LG Bakprojektor-TV RZ-52SZ80DB 52", DLP, 9990 hos kompl

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG Bakprojektor-TV RZ-52SZ80DB 52", DLP, 9990 hos kompl

såg dette tilbudet hos komplett.

LG Bakprojektor-TV RZ-52SZ80DB 52", DLP, 16:9,1024x576

9990.

og jeg som kjøpte 42" crt bakprosjektor tv hos deal for noen måneder siden og syntes det var et supert tilbud.

forresten noen som har kjennskap til denne tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har bestilt denne.....

Jeg har bestilt denne, får den idag eller imorgen, lest endel bra reviews på lignende DLP tver fra LG. Eneste forskjellen på de jeg så review på var at den hadde 768x1280 (983040pixels HDTV) i oppløsning mens denne har 1024x576 (589824 pixels), og lysheten på den var (cd/m²) 650 mens (cd/m²) 450, alt annet er helt likt så jeg er overbevist om at dette er en bra TV!!! Dessuten har jeg lest i mange forum at de som har kjøpt DLP TV fra nettopp LG er veldig fornøyd!! Men ulempen med slike TVer er jo at pæra har 5000 timers levetid og koster sikkert 2000-6000 å bytte, så ser man på TV 8 timer om dagen for eksempel må man bytte pæra ca. hvert tredje år.....så det kan jo bli litt dyrt i lengden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de fleste plasma skjermer opp til 30 000 - 50 000 kroners klassen har 852x480 (408960) og de som kjøper dette tydeligvis er fornøyd burde jo dette bli en bra TV med enda høyere oppløsning, hvor fornøyd er du med crt bak projeksjons TVen din forresten??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsningen har ingenting å si, hvis en billig TV har høyere oppløsning enn en dyrere TV, så ville jeg ha valgt den dyrere. Grunnen er at selv om de har høy oppløsning, så sitter det elendig elektronikk i TVen. Dette gjør at alle de bildepunktene som må lages, ikke lages bra nok, slik at bildet blir dårlig.

Men det positive med den DLP TVen til LG er at den har DVI inngang, noe som gjør at du kan bruke f.eks. an av DVDO maskinene og få ett supert bilde fra TVen.

Har selv Sony sin KF42SX300 , og syntes bildet er noe dårlig på TV signal. Forrige versjon av TVen (sx200) kostet 15000,- mer enn denne versjonen, og den hadde mye mer elektronikk i seg. Men bildet er da meget bra på DVD, og det er det som gjelder. Bare synd den sliter litt med graderinger (ikke så mye som 8 bit plasmaer), noe jeg tipper LGen vil gjøre også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •