Til dere som drømmer om LCD/Plasma TV 40" ++ - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 143
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kozesmurf
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er svært vanskelig å se "feil" i bildet med en 42" plasma av middels god kvalitet på over 3 meters avstand, faktisk. Så 40" på 4 meter skulle absolutt ikke by på problemer! Men det er heller ikke nødvendig med den avstanden, og det blir for langt unna i forhold til bildet.
    Vel.. de jeg så på som skulle være av god kvalitet og kosta skjorta (40k++) var det mer enn nok å stusse over på 3-4 meters avstand.
    men nå hadde eg brillene på meg denne dagen :wink:
    har fremdeles til gode å se en flatskjerm som gir et bilde som du gir en raskt forklaring på der.
    Og beleve me.. jeg har lyst til å se.
    Startet tråden etter min tur i forskjellige butikker og så hvor fantastisk dårlige flatskjermer var. tilogmed helt ned i 23" widescreen til TV bruk.
    Jeg er helt enig med deg i at bildekvaliteten på alt av skjermer som er stilt fram i butikk suger pikk. Jeg innbiller meg derfor at du ikke har sett hva en plasma egentlig kan vise til!

Edit: Jøss, jeg blei ikke sensurert. Tydlig at lygren må oppdatere autosensuren med et ord eller to :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si jeg representerer vanlig ola nordmann som tar seg turen på el-kjøp, lefdal eller expert etter å ha fått vannvittiog lyst på snaisen flatskjerm i stua.
    Dersom disse selger utgått vare til fullblodspris burde det være et lovverk mot dette for her en plass mo jo noen og enhver bli rimelig lurt.
    Har sett både TV-Kvalitet og DVD kvalitet på disse i butikkene her og DVD gir jo selvfølgelig bedre bilde men.. som du sa så meget elegant..
    Dem suger pikk ja :wink:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom disse selger utgått vare til fullblodspris burde det være et lovverk mot dette for her en plass mo jo noen og enhver bli rimelig lurt.
    Dette skjer ofte. Jeg har til og med sett butikker som selger 2 generasjoner gamle modeller til fulle "gammel" pris. Så lenge selger ikke sier noe som ikke stemmer så finnes det nok ingen lov mot å gjøre et dårlig kjøp.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Spørsmålet mitt blir som følger...

Er det noen som har sett en utstilling med prosjektorer på rekke og rad i et godt opplyst rom som deler på et kompositt signal fra en video splitter som fordeler et bilde fra en parabol-tuner som viser et bilde av en musikkvideo av elendig kvalitet?
    Jeg sto også på Elkjøp med nesen på armlengde avstand og syntes dette var dårlige greier, før jeg skjønte poenget. Nå har jeg en PW6 og gleder meg hver dag til å komme hjem å slå den på.
    El-kjøp stiller skjelden ut projektorer over 20.000,-
    noe som igjen havner under markedet som denne tråden omhandler.
    har du noen link som viser prod.info om PW6'en din og hva denne kostet ?
    Vil dette si at prosjektorer over 20K kan lage gull av gråstein? Da er dette litt av en tråd.

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=399

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har selvfølgeligt lest hele tråden før du kommenterte den
    pressentasjon her og Live er 2 helt forskjellige ting..
    men jeg tar gjerne en titt på den saken der i butikken om eg finner den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og en del tråder om samme tema tidligere.
    Denne skjermen vil du ikke finne på Elkjøp.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er svært vanskelig å se "feil" i bildet med en 42" plasma av middels god kvalitet på over 3 meters avstand, faktisk. Så 40" på 4 meter skulle absolutt ikke by på problemer! Men det er heller ikke nødvendig med den avstanden, og det blir for langt unna i forhold til bildet.
    Vel.. de jeg så på som skulle være av god kvalitet og kosta skjorta (40k++) var det mer enn nok å stusse over på 3-4 meters avstand.
    men nå hadde eg brillene på meg denne dagen :wink:
    har fremdeles til gode å se en flatskjerm som gir et bilde som du gir en raskt forklaring på der.
    Og beleve me.. jeg har lyst til å se.
    Startet tråden etter min tur i forskjellige butikker og så hvor fantastisk dårlige flatskjermer var. tilogmed helt ned i 23" widescreen til TV bruk.
    Jeg er helt enig med deg i at bildekvaliteten på alt av skjermer som er stilt fram i butikk suger pikk. Jeg innbiller meg derfor at du ikke har sett hva en plasma egentlig kan vise til!

Edit: Jøss, jeg blei ikke sensurert. Tydlig at lygren må oppdatere autosensuren med et ord eller to :wink:
    Tydeligvis. Etter mitt syn upassende språk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare en måte å finne ut hvor sensuren går hen 8)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du kan akseptere en TV som bygger litt inn, er Samsung's DLP-TV et meget godt alternativ. Langt mindre graderinger enn de aller fleste plasmaskjermer og skikkelig DLP-bildekvalitet... Ligger på ca. 35k for en 50" skjerm, og det er jo ikke så ille...

LINK

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det meste er bedre enn projektor og lerrett ihvertfall 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis du kan akseptere en TV som bygger litt inn, er Samsung's DLP-TV et meget godt alternativ. Langt mindre graderinger enn de aller fleste plasmaskjermer og skikkelig DLP-bildekvalitet... Ligger på ca. 35k for en 50" skjerm, og det er jo ikke så ille...

LINK
    Skulle likt å sett på den tv'en der ja.
    Var å så idag på et Panasonic blant mange andre og.... nedslående. dette kostet 22.000 ca.

og til a|lex:
    Av det jeg har sett av LCD/Plasma til nå, og det begynner å bli en del, så vinner disse kun på et eneste punkt... ok.. kanskje 2.
    støy, og lysstyrke. resten av punktene som skal bidra med et bilde er rett og slett rævva.

må ta meg turen innom HiFi-Klubben en dag og kikke..
    pleie å være masse snadder der

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er glad jeg ikke er så kresen som deg. :shock: Jeg koser meg hver dag med min Panasonic plasma 8) Flotte farger og knallbilde.Sitter ca. 2 m i fra og har ingen problemer med det.Kan være fordi jeg er så gammel :? At du ikke synest dette er bra nok kan jeg leve med. :roll: Ha en god dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er da flott du har en glimrende kino å gå til med skikkelig bilde når du skal gjøre mer enn å se nyheter og Idol

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg kjører DLP-TVen på dagtid/ettermiddag, og Sony HS-50'en (LCD-projektor) på kveldstid når det "dags" for kinovisning.

Poenget er selvsagt at produktene oppfyller to ganske separate behov, og en projektor til nyheter osv. har jeg lagt fra meg for leeenge siden. Imidlertid er jeg glad i gode bilder selv på nyhetene, dermed er etter min mening et DLP-TV det aller beste alternativet... Plasma og LCD er forsåvidt greit nok det også, men bildekvalitetsmessig kan de ikke konkurrere med DLP, der screendoor er langt mindre (høyere tetthet mellom hver pixel), oppløsningen bedre og innbrenningsfaren null...

Når de nye LED-LCD TV'ene dukker opp med 10000:1 mot slutten av 2005, begynnelsen av 2006, er imidlertid kanskje min vurdering en annen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel om disse led-lcd-tv'ene har greid å kvitte seg med dette hersens etterslepet lcd har slitt med i alle år...har de greid DET, da er det over og ut for plasmaen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er da flott du har en glimrende kino å gå til med skikkelig bilde når du skal gjøre mer enn å se nyheter og Idol
    Har du prøvd å se på "nyheter og idol" på prosjektoren din?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Spørsmålet er vel om disse led-lcd-tv'ene har greid å kvitte seg med dette hersens etterslepet lcd har slitt med i alle år...har de greid DET, da er det over og ut for plasmaen..
    Det er for øvrig en annen styrke på DLP, nesten ikke noe etterslep... For øvrig er de nye LCD-skjermene fra Samsung oppgitt til 8 ms, og hvis det er korrekt, skal det ikke være mye etterslep... Har jo selv sett skjermen på Cebit, men med rimelig statisk HD er det vanskelig å vurdere noe som helst egentlig...

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg ikke skal beskyldes for er å se på idol :wink: Ser heller ikke på
    nyheter.Bruker plasma'en 90% til fotball via satelitt(RGB), resten DVD og PS2 spilling.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Noe jeg ikke skal beskyldes for er å se på idol :wink: Ser heller ikke på
    nyheter.Bruker plasma'en 90% til fotball via satelitt(RGB), resten DVD og PS2 spilling.
    Har det ikke lett for å bli innbrenningsproblemer ved bruk av PS2-spilling? Tenke da på grafisk info som er statisk på skjermen hele tiden.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe kjipt å ha konstant turteller og speedometer på skjermen etter heftig gt4 spilling!

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •