LG/Fuji/Pana?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: LG/Fuji/Pana?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG/Fuji/Pana?

Hei,

Dette forumet er saa populaert at jeg regner med at postinger som dette har blitt gjort for, men haaper noen likevel tar seg tid til aa hjelpe meg.

Skal kjope min forste plasma, og vurderer aa bruke et sted mellom 25 og 30K.

Sikler litt paa LG RZ-42PX12X. Er den bra? brukes til xbox og analoge tv-signaler. vet at 10py-versjonen koster bare 5k ekstra, men det er liksom enda et skritt paa prisstigen.

Eller finnes det andre gode alternativer som er like gode, eller bedre, i den samme prisklassen. Vil ha 42 tommer, og ikke 37.

Haaper noen kan hjelpe meg med et tips.

Beklager mangelen paa norske bokstaver, sitter paa en flyplass i Asia. (Ja, jeg vet - jeg burde kjopt den her. bare litt i overkant stor til aa faa med i haandbagasjen...)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: LG/Fuji/Pana?

Hmm, det skjer så mye på plasma og LCD-siden nå at jeg ville aldri brukt 30k på en slik nå. Kjøp heller f.eks en rimelig Samsung til 15k elns. og kjøp så en ny skjerm for 15k om et par år. Den du får til 15k om et par år vil garantert være ufattelig mye bedre enn den du får til 30k i dag.

Bakdelen er at du blir sittende med en litt dårligere skjerm et par års tid. Fordelen er at om to år har du en svært mye bedre skjerm og en ekstra skjerm til kjellestue elns.

Selv drøyer jeg å bytte ut min Epson TW-100H prosjektor selv om det hadde passet å gjøre det nå siden jeg alikevel har kostet på alt det andre over 100k. Men jeg venter heller et år eller to på prosjektorer basert på de nye D5 1080p panelene. Utviklingen går svært fort nå i forhold til hva den har gjort før.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du plasma om to år vil det komme noe som er mye bedre enda raskere en det vil gjøre nå, så jeg kjønner egentlig ikke hvofor du skal vente?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LCK
    Kjøper du plasma om to år vil det komme noe som er mye bedre enda raskere en det vil gjøre nå, så jeg kjønner egentlig ikke hvofor du skal vente?
    Utviklingen går raskest nå. Om et par år regner jeg med at vi har 40-50" LCD skjermer med 1920x1080 oppløsning og 10000:1 kontrast til en grei penge. Når det målet er nådd er det ikke så mye mer å vente på annet enn enda lavere priser og enda større skjermer.

Dagens skjermer rundt 40"-50" har IMHO enten for dårlig oppløsning (37-42" plasma) eller for dårlig kontrast (LCD). Eller så er de for dyre (50" plasma). Dette er snart fikset, derfor ville jeg ikke kjøpt en dyr skjerm nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ville kjøpt en plasma til 15k? Sorry mac, men kikka litt rundt i ulike butikker på ulike skjermer i den klassen, og de er nesten tragiske på analoge signaler. Herregud om jeg gjør det. Man kan ALLTID vente, men da sitter man der uten noe som helst - eller et labert produkt til enhver tid.

Poenget er om man får en ok tv til 25 k og hvilken dette evt er. Trenger den som sagt til xbox og analoge tv-signaler.

Fuji? LG fra HIFIklubben?

anyone?

A

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anderskc
    Du ville kjøpt en plasma til 15k? Sorry mac, men kikka litt rundt i ulike butikker på ulike skjermer i den klassen, og de er nesten tragiske på analoge signaler. Herregud om jeg gjør det. Man kan ALLTID vente, men da sitter man der uten noe som helst - eller et labert produkt til enhver tid.
    Om jeg kun hadde tilgang på analoge signaler tror jeg at jeg hadde klart meg med en 32" CRT gitt. Signalkvaliteten blir såpass dårlig at det blir ræva på en stor skjem uansett. Med digitale signaler kan dog en 15k plasma være helt kurant.

Si 15k for plasma da og 1,- for Canal Digital tuner med familiepakken + 211,- pr. mnd. elns. Jeg er 100% sikker på at dette vil gi svært mye bedre bilde enn analog kabel-TV og en 25k plasma.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo

Si 15k for plasma da og 1,- for Canal Digital tuner med familiepakken + 211,- pr. mnd. elns. Jeg er 100% sikker på at dette vil gi svært mye bedre bilde enn analog kabel-TV og en 25k plasma.
    Det er jeg ikke så veldig sikker på for en rekke av kanalene over digital er crap. TV2 og NRK er som regel topp kvalitet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo

Det er jeg ikke så veldig sikker på for en rekke av kanalene over digital er crap. TV2 og NRK er som regel topp kvalitet.
    Om du snakker om kiosk og slikt så er det crap ja. De "vanlige" kanalene er som regel meget bra, selv om TV3 er et par hakk under. Kabelnettene får uansett feeden sin fra satelitt så det som er dårlig der er ennå dårligere på kabel. TV3 via kabelTV her er helt grusomt, orker nesten ikke å se på det på en vanlig 32" engang. På lerretet blir det usebart. Det er ikke noe særlig med støy, men fargene er utrolig blasse og bildet er veldig uskarpt. NRK er ok på TVen men heller ingen høydare på lerretet dog svært mye bedre enn TV3. Over parabol er NRK strålende (DVD-kvalitet) og TV3 ok. Ihvertfall grei nok til å se på.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til anderskc

Har du skjekket ut panasonic's 37". Den ligger nå på rundt 20 lapper på elkjøp, og i enkelte nettbutikker. Har dessuten hørt at det er muligheter for å prute en del på prisen. Minuset med denne er at den ikke har dvi inngang, og at wga inngangen er i front.
    Men funker ekstremt godt på vanlige analoge signaler. Er det beste jeg har sett så langt i allefall.

Ville ikke gitt over 20 lapper for en plasma i dag. Det blir for dumt.
    Jeg sier som "jkirkebo" kjøp heller en ny om et par år, kanskje får du litt for din gamle også da..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke sjekka prisen på 37 tommeren til pana, nei... Hadde liksom tenkt meg min. 42 tommer, da. :-)

Blir signalene på analoge sendinger sååå dårlige, eller er folk i dette forumet litt over gjennomsnittet kresne?

A

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kresne? Ja kanskje. Men det kommer ann på kvaliteten på det analoge signalet du har. Har sett plasma med luftantenne som har fungert helt ok, men også sett eksempler der det har blitt helt rævva.

Men, digitalt er absolutt å anbefale :!:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •