PDP-435HDE vs PDP-43MXE1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PDP-435HDE vs PDP-43MXE1

PDP-43MXE1
    PDP-435HDE

Søstra mi og sambo skal handle plasmaskjerm og spør meg om disse to skjermene. Slik jeg ser det er selve panelet veldig likt. Har jeg rett? De har htpc med hauppauge PVR og trenger ikke tunerkort osv... Skjermkortet på htpcen er et 6600GT (ikke med RGB adapter) med VGA og DVI utgang. CPU og resten er kraftig nok til å skalere osv...

Jeg reagerer litt på vekten på de to overnevnte plasmaene. Er det virkelig sånn at byggekvaliteten på 43MXE1 er 7kg "bedre" enn 435HDE?

Jeg liker hvertfall det enkle "industri" designet på MXE1, men er det noe den mangler ellers i forhold til HDE-modellen?

(btw, MXE1 som de har sett på leveres med ett av ekstrakortene PDA-5003 eller PDA-5004)

DrE

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet de 2 oppimot hverandre. Pdp435hde er tung grunnet den store glassrammen som er rundt hele skjermen. Når den nye 50 tommeren kom nå sist var den 7-8 kilo lettere og 5mm smalere. De ser prikk like ut, de har bare ryddet opp på baksiden av skjermen som gjorde den smarere. De gikk også over til en plastmateriale grunnet den store vekten. Dette skal da være det samme matriale som de bruker på industriersjonen. Nå er jeg ikke sikker på om de har pusset opp baksiden på 43" tommeren og gjort den så betydelig mye lettere som 50" hvis ikke håper jeg det kommer snart.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du snakker nå om at HDE er tung, men MXE1 er jo 7kg tyngre enn det igjen... hehe

så DEN er tung!

Har btw hengt opp to 50" pioneer (forrige generasjon) industripaneler alene. DET var en utfordring! Men, har man ikke noen til å hjelpe seg, og skjermen MÅ opp, så er det bare å gi gass...

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for 435 isteden for MXE1 som er en 434 slik jeg ser det med dåligere bilde behandlig. 10 (MXE1) vs 11 bit(435). Grunnen til vekten er at 434 og MXE1 har en glass plate i front som ble fjernet på 435 for få ca 20 % bedre kontrast iflg pioneer, vekt reduksjonen kom som en bonus :wink:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar!

Hvordan er de prismessige forskjellene?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisforskjellene er ganske store tror du får MXE1 får ca 28k. 435 koster ca 40k for FDE og 45k 435HDE som har pc-inngang,minnkortinngang+deling av skjermen som ekstra iforhold til FDE.

MXE1 kjenner jeg desverre ikke til da det er en industriskjerm.
    men den mangler HTPC mulighet og dermed ikke "HD" godkjent så vidt jeg vet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med at den mangler HTPC mulighet? Den tok jeg ikke helt. Panelene i begge skjermene er vel av høy nok oppløsning for å takle 720p.

Er jo DVI og VGA inngang på MXE1. RGB takler den via tilleggskort.

Nå er det to ting som taler for MXE1 for min del. Det ene er designet som jeg mener er akkurat så enkelt og "firkantig" som jeg liker det, og det andre er prisen (dersom jeg ikke har gått glipp av noe ang det du nevnte om kompatibilitet med htpc)

DrE

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 100% sikker på dette, men jeg mener industri/proffskjermene til Pioneer har vifte. Om MXE1 har dette skal jeg ikke spekulere i , men det er ihvertfall tilfelle med tidligere industriskjermer. Ekstrastøyen dette medfører trekker jo noe ned...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lett litt rundt på nett og funnet et par plasser der MXE1 diskuteres. Det nevnes at den mangler HDCP og at det derfor ikke er bare bare å koble opp f.eks en dvd spiller med HDMI/DVI til den.

Det nevnes derimot at det er det perfekte panel for scaler/htpc bruk...
    Den er btw tenkt brukt opp mot htpc.

(kilde: avforums.com)

Finner dog ikke ut noe om vifte (som jo kan være irriterende)
    HTPC er tenkt plassert på rommet "bak" plasmaen, mens styring og tilgang til dvd-rom skal være ved plasmaen (bitteliten funkisleilighet så alt må planlegges nøye mht plass)

DrE

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    du snakker nå om at HDE er tung, men MXE1 er jo 7kg tyngre enn det igjen... hehe

så DEN er tung!

Har btw hengt opp to 50" pioneer (forrige generasjon) industripaneler alene. DET var en utfordring! Men, har man ikke noen til å hjelpe seg, og skjermen MÅ opp, så er det bare å gi gass...

DrE
    Den nye (PDP-435HDE) er 7 kilo lettere, vet ikke hvordan industrimodellen er. Jeg har montert opp alle plasma modellene siden 2003 og det er ikke like lett nei

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •