Burde jeg vente litt med å kjøpe plama-/LCD-TV? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg la inn denne kommentaren da du nevnte noe om en projektor fra Epson.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spm om kontrastmålinger: Snakket med en selger på hi-fi centeret i Bergen,og han snakket om at Panasonic oppnådde så høy kontrastverdier fordi de benyttet seg av en annen måte å måle på. Noen som kan utdype dette? Det var snakk om en sirkel i midten av bildet, kontra å dele bildet i to med sort/hvitt. Noen som har peiling? Syns jo det er litt rart at Panasonic har 3-4 ganger så høy kontrast som øvrigheten.

Ellers så var jeg en runde rundt i byen for å se på utvalget av flatskjermer, og jeg er foreløpig ikke voldsomt imponert over kvaliteten på bildet. Det har nok mye med evnen til å demonstrere å gjøre. Skal sjekke ut en 37PW5 ila uken med skikkelig oppkobling, det blir spennende.

Det siste jeg hørte om pris på 42PW6, var at 50000,- ble den sannsynlige prisen.

Et tips til de som vil ta en titt på HD bilder: BMH i Bergen har en D-VHS maskin koblet til Pioneers 50 tommers plasma. Verdt å se på....

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok forskjell på hvordan man måler kontrast.
    At Panasonic skal være så langt unna konkurrentene kan man nok stille et spørsmålstegn ved.
    Men generasjon 6 er bedre enn alle andre for øyeblikket (ta en titt i forumene avforums.com og avsforum.com).

Har også hørt stygge rykter om veil. pris på generasjon 6.
    Jeg fikk oppgitt 59.000 veil. av noen. Men gatepris er forhåpentligvis lavere. 40.000?

Jeg får min PW6 i morgen
    Fikk veggfestet levert i dag.

Jeg så HD på Pioneer sine skjermer da jeg var på kurs i USA i februar.
    Sikle, sikle....Dette er fremtiden.
    Men det tar nok tid før dette blir utbredt her på berget.

Roger

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens nedtur....
    Fikk min PW6 i dag, men skjermen var knust
    Tar vel en uke før jeg får ny.

Roger

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har testet en del skjermer, og relativt sett, stemmer det ganske godt at Panasonic har 3000:1, og f.eks. Pioneer har 1000:1. Sortnivået til Panasonic'ene er faktisk tre ganger så bra! Det er selvsagt mer ved en skjerm enn sortnivå da... Pioneer har f.eks. utrolig dype og fine farger, kanskje faktisk hakket bedre enn Panasonic. Skjermens "punch" har ofte med lysutbytte å gjøre, og høyt lysutbytte går ofte på bekostning av kontrast. Det er dermed ikke alltid slik at en kan få i både pose og sekk!

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ganske fornuftig artikkell i aftenposten online:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ne...ticleID=616801

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt og frustrert over å lese de fleste innleggene her - det kan nesten virke som at Plasma TVèr rett og slett ikke holder mål - skulle nesten tro at her var det bare "flimmer og støv" - for å sette det litt på spissen..:-)

Selv har jeg nå i ca 7 mnd vært eier av en Samsung 42-tommer, kjøpte den hos Elkjøp for ca 30 lapper. I begynnelsen var jeg ikke særlig fornøyd, men etter å brukt timer...og dager..med justeringer og spesiellt etter at jeg flyttet og fikk større stue og derved større avstand til TVèn er jeg nå blitt meget fornøyd. Jeg skjønner jo at de fleste som skriver her er ekstremt opptatt av spesielt sortnivået - men, jeg mener at jeg har et noenlunde vanlig syn og er ganske opptatt av kvalitet på bildet - og jeg tør påstå at bildet holder meget høyt nivå - og¨å på digitale TV sendinger.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sånn er det på forumene, vet du Kristian... Hva, om ikke klage over dagens teknologi, skal vi diskutere hvis vi var fornøyd med alt? Teknologien har selvsagt kommet utrolig langt, og sammenlignet med TVer for bare 5-10 år siden har jo ting blitt ekstremt bra! Her inne diskuteres det vel mer hva som kan forbedres, men jeg er jo enig i at det er viktig og også få med hva som er bra! Fint uansett at du er fornøyd, og kan sitte å faktisk nyte en film fremfor teknokrater som megselv, som ofte tenker mer på bildet enn på selve filmen... Jeg har blitt litt bedre der i det siste, men...

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    > som ofte tenker mer på bildet enn på selve filmen

Hmmmmm.....
    Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt :wink:

Hadde noen venner på besøk for å se på DVD her forleden, og de ble nok litt oppgitt over at jeg til statighet måtte sjekke div instillinger på bilde, lyd osv..

Roger

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •