaring på mitt problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydutgang

Hei,
    Noen som vet om 37" har lydutgang?

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Lydutgang

Sitat Opprinnelig postet av Jabbalabba
    Hei,
    Noen som vet om 37" har lydutgang?

SPDIF(Optical) OUTPUT f.eks digital lyd fra Tv (upc) til reciver

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    Nå skal det sies at jeg ikke har fått testet mye enda, men siden de fleste er så positive her, tenkte jeg at jeg skulle komme med et par ting som plager meg litt.

Jeg har kun testet med analoge signaler, og resultatet er egentlig vel så bra som jeg hadde forventet, etter alle påstander her om at man MÅ ha digital signal til slike tv'er.

1. Når jeg ser på tv via den innebygde analoge tuner så blir det akkurat som om det ligger et slags "filter" over bilde, et slags mønster, man ser det spesielt på f.eks. fotball.

2. TV sendinger som sendes i "widescreen" dvs, med svart stripe over og under bilde, har jeg ikke funnet noe måte å få dette til å fylle hele skjermen. Enten så blir bilde feil ellers så fyller det ikke ut hele skjermen. Hvis jeg setter den på Auto justering så blir det et lite bilde midt på skjermen med svart ramme rundt hele bilde.

3. Kontrast på sort/mørkt er ikke imponerende.

Jeg understreker at mine erfaringer kun er med analoge signaler.
    Er det ikke forskjell på bilde ved f.eks reklame neste program osv. ? dvs. et program sendes med sort stripe (oppe/nede) dette endrer seg under sending/program endring ?. slik skal det fungere med riktig innstiling på alle tvèr med dagens analoge sending. Ps! Jeg kjøpte en gang "Plasma Aspect Ratio Controller" som skulle fulle hele skjermen (min gammle Hitachi Plasma) den løste ikke problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er som følger

Slik ser bilde ut på en vanlig 4:3 TV:

Slik ser det ut på viewpia med 16:9 modus:

Slik ser det ut på viewpia med auto modus:

Og slik mener jeg at det burde blitt:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og slik mener jeg at det burde blitt:
    Bruk Zoom-funksjonen. Dog blir ofte tekst kuttet som tidligere nevnt her.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som pamundse nevner her så skal du bruke zoom funksjon. 16:9 skal kun brukes ved anamorfe sendinger.

Hvis den ikke har vertikal justering så vil du nok tape teksten på f.eks Lost og Smittejegerne som kanalene sender med feil tekstplassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke være bastant, men jeg mener at aspect ratio blir feil også når man bruker zoom. Og hvorfor kjører den ikke zoom i automodus? er det pga kanal logo ?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis pga av kanalogo. Eneste gangen min Sony TV skifter automatisk til zoom er omtrent på frustrerte fruer på TV2. Da sendes det anamorft til kabelselskapet og så blir det gjort om til letterbox uten kanallogo eller tekst i sorte felt.

MAO test på frustrerte fruer.

Du finner komplett liste over TV2 sine programmer som skal føre til skift her:
    http://pub.tv2.no/TV2/omtv2/tv2/bred...icle157004.ece

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil si at disse sendingene sendes i ekte 16:9, slik at de vil vises feil på en 4:3 TV ? Når du sier anamorf, betyr det at sendingen er i ekte 16:9, og ikke 4:3 med sorte striper over og under?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen sendinger som sendes i ekte 16:9 på dagens systemer grunnet at det er 4:3 systemer. Det er kun HDTV som sendes i ekte 16:9

Med anamorfe sendinger så mener jeg sendinger hvor de har strukket bildet i høyden slik at 16:9 bilder bruker hele den vertikale oppløsningen.

Bilde fra guide: (anamorft)

Dette blir da strukket (16:9 modus) på en 16:9 TV:

På kabelnett blir denne anamorfe sendingen gjort om til letterbox før den sendes ut fordi at gamlinger og 90% av de andre ikke vil skjønne at bildet er strukket. Da ser bildet slik ut på en 4:3 TV.

Men under denne omformingen blir signalet merket slik at 16:9 apparatene er klar over at det ikke finnes noen informasjon i de sorte feltene (kanalogo eller tekst) og dermed vil de automatisk zoome opp bildet til slikt:

Men da med redusert kvalitet i forhold til om bildet hadde blitt sendt ut i anamorft.

Husk at sendinger som inneholder film i over 50% vil ha sorte striper grunnet at det er spilt inn i 2.35:1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke være bastant, men jeg mener at aspect ratio blir feil også når man bruker zoom. Og hvorfor kjører den ikke zoom i automodus? er det pga kanal logo ?
    Som tidligere nevnt, jeg tror auto kun fungerer når det er et 16:9 flagg i videosigalet. Da vil den bytte mellom 4:3 og 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått 32 " passet akkurat i veggreolen som min gamle 28 " stod i :P Er snakk om 2 mm klaring på begge sider. Pustet lettet ut når jeg så at den faktisk passet.

Er fornøyd med bildet. har testet både analogt tvsignal, dvd, ps2 og pc. Den kommer primært til å brukes til dvd og pc. Kjører pcen igjen dvi kabel på 10 meter. Kjempe bilde! Ser ut som om det er 1:1 pixelmapping nå. Bildet er uansett kjempeklart. Har spilt en del fps(cs source) å det er veldig vanskelig å oppdage forsinkelse i bildet.

Et lite spm. Hva slags innstillinger har dere tweaket dere fram til? Kontrast, farge, skarphet osv osv?

Har ikke hatt tid til å teste så mye.

Konklusjon: Dette er mye for pengene!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som kan kvalifiserer som DÅRLIG med denne tven? Er ganske mye bra med den, men hva vil en som meg legge merke til når jeg er ganske kresen på etterslep og at farker skal være rikitg (også svart). Vurderer VELDIG å bestille meg en 37" når jeg får skattepengene mine.

Jeg snakka med som mente at man skulle styre unna slike billig-tv'er, og heller kjøpe Philips (låter litt bedre i ørene mine egentlig), men jeg har for meg at en del Philips-greier og andre merker er ganske overpriset i forhold til jhva du får hjem i stua.

Kan noen redde meg ut fra min tvilende situasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AvIOn
    Jeg snakka med som mente at man skulle styre unna slike billig-tv'er, og heller kjøpe Philips (låter litt bedre i ørene mine egentlig), men jeg har for meg at en del Philips-greier og andre merker er ganske overpriset i forhold til jhva du får hjem i stua.

Kan noen redde meg ut fra min tvilende situasjon?
    En ting kanskje. Philips bruker samme LCD-panel (LG.Philips) som denne skjermen, dog tror jeg ikke at Philips har kommet ut med noen egne tv'er med dette panelet ennå. Ellers har den 8ms responstid og jeg har ikke sett noe etterslep på den. Så på den siste Bond filmen her om dagen og så ikke noe etterslep i kjappe actionscener.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig? Vel, som med det meste anna får en vel som regel det en betaler for.

Kampen som ble sendt på TV3, den unionsoppløsnings-kampen, den var ikke helt god på skjermen. Sammenlignet med Italia-kampen som gikk på NRK 1 skulle en ikke tru det var samme skjerm. Tror derfor at sendingen/formatet i seg selv betyr mye for resultatet.

En annen ting jeg har lagt merke til når det gjelder sort-nivået er om du ser det fra siden, det blir mere blå-svart. Det kan jo være mere refleksjon fra skjerm-overflaten?

Sjøl har jeg satt kontrast/lysnivået/skarpet på innstillingen "Spill" for å se TV. Synes det virker best for meg. Bildet blir noe lysere, mindre kontrast og skarphet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det er noe etterslep på den, spesielt i kombinasjon mørke scener og kanskje litt dårlig signal/evt i kombinasjon med zoom mode.

igjen snakker jeg kun om analoge signaler.

Skjermen er mørk blå når man ser rett forann, og veldig blå når man kommer litt ut på siden, man skal ikke langt ut på siden før det blir håpløst, synsvinkelen er meget bra, men nå sort blir blått med en gang, vil tippe kanskje allerede på 60 grader (30 grader til side fra midt forann)

Enig i at "game" mode ofte gir best farger, hadde vært fint hvis noe har fin innstillt at de oppgir hvilke instillinger de bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake om jeg skulle kjøpe billigplasma 42 eller 32 viewpia lcd, så gav jeg faen (i fem tusen) og bestile 37 viewpia lcd. Nå kommer jeg ihvertfall ikke å angre på at 32 er for lite, eller at plasmaen har for dårlig oppløsning. Har sjekka 42 plasma mot 37 lcd og det er ikke mye forskjell på størrelsen!!

Er det noen som har erfaringer med deal.no? Står på siden at viewpia 37 ventes inn i neste uke ( 24). Er de typen webbutikk som trekker penga fra kontoen din med en gang (ja, det har dem gjort), og så kommer ikke varene inn før lenge etterpå. Bestile en bærbar på komplett en gang hvor antatt dato ble endre 5-6 ganger (gikk sikkert et par mnd før jeg til slutt avbestilte). Og hvor lang tid tar det i frakt?

Ellers har jeg et par andre spørsmål med bruken av tven. Kommer vel til å kjøre den fra pc for å få 1:1 pixelmapping og heller la pcen ta seg av interpoleringa av bildet (hva enn den har slags oppløsning) ned/opp til riktig størrelse. Ser for meg at å kjøre via dvi fra pc er best uansette ( enten det er dvd eller annet media). Men er det da slik at det følger med skjermdrivere til panelet? Det er vel ikke slik at 1366*768 er er en oppløsning som støttes av windows default? Hvordan har dere løst dette?

Veggfeste. Finnes dette til denne skjermen? Er det standardgreia dem selger på komplett for ca 800? Og kan disse tiltes til siden, altså slik at man kan få den rett mot seg selv om man sitter litt til siden for tven.

Kommer sikkert med noen flere spørsmål senere. Lover å skrive litt om mine erfaringer når/hvis (stoler ikke alltid på nettbutikker jeg får tven, samt legge ut noen bilder med referanse på størrelsen ( vanskelig å se det utfra de andre bildene på forumet her).

Thanks!

Side 11 av 34 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •