Til dere som drømmer om LCD/Plasma TV 40" ++ - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 143
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Du får prosjektorer som fint fungerer i lyse stuer!
    Det kommer vel an på øyet som ser...hvordan du definerer "fint" er for meg en gåte, jeg kunne ihvertfall ikke akseptert et slikt bilde. Og i opplyste stuer er det i alle fall en ting som er sikkert, der er flatskjermene vesentlig bedre enn pj/lerrett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nå folk må få lov å bruke penger på det de vil :lol:

Kan trygt si at mitt neste TV blir flatskjerm selv om kvaliteten ikke er topp. Det er det siste jeg bryr meg om når jeg ser dagsrevyen. For de som skal se film på tv (har selv prosjektor).

Så forresten HD sending på en LCD skjerm (30" til 20k) med HD oppløsning og det var det beste bildet jeg noengang har sett på noen skjerm. Kontrasten var selvfølgelig ikke på topp, men det var så klart at jeg lett ofrer kontrast for å få så klart og tydelig bilde.

CRT hører fortiden til, og skal like å se en kone som går med på å kjøpe en stygg koloss av en 36" CRT istedenfor en 37" LCD/Plasma som faktisk gjør seg som ett møbel også i stuen.

Smaken er som baken :shock:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med 1920x1080-skjermer er vel at det er sjelden med utstyr som kan oppskalere til 1080p, bare 1080i.. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en god DLP tv.

Da får man alt i en pakke.

En god prosjektor innkapslet i et mørkt rom bak en stor skjerm.
    Den gir sylskarpt bilde og utrolige farger og det er ikke problem å se på den i dagslys.
    (så lenge man kjøper en god DLP med god kontrast og lys styrke, det finnes mange å velge blandt)

De er billigere enn plasma, ofte bedre enn plasma og enkle å bruke. Alt er "Rigget" ferdig. . Ikke noe lerret, frem med prosjektor og trekke for gardinene. Det er bare å trykke på "ON" knappen når som helst og hvor som helst.

En ny og god DLP tv er ofte kun 17-40cm på det dypeste og tar ikke mye gulvplass. .

En 32" tv er ofte både 50-60cm dyp og med liten skjerm og er ofte både 50-60-70kg tung.

En god DLP veier kanskje bare 20-30 kilo og består for det meste av SKJERM.

De fleste som kjøper plasma tror jeg har den stående på tv bordet allikevel. Tenk på alt med kabler som skal kobles til og fra. Skal man bare la dem henge nedover veggen?
    Skal man bygge inn et system i veggen for å skjule kabler, så blir det mye ekstra arbeid og vanskelig hver gang man skal koble noe.

En plasma eller en god ny DLP som står på et tv bord vil se omtrent like ut .

Både Sagem og Samsung har gode modeller som er en fryd for øyet og lett å plassere

http://www.uk-plasma-tv.co.uk/produc...products_id=91
    http://no.kelkoo.com/b/a/sbs/100312023/12274850.html

En DLP har også ofte riktig oppløsning på 1280x720 som kan vise hd 720p uskalert og med digitalt dvi til dvi rett på skjermen.
    Fantastiske bilder og farger.

Debatten om plasma eller prosjektor er derfor etter min mening løsningen slik det er idag DLP.

Ihvertfall synes jeg mange av de nye DLP tv'r fortjener litt mer oppmerksomhet enn de har.

En bakprosjektor tv er ikke som den har vært før.
    Alt for mange forbinder dem men store kolosser som gir dårlig bilde og dårlig innsynsvinkel. Da har man ikke sett en god ny DLP tv i bruk.

http://www.hjemmekino.no/guide/tv_bakprojeksjon.asp

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt klart noen gode poenger. Hvorfor innlegget mitt ble moderert vekk, er meg derimot en gåte.. :shock:

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calmeyer

Samt alle bakdelene med DLP. Regnbuer, hodepine om du er disponert for det osv. Jeg kunne aldri hatt en slik.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Til normalt TV-bruk samt en og annen film er regnbueproblematikken svært liten på DLP-TVene. Har selv en Samsung 50" DLP-TV, og legger veldig sjelden merke til regnbuene. Når jeg faktisk ser de, er det i høykontrast (lyse objekter mot mørk bakgrunn), som oftest filmbasert materiale... Til film har jeg uansett en Sony HS-50 LCD... 8)

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo

Samt alle bakdelene med DLP. Regnbuer, hodepine om du er disponert for det osv. Jeg kunne aldri hatt en slik.
    Alle bakdelene? Ser bare ein du nevner her, ka andre bakdeler snakker du om?

Vekta er på 34kg, noke som ikkje er et problem. Djup er den heller ikkje, sjølv om den ikkje kan henges på veggen. Høytalerne mine stikker mykje lengre fram i rommet enn tven.

Har sjølv hatt Sagem Axium 50" i snart et år og er kjempefornøyd. Regnbueeffekten ser ein kanskje eit brøkdel av et sekund ein eller to ganger iløpet av ein film. Eg personlig registrer at den dukker opp, men rekk ikkje tenke noke om det før den er vekk igjen.

For meg blir dette ein bagatell som eg ikkje gidd bry meg om, og ihvertfall ikkje betale 20-30k ekstra for å få ein plasma i samme kvalitet. :roll:

Kjører HTPC med DVI, men sjølv med billig dvd-spiller blir bildet bra. På HDTV materiale er bildet sinnsykt, men det er det nok på mykje av HD-ready skjermene.

Har enda til gode å sjå ein plasma som kjem i nærheten av bildekvaliteten på DLP tven min, men no har eg ikkje fått sett på plasma dyrere enn 25-30k.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et problem med DLP-TVer er at de ofte er ganske høye, uforenlig med TV-benker av litt størrelse. Er hovedsakelig det som gjør en slik uaktuell for min del.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som kjøper plasma tror jeg har den stående på tv bordet allikevel. Tenk på alt med kabler som skal kobles til og fra. Skal man bare la dem henge nedover veggen?
    Skal man bygge inn et system i veggen for å skjule kabler, så blir det mye ekstra arbeid og vanskelig hver gang man skal koble noe.
    Her var faktisk et argument jeg aldri har tenkt på før.
    Hva gjør de som har tv på veggen med alle kablene?
    La oss koble til 2 scart, xbox og tuner, samt en komponentkabel fra dvdspiller samt strømkabel til panelet.
    Blir jo litt av en spaghettisalat hengende nedover veggen hvis man ikke bygger de inn i veggen, eventuelt en solid kabegate.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke de fleste plasmaer ekstern koblingsboks da? Med en tykk kabel opp til skjermen? Synes jeg kan huske det var slik med tidligere modeller..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun Pioneer sine apparater som selges med ekstern boks. En del proffmodeller som selges uten kan kjøres med slik boks.

De fleste damer vill ikke ha noe ekstra boks.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade

F.eks lampebytte til kr. 4000,-. I løpet av levetiden til en LCD eller plasma har du byttet pærer for 40.000,-. Med slik bruk som vi har hjemme kunne jeg regnet med 2000,- i årlig kostnad for pærer.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er kun Pioneer sine apparater som selges med ekstern boks. En del proffmodeller som selges uten kan kjøres med slik boks.

De fleste damer vill ikke ha noe ekstra boks.
    Ok, da er det kanskje disse jeg har sett...

Ville tro damene ville valgt bortgjemt boks og en kabel på veggen i forhold til alternativet med "masse" kabler på veggen...? Kabelskinne er vel en løsning da.

Har ikke så mye peil på WAF egentlig: Byttet ut dama til fordel for HT :-) :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bare å kjøpe en tykk kabelgate i samme farge som veggen som man monterer pent, da blir det ikke noe problem lenger. Det er bare å være litt nevenyttig.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    F.eks lampebytte til kr. 4000,-. I løpet av levetiden til en LCD eller plasma har du byttet pærer for 40.000,-. Med slik bruk som vi har hjemme kunne jeg regnet med 2000,- i årlig kostnad for pærer.
    Kan være med på den, men egentlig synes eg pærebytte er forsåvidt positivt. Ein plasma blir dårligere med åra og det er ingenting du kan gjere med det, mens DLP blir som ny når du bytter pære. Prisen blir ca. 50øre pr. time med bruk så synes ikkje det er så gale.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Er jo bare å kjøpe en tykk kabelgate i samme farge som veggen som man monterer pent, da blir det ikke noe problem lenger. Det er bare å være litt nevenyttig.
    Bruker det selv for alle mine løgnassledninger som går til både projektor og høytalere opp mot tak høyde.
    Fant en bred Kabelgate på Chlas Ohlson som rommer composit, DVI, VGA, strøm og høytaler kablene mine.. fargen matcha litt til stua mi også så den blei bankers i min stue.

men tilbake til Plasma et bitte lite øyeblikk..
    jeg skal innrømme at jeg så eg phillips plasma (tror det va phillips) på Siba som fikk riktig HDTV signal og må bare inrømme at det vesle jeg så såg ganske bra ut. prislapp var rett over 31.000,-
    men derigjen..
    med vanlig signal som ola nordmann og Kari Husmor har så vil bildet på denne skjermen virkelig stinke visuelt. (såg dette apparatet med vanlig allround signal forige gang.)
    men.. utvikling er igang og ser fremdeles frem til LEDs

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også stor tro på LED. Men det virker ikke som de første skjermene har så sinnsykt kontrastnivå som har vi blitt fortalt at de skal ha. Nå kom jeg plutselig på en ulempe med å ha kablene i en kabelgate - stapper man strømkabelen sammen med signalkablene har det jo lett for å bli ekstra støy.. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom jeg plutselig på en ulempe med å ha kablene i en kabelgate - stapper man strømkabelen sammen med signalkablene har det jo lett for å bli ekstra støy.. :roll:
    regnet med at du skulle nevne den der..
    men når sant skal sies så opplever eg ikje noe støy pga dette

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kozesmurf
    Nå kom jeg plutselig på en ulempe med å ha kablene i en kabelgate - stapper man strømkabelen sammen med signalkablene har det jo lett for å bli ekstra støy.. :roll:
    regnet med at du skulle nevne den der..
    men når sant skal sies så opplever eg ikje noe støy pga dette
    Så du har prøvd både med og uten strømkabel/bildekabel sammen? Har du en spesielt godt isolert strømkabel?

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •