kjøpte Samsung PS37S4A idag,har lyst til å gråte nå - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da bør du bruke litt tid på å sette deg inn i disse tingene du ikke behersker når det gjelder TV. Det er kjekt å vite når du skal handle mer utstyr, og gjør at du er i stand til å få det beste ut av skjermen din. Neste gang sparer du kansje noen tusen på dette også.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: kjøpte Samsung PS37S4A idag,har lyst til å gråte nå

Sitat Opprinnelig postet av thoing
    idag kjøpte jeg denne Samsung PS37S4A, pakket tv'en opp og gledet meg utrolig mye, har parabol(Force D-master 1155s) bildet er forferdelig....er så latterlig dårlig at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, fagrene går inn i hverandre og man ser pixel'sen utrolig godt, bildene ser mer ut som ett dårlig forsøk på animasjon. ser ut som den sliter med nærhet,altså når ansikter er nærme skjermen
    ER DET NOEN SOM HAR DENNE SKJERMEN, og kan gi meg no tips ang instillinger?? hvis ikke går den rett tilbake imorgen, tar heller Hitachi sin 37"

ulykkelig plasma eier
    Plasmaskjermer er vel aldri særlig mye å se på på nært hold. Nå kan jeg riktignok ikke sammenligne den du har med den jeg har direkte, for jeg har en to år gammel 42" Samsung og det bør vel ha skjedd en del i løpet av den tiden(?), men på min er det altså sånn at tett opptil er bildet veldig dårlig og det ser ut som en "maur tue", med masse punkter som "myldrer". Dette er dog ikke synlig på vanlig sitteavstand. Ihvertfall lite synlig. Min er i tillegg dårlig på fargegjengivelse(8 bit) og sortnivå. Ellers er jeg fornøyd.

kan det jo hende det er noe galt med den skjermen du har fått også da.

-Kan du ikke stikke innom butikken med en DVD du vet ikke 'funker' på skjermen din, og forlange at de setter den på, slik at du får sett hvordan "din skjerm" oppfører seg der - pluss at du da får sett hvordan de andre skjermene takler dette?

[edit] Beklager - er nok litt trøtt. Så ikke at det var to sider av denne tråden da jeg postet! Ja ja - gratulerer med ny skjerm da. [/edit]

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoing
    jeg bruker vanlig scart, nei kjøpte ikke skjermen usett men gikk i animasjonsfilm fella(så flott ut me shrek2)
    Doh! En live fotballkamp på TV er det beste til å avsløre den elendige kvaliteten på dagens LCD og plasma.

De to TV-ene du hadde valgt deg ut har også for liten oppløsning for PAL-signaler.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hitachi'en er super, akkurat sett dvd tidligere idag så vi fotball denne er helt super......

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du er fornøyd så er det hovedsaken. Da er det ingen vits i å slå deg i hodet med tall.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at du ikke har slått av Digital filter som skjermen er satt opp defalut? Skjønner ikke hva du mener med elendig bilde? Den skjermen du har kjøpt nå er det brukt samme panel; Alis. Det er kun elektronikken som er forskjellig. Min Samsung har iallefall svært bra bilde. Ingen etterslep på fotballkamp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt var slått av, og jeg gikk over til monsterkabler men biledt var rett og slett forferdelig har alltid likt samsung men dette var dårlig,mulig det var noe feil med min men fikk den hjem på onsdag og hooket den opp helt likt som samsungen. Bildet var utrolg bra, er som sagt kanon fornøyd.

til dere som skal kjøpe skjerm, kjøp på expert eller elkjøp de har 30dagers retur garanti, ta tv'en med hjem prøv den og hvis du ikke er fornøyd lever den tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir feil. Noen har kjøpt seg TV, klart å finne "på" knappen og konkluderer med at bildet er for dårlig. Kansje El-kjøp burde forandre vikårene sine for retur til 30dager/eller til bruksanvisningen er lest.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på vilket grunnlag kan du utale deg om dette???????????? vi satt å holdt på med dette i 4timer, var ute å kjøpte nye kabler(monster) så kommer du å sier at ja fint at vi klarer å slå på tv'en..... flott at du poster sånne seriøse svar, "vi trenger flere som deg her sånn at vi som ikke har så peiling kan lære litt" du virket som en med snøring du ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "ser ut som den sliter med nærhet,altså når ansikter er nærme skjermen"

"har ikke peiling på dette folkens,hva betyr RGB signal via scart og ikke composite??? DNIe??? tror den er slått av hvis dette er en funksjon på tv'en"

Dette holder lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg litt enig med Thoing her....
    Jeg synes faktisk at det ikke skal være nødvendig å være nødt til å bruke haugevis med timer på å få et akseptabelt bilde når man kjøper ny tv.
    At man bruker mange timer på å optimalisere bildet er en ting, men utgangspunktet bør jo være tålig greit da.

Dersom det lukter bærsj, så er det nok mest sansynlig bærsj også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, HDTV...pffff.

Vi får nå se...flere år til spør du meg...
    Nå er det jo datoer på postene her, så kan vi gå inn og sjekke om noen år og se hvem som kom nærmest..hahaaa!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sverre
    hehe, HDTV...pffff.

Vi får nå se...flere år til spør du meg...
    Nå er det jo datoer på postene her, så kan vi gå inn og sjekke om noen år og se hvem som kom nærmest..hahaaa!
    Siden 2003 har man kunne tatt inn HDTV i Norge, via satelitt.

Med rette utstyr kan du i kveld ta inn "Panic Room" i 1080i med DD5.1 fra Astra.... ukryptert!

Robert-

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi ikke kjøre oss fast i hd-TV her.

Husk at et HD-kompatibelt display trengs til HD-Dvd og BluRay, samt neste generasjon spillkonsoller.
    Dumt å ligge mye penger i et apparat som ikke er HD-ready i disse dager.

Skal være enig i at High Definition TV-sendinger vil gå litt sakte her i Skandinavia/Europa, men HD er da så mye mer enn televisjon.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær så snill å ikke la dette bli en bedreviter tråd, og for all del, ikke legg inn slike provoserende innlegg, aubi, de resulterer ikke i annet enn at trådstarter kan føle det nedsettende.

Velmente råd og tips er selvsagt helt på sin plass!

TAKKER PÅ FORHÅND!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at det ordnet seg thoing!

Håper at det var noe feil på apparatet ditt.

Hvis det er slik at Samsungen gir et elendig bilde mens Hitachien gir bra bilde på ellers likt utstyr er det ikke noen tvil om at Hitachi har gjort noe riktig :wink:

Jeg har selv blitt svært skuffet over en Samsung DVD spiller som skulle være så fantastisk, det samme ble Grimstad og flere andre. Er vi så kravstore og bladene helt på jordet, eller er det noe feil på spilleren?

Man kan jo lure noen ganger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er vi så kravstore og bladene helt på jordet, eller er det noe feil på spilleren?

Man kan jo lure noen ganger.
    Jeg lurer ikke i det hele tatt. Det er som oftest bladene som ikke tør slakte produktene til sine annonsører.

Denon DVD-1500, antagelig den dårligste spilleren et seriøst merke noengang har satt sin logo på, fikk toppkarakter i en rekke tidsskrifter. Need I say more?

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå levert inn Samsungen (heretter S) og fått låne Hitachien (heretter H). Desverre fikk ikke jeg samme "halleluja" opplevelse som thoing.

TVen har vært i hus i noen timer nå, og inntrykkene mine kan oppsummeres som følger:
    - Det i alle fall like mye graderinger på H som S. Graderingene blir noe redusert dersom man endrer bilde fra "dynamisk" til "normal", men da blir fargene litt blasse.
    - H har svært få innganger. Kjører s-video signal fra tuner gjennom scart til den eneste scart kontakten på TVen. Scart kontakten takler ikke RGB, bare s-video eller kompositt. Må også bruke s-video fra DVD da denne ikke har komponentutgang. Her blir bilde best når TV er satt til "dynamisk" og ikke "normal", men etter min mening ikke like bra som på S.
    S har 3 scart hvorav 2 takler RGB, og ellers alt hva hjertet måtte begjere av komponent og kompositt.
    - H har dårligere menyer enn S, og jeg savner blant annet hvitrensefunksjon for å bøte på eventuell innbrenneing (vet ikke hvor mye praktisk betydning dette egentlig har)
    - Pluss til fjærnkontroll H som har hurtigtaster for å velge AV1, AV2 osv. Dette savnet jeg på S.
    - Finner ingenting som heter 16:9 på H. Det eneste som funker hos meg er Panoramic, men restultatet blir ikke like bra som Auto Wide hos S.

Konklusjon:
    Jeg tror nok jeg leverer tilbake H i morgen, og prøver en 37PA30, så får jeg vurdere om det blir den eller Samsungen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du må velge mellom pest og kolera, men har man nå bestemt seg for å kjøpe plasma idag så er det vel ingen vei utenom....

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper det blir bra med panasonic...
    Men...obs, obs... det er PA50 rett rundt hjørnet... den er vel ikke i butikkene enda, men kan vel kjøpes allerede....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •