Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 34 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 673
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så kampen via digital dekoder fra UPC. Synes Norge spilte mye bedre enn på min gamle CRT-tv selv om det ikke ble noen mål :lol:

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Takk for innspillet, da dropper jeg denne dekoderen.
    Analog dekoder gir deg aldri bedre bilde, kun nye kanaler. Ta heller kontakt med UPC for å sjekke om det er mulighet for å tilknyttes bredbåndsnettet. Da har du anledning til å skaffe en digital STC. De fleste analoge kabel-tv nett er gamle serienett. I slikt tilfelle må sameiet/borettslaget bytte hele det interne nettet i gården. De nye nettene bygges i såkalte stjernenett - sikrer deg en bedre toveiskommunikasjon hvilket er nødvendig for å kunne utnytte digitale dekodere optimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baal-Zebub
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Takk for innspillet, da dropper jeg denne dekoderen.
    Analog dekoder gir deg aldri bedre bilde, kun nye kanaler. Ta heller kontakt med UPC for å sjekke om det er mulighet for å tilknyttes bredbåndsnettet. Da har du anledning til å skaffe en digital STC. De fleste analoge kabel-tv nett er gamle serienett. I slikt tilfelle må sameiet/borettslaget bytte hele det interne nettet i gården. De nye nettene bygges i såkalte stjernenett - sikrer deg en bedre toveiskommunikasjon hvilket er nødvendig for å kunne utnytte digitale dekodere optimalt.
    Jeg har sjekket med UPC og de kan ikke tilby meg digitale sendinger til min adresse. Bor på Bislet i Oslo. Hadde glatt bestilt dette om jeg hadde hatt mulighet. Ang den analoge dekoderen, var det faktisk en på kundeservice hos upc som mente signalet ville bli bedre med en slik, men var selv ganske i tvil om dette.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hør med canal digital

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fått til 1:1 pixelmapping!

Jeg har nå fått til 1:1 pixelmapping på 32". Brukte veeeeldig mye tid for å få det til på DVI men ga opp til slutt og gikk over på VGA. Bildet er nå utrolig skarpt og jeg kan ha en 1 pixel sjakkmønster som bakgrunn uten å få noe artifakter ala. moiree el.l. Eneste ulempen er at jeg måtte bruke 1368 pixler i bredden, som gjør at man "minster" en pixel på hver side. Jeg brukte først 1366 men da så det ut som skjermkortet "rundet" ned til 1360 pixels i bredden. Altså at det ble ca. 6 pixler i bredden på skjermen som var sort. Heller bedre å miste 2 pixler av signalet syntes jeg nå da.

2x2 pixel sjakkmønster-bilde lager man kjapt i "Paint" og er en bra måte å se om man har perfekt pixelmaping, bakgrunnen skal da se jevnt "grå" ut, uten overliggende mønstre. Bruk også det når du justerer PC-settings under TV-menyen for å oppnå 1:1 pixelmapping. Har vedlagt en gif som du kan bruke som sjakkmønster hvis du ikke vil lage en selv, husk å bruke "tile" og ikke "center" el. "stretch" når du legger det inn som bakgrunnsbilde.

Lagde forøvrig 1368x768 oppløsningen under Advanced i Nvidia oppsettet med de nyeste driverene. Se vedlagte bilde for de "timings" som er brukt, kan også stilles inn i Nvidia driverene. ATI har sikkert tilsvarende, og hvis ikke så er det bare å installere powerstrip.

Mine instillinger på tv'en er:
    H-Pos: -22
    V-Pos: -19
    Clock: 56
    Phase: 84

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med tv-en så langt, angrer ikke et sekund. DVD-avspilling med zoomplayer og div filtre eller avspilling av HD-materiale er en fryd. Tv-titting fungerer også veldig bra, bra tuner og kjappe kanaskift. PIP er også moro.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    hør med canal digital

"Beklager, vi kan ikke levere kabel-tv til din adresse. "

Må flytte tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Fått til 1:1 pixelmapping!

Sitat Opprinnelig postet av pamundse
    Jeg har nå fått til 1:1 pixelmapping på 32". Brukte veeeeldig mye tid for å få det til på DVI men ga opp til slutt og gikk over på VGA.
    Hva er problemet med DVI? Fungerer ikke skjermen som en vanlig monitor når man bruker DVI? :?
    Er det skjermkortet som ikke klarer 1366x768?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Fått til 1:1 pixelmapping!

Sitat Opprinnelig postet av kaarew
    Jeg har nå fått til 1:1 pixelmapping på 32". Brukte veeeeldig mye tid for å få det til på DVI men ga opp til slutt og gikk over på VGA.
    Hva er problemet med DVI? Fungerer ikke skjermen som en vanlig monitor når man bruker DVI? :?
    Er det skjermkortet som ikke klarer 1366x768?
    Jo, den fungerer som en vanlig monitor med DVI. Problemet er heller som det som du nevner, at det ikke er en oppløsning med 8 multippel som visstnok DVI krever.

Generellt syntes jeg det litt for ofte er problemer med DVI når det brukes utenom "arbeidsstasjons-oppsett". Og når VGA i dette tilfellet klarer å vise et "rock-solid" bilde uten antydninger til støy så har den ingen åpenbare ulemeper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er det bekreftet at jeg får skjermen i morgen! Gleder meg som en unge! Nå trenger jeg en billig dvd spiller som kan sende ut 720p signal og i tillegg spille av divx? Noen som har erfaringer å komme med?
    jeg fant denne. http://www.mamoz.no/produkt/DV991/BBK_DVD___DivX.html Noen som har denne?

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg 37-tommeren. Håper jeg blir fornøyd.

Roy

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette blir litt på siden, men jeg har en Pioneer DV-656A dvd-spiller. Burde jeg selge den og få meg noe nytt? Tror ikke den har annet enn scart og komponentutgang.

Roy

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at jeg ikke har fått testet mye enda, men siden de fleste er så positive her, tenkte jeg at jeg skulle komme med et par ting som plager meg litt.

Jeg har kun testet med analoge signaler, og resultatet er egentlig vel så bra som jeg hadde forventet, etter alle påstander her om at man MÅ ha digital signal til slike tv'er.

1. Når jeg ser på tv via den innebygde analoge tuner så blir det akkurat som om det ligger et slags "filter" over bilde, et slags mønster, man ser det spesielt på f.eks. fotball.

2. TV sendinger som sendes i "widescreen" dvs, med svart stripe over og under bilde, har jeg ikke funnet noe måte å få dette til å fylle hele skjermen. Enten så blir bilde feil ellers så fyller det ikke ut hele skjermen. Hvis jeg setter den på Auto justering så blir det et lite bilde midt på skjermen med svart ramme rundt hele bilde.

3. Kontrast på sort/mørkt er ikke imponerende.

Jeg understreker at mine erfaringer kun er med analoge signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    2. TV sendinger som sendes i "widescreen" dvs, med svart stripe over og under bilde, har jeg ikke funnet noe måte å få dette til å fylle hele skjermen. Enten så blir bilde feil ellers så fyller det ikke ut hele skjermen. Hvis jeg setter den på Auto justering så blir det et lite bilde midt på skjermen med svart ramme rundt hele bilde.
    Når du nevner så har jeg også stusset på den "Auto"-saken. Det samme skjer hos meg, men om jeg stiller den inn på 16:9 da justerer den og drar bildet automatisk utover hele skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CaviarBag
    Når du nevner så har jeg også stusset på den "Auto"-saken. Det samme skjer hos meg, men om jeg stiller den inn på 16:9 da justerer den og drar bildet automatisk utover hele skjermen.
    Noen DVD-spillere og andre signalkilder kan gi et "flagg" på videosignalet som sier at det er widescreen. Er nok det det er til.

Ellers bør du bruke "zoom" for å ta bort så mye som mulig av de sorte stripene. Dog er det mange tv-sendinger og særlig filmer som har bredere format enn 16:9, derved vil du aldri bli kvitt letterbox'en helt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kun testet med analoge signaler, og resultatet er egentlig vel så bra som jeg hadde forventet, etter alle påstander her om at man MÅ ha digital signal til slike tv'er.

Jeg understreker at mine erfaringer kun er med analoge signaler.
    Det er jo forsåvidt bra at du er relativt fornøyd med de analoge bildene.
    Du har altså ikke testet tv'n med DVD eller lignende?

Det står sikkert ett eller annet sted lenger tilbake i denne tråden, men er det 32" eller 37" du har?

Det er en fordel at de som kommer med erfaringer sier hvilken av modellene de har, slik at leserne slipper å lete/huske hva de enkelte har kjøpt/bestilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ellers bør du bruke "zoom" for å ta bort så mye som mulig av de sorte stripene. Dog er det mange tv-sendinger og særlig filmer som har bredere format enn 16:9, derved vil du aldri bli kvitt letterbox'en helt.
    Er det ikke også slik endel av teksten på filmer o.l. legger seg under selve bildet, altså i letterboxen?

Mener å ha sett at subteksten blir delvis borte dersom man zoomer bildet til full utnyttelse av skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Det er jo forsåvidt bra at du er relativt fornøyd med de analoge bildene.
    Du har altså ikke testet tv'n med DVD eller lignende?

Det står sikkert ett eller annet sted lenger tilbake i denne tråden, men er det 32" eller 37" du har?

Det er en fordel at de som kommer med erfaringer sier hvem av modellene de har, slik at leserne slipper å lete/huske hva de enkelte har kjøpt/bestilt.
    Jeg har 37" , og har foreløpig kun testet analoge signaler. Har også Parabol (CD) men den får jeg ikke testet før i slutten av mnd. Ellers kommer skjermen antaglig primært å brukes til HTPC, håper å få testet mer med det til helga.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også endelig bestemt meg for å gå til annskafelse av en 37" viewpia lcd skjerm. Gleder meg som en liten unge, når går panasonicen 28" crt tv på hue ut av leiligheten 8)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vennligst forhold tråden teknisk. Forhandlere skal etter regelverket ikke aktivt benytte AVforum som kommunikasjonskanal, dette for at vi skal kunne selge bannerplass og faktisk drive forumet. Alle forhandlere må selvsagt gjerne oppdatere med bedre pris på AVnytt, som er både gratis og tilgjengelig for samtlige forhandlere. På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, vennligst forhold tråden teknisk. Forhandlere skal etter regelverket ikke aktivt benytte AVforum som kommunikasjonskanal, dette for at vi skal kunne selge bannerplass og faktisk drive forumet. Alle forhandlere må selvsagt gjerne oppdatere med bedre pris på AVnytt, som er både gratis og tilgjengelig for samtlige forhandlere. På forhånd takk.
    Ja avnytt så ut til å være et veldig aktivt forum. Skjønner forumreglene, men blir jo leit at ikke vi forbrukere får vite om gode tilbud, men skjønner som sagt disse reglene. Derimot bør forhandlere kunne uttale seg om spørsmål fra forbrukere på dette forumet, eller? Er vel greit å få svar på spørsmål om produktet før man kjøper, svar som ofte bare forhandlere kan.

Side 10 av 34 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •