QPVision QPV 37LCD-HD05

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QPVision QPV 37LCD-HD05

Noen som vet noe om denne tv'n, er ny på formuet. Men sikkler litt etter denne tv'n, virker jo lovende.

Spesifikasjoner :

Screen:
    Aspect Ratio 16:9
    Panel LG Philips (LC370W01)
    Screen size (HxV) 877.0mm(H) x 516.8mm(V)
    Resolution 1366 x 768
    Pixel Pitch 0.600mm(H) x 0.600mm(W)
    Displayable Colors 16.7M (8bit)
    Peak Bright 500 cd/m2
    Contrast Ratio 600:1
    Response Time 8 ms (GTG)
    View angle 178 deg

TV:
    Reception System PAL BG/DK, SECAM BG/DK/LL'
    RF System Two Tuners alternative PAL/SECAM
    Teletext 252 pages
    Dual Channel Swapping
    Channel Digest (15 Windows)
    True PIP&PBP (Dual Screens)
    Auto Channel Preset
    Auto Channel Sort
    Advanced Motion Digital Processor
    HD Signal De-Interlacing
    3:2 Pull down for Film Scan Conversion
    Digital Progressive Line Scaling
    Favorite Channel Programming

Input:
    TV Input: RF / CATV (PAL / SECAM)
    Scart 1,2 Input Scart1 (Half)x1, Scart2 (Full)x1
    Composite Input/Output RCA x 2Port (AV Input, AV Output)
    Component 1,2 Input RCA x 2Port (480i/p, 576i/p, 720p, 1080i)
    S-Video Input Mini Din 4Pin x 1 Port
    PC Input Mini D-Sub 15Pin x 1 port / HDTV Input
    DVI Input Mini D-Sub 29Pin x 1 port / HDTV Input
    Audio In / Out RCA x 5 Port

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nuvel

Jeg er ikke helt sikker på hva slags skjerm dette er.

Et sted står det LG Philips, et annet sted Samsung. Lurer på om det var deal som hevdet det ene, og qpv som hevdet det andre. Og jeg vet begge har tatt feil på nettsiden sin før...

Synes skjermen virker helt ok. Bortsett fra kontrasten. Selv ville jeg heller gått for LG sin LED LCD. koster idag 24900 svenske (gang med 0,89kr)

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er et noe bedre alternativ ja. Ville heller hatt denne en SDL.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett den i aksjon da?

Hvordan blir en sånn LCD med xbox spilling? Funker det bra, eller bedre enn med plasma?

Har tenkt å bruke digital kabel tv på den, blir det bra greier?
    Hvilken oppløsning er på det digitale kabel tv nettet da?

Skjermen ser jo stilren ut så den passer jno inn hvor som helst

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    qpv viser denne på gjør din bolig bedre messen, som er på rundreise nå, eller kanskje den er ferdig ? Jeg har spesifikasjonene på papir fra qpv. Har ikke tid til å skrive dem nå. Selger hevdet at alle LCD tv'ene deres var like.

Kvaliteten skal jeg ikke si noe om, de hadde plasmatv'ene koblet opp med DVI og LCD med svideo. De viste bare HD TV'er. De viste også noen DivX HDTV filmsnutter, de imponerte meg ikke spesielt, oppløsningen var bra, men jeg tror komprimeringen var for høy, ihvertfall så det slik ut.

Plasma tv'n de viste hadde kjipe grønnfarger og grønne prikker i bilde på mørke partier, disse var ikke synlig på litt avstand, men når man sto nærme. Skal det være slik ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nei

Nei, om det skal være slik? Vi vil jo ikke at det skal være slik. Men dette grønne finner du så mye om her på forumet at jeg ikke orker å legge ut om det. Let litt, du vil finne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syn-Sam,

tenker du på problemet med grønnskjær på QPV42SDL over komponent?
    Forde her var det snakk om HD utgaven med DVI!

Eller er det generelt problem med at mørke partier blir grønn på plasma ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    Kvaliteten skal jeg ikke si noe om, de hadde plasmatv'ene koblet opp med DVI og LCD med svideo. De viste bare HD TV'er. De viste også noen DivX HDTV filmsnutter, de imponerte meg ikke spesielt, oppløsningen var bra, men jeg tror komprimeringen var for høy, ihvertfall så det slik ut.
    Selger sa til meg at de kjørte en kramer komponet splitter på alle skjermer med QP HVD DVD 500, DVI på Plasma med Denon 1910 (og S-Video til Pip på ene 37" LCD), og VGA på 40" LCD.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så tilfeldigvis denne skjermen i bruk idag(QPVision QPV 37LCD-HD05), og jeg fikk et veldig bra inntrykk av den.

Den sto ved siden av en 42" QPVision plasma HD skjerm, og Pioneer 43 tommeren.

Alle tre sto på det samme satelittsignalet, fra en HD satelitt(det var det inntrykket jeg fikk ihvertfall - logoen på bildet var HD1).

Av de tre hadde faktisk QPVision QPV 37LCD-HD05 det skarpeste og mest kontraststerke bildet. Vet ikke helt om det kom av innstillinger, eller at den skjermen er mindre enn de to andre, at LCD har sine fordeler, eller at den rett og slett er bedre.

Men jeg la merke til at ved litt sideinnsyn ble det svarte i QPVision QPV 37LCD-HD05 til mørkeblått. Det er vel en av ulempene til LCD. Men da er jeg ganske flisespikkende da, og det hadde kanskje ikke vært så merkbart hvis den hadde stått alene.

Uansett - på det materialet de viste der fikk jeg egentelig et overraskende bra inntrykk av denne skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På messa sa selger at prisen ville bli 25K, men at de solgte den for 23K under messa. Nå 3 uker senere er den i salg for 19.990,-

Må nok ta en nærmere titt på den hvis det ikke har kommet noe nytt spennede de neste 2mnd. Den er vel egentlig litt liten når jeg sitter 4-5 meter fra skjermen.

Hva er egentlig bakdelene med LCD tv'er ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter messen var det prisjustering på noen av modellene:
    SDL fra 14000 til 9900
    HDH fra 26400 til 24990 (ikke all verdens men men)
    37LCD fra noe til 19990
    40LCD fra 34990 til 29990

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Husk at det er veeeeldig farlig å vurdere bildekvalitet i ett opplyst butikklokale/demorom. Hvis LCD-skjermen fremstod som mer "kontrastfylt" skyldes det rett og slett høyere lysutbytte, noe du bør være forsiktig med å blande med kontrast. Skrur du ned lyset ser du raskt at kontrasten, eller dynamikken, stort sett mangler på LCD-skjermen. Husk at 500:1 kontrast kombinert med 1000 cd/kvadratmeter gir et absolutt sortnivå på 2 cd/kvadratmeter, som, men litt dunkelt lys (øyets iris er mer følsomt ved lavere belysning), vil oppfattes som grått.

Til filmbruk bør en etter min mening derfor ikke gå for en video-løsning som leverer under 2000:1 kontrast @ 1000 cd/kvadratmeter (som tilsvarer ca. 0,5 cd/kvadrameter absolutt sort).

For øvrig vil en til nyheter osv. og bruk i ett opplyst rom vil en uansett ikke legge merke til 0,5 vs. 2 cd/kvm...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sett noen tester av denne, eller har kjøpt den?

Ser ut til at man får mye for pengene der. Ja, det er sikkert ikke verdens beste LCD-TV, men 37" HDTV til 19990,-!!

Jeg er egentlig mest opptatt av å få mer plass i stua. Hadde vært fint å kunne fått en TV som hang på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 32" versionen og er godt fornøyd med denne. Er litt amatør på TV og kabler og sånn, og har litt problemer med å få skjermen i "PC mode" så jeg kan stille oppløsning og sånt, virker rett å slett ikke når jeg har en 10m DVI kabel og en DVI -> VGA overgang. Vet ikke om det er meningen at det skal funke da...

Jeg har nå PS2 som DVD spiller og analog dekoder fra UPC, og syns at bildet er bra. Den innebygde tuneren suger derimot. Bruker 2-3 sekunder på å skifte kanal, og bildet blir ikke bra, samt at jeg får sjenerende fargeflimrende striper på skjermen. Funker veldig bra når jeg bruker UPC tuneren via RF inngangen derimot.

Jeg har også irritert med litt over at når det er veldig lyse eller fargesterke partier på skjermen, flimrer det omtrent som om skjermen var 20-30 Hz, ikke 50Hz, men aner ikke hva dette egentlig er. Samme effekt som å se på en 50Hz TV hvor du ser på veggen over og ser flimringen på TVen i sidesynet, bare at jeg ser rett på TVen... Merker dette bare i kantene av blidet og kun ved store hvite / lyse områder.

Ellers har jeg ikke merket noe særlig til denne "etterslepen" som så mange snakker om ved LCD TV, og heller ikke det berømmelige sortnivået. Må derimot ha litt forskjellige farge innstillinger avhengig av om det er mørkt eller lyst i rommet for å få best bilde

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Husk at det er veeeeldig farlig å vurdere bildekvalitet i ett opplyst butikklokale/demorom.
    Nå var dette et veldig lite butikklokale da, uten 'demo-rom', og jeg tror ikke belysningen var særlig sterkere enn i stua mi. Men ellers er jeg helt enig. Selvsagt større siklefaktor på Pioneeren, men prisen tatt i betraktning ble jeg ganske imponert av QPV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris på 40' QP vision LCD

Sitat Opprinnelig postet av beh
    Etter messen var det prisjustering på noen av modellene:
    SDL fra 14000 til 9900
    HDH fra 26400 til 24990 (ikke all verdens men men)
    37LCD fra noe til 19990
    40LCD fra 34990 til 29990
    Hvor har du sett 40LCD til denne prisen?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville ventet litt med å kjøpe LCD flatskjem her nå. 720p-variantene er på vei ut og 1080p på vei inn. I USA får man 37" LCD med 1920x1080 oppløsning og 1000:1 kontrast til kr. 12500,-. Dermed skjer det nok mye her på berget også i løpet av året. Bruk den gamle TVen et år til er mitt råtips ihvertfall

Newcomer jkb sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har denne, og er fornøyd. pdf av test ligger på qpvisions egne sider: qpv.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •