LG-plasma koster ca. 22000,- Er den HDTV-klar?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG-plasma koster ca. 22000,- Er den HDTV-klar?

LINK

Prøver å finne info om den andre steder men det er jo klinkende umulig! Den har jo 1024*768, men tilsier det automatisk at den er HDTV-klar?

Noen som har litt info om denne modellen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Denne har 1000:1 kontrastnivå, og det er jo ikke videre imponerende. Videre har den 8-bits fargedybde, som kan gi synlige graderinger. Uansett er 22k for en XGA-skjerm en meget god pris, men det er klart dette er en skjerm rettet mot typisk flyplasser osv.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Jeg har lest at hdtv-klare tver ikke trenger samme kontrast som de som ikke er hdtv-klare? Er det noe sannhet i dette? Tilsier 1024*768 oppløsning automatisk at den er klar for hdtv?

Dette er jo en skjerm uten tuner så jeg skjønner at den er rettet mot "proff" markedet. Men hva vil være forskjell fra denne og LG RZ-42PX12X modell med 5000:1 kontrast? (Den koster forøverig ca 30000 og er garantert hdtv-klar)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kontrasten er ikke automatisk lavere ved høyere oppløsning, men Pioneer og andre har hevdet at lavere oppløsning gir mulighet for større andel sorte "sperrer" i hver celle, som dempen lysutbyttet der det ikke er ønsket. Hvorvidt dette er et faktum er jeg ikke sikker på, men det er iallfall slik nå at mange XGA-oppløste skjermer har lavere kontrast, men det dukker da opp flere med høy nå, så det er nok mer en utviklingsmessig greie der kontrast ikke står like høyt på flyplasser osv, der tross alt XGA skjermene har vært rettet mot i første omgang grunnet volum.

Nå som hjemmemarkedet står for tur, vil vi nok se kontrastnivået skyte i været også på XGA++ skjermer.

Når det gjelder begrepet "HD", er XGA på ingen måte en generell oppfattet HD oppløsning. Bildet må uansett skaleres om, da ingen kilder gir denne oppløsningen. Da er det egentlig sitteavstand og pris som er avgjørende for om du skal betale de ekstra kronene for XGA oppløsning, ikke HD-logoen som sådan. Imidlertid er det jo verdt å høre om TVen har HDCP godkjent HDMI/DVI-inngang, uansett oppløsning, for mange av fremtidens avspillere (Blueray/HD-DVD) vil kreve HDCP og digital overføring. Om oppløsningen på TVen er WVGA eller XGA har lite å si i den sammenheng, det er bare snakk om skalere bildet... (selv om selvsagt høyere oppløsning uansett er å foretrekke pga screendoor osv).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Nå som hjemmemarkedet står for tur, vil vi nok se kontrastnivået skyte i været også på XGA++ skjermer.
    Ja det ser man jo allerede nå på den dyrere LGen jeg nevnte. 5000:1 er imponerende.

Men er det noen flere som har info om den til 22000,- som jeg nevnte i første innlegg?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg kjøpt plasmaskjerm

http://www.hifiklubben.com/no/produk...TV.htm?id=6075

Synd den har gått opp 5000,- fra tidligere men jeg tror alikevel det er et godt kjøp.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer den samme skjermen i en pakkeløsning,

http://www.gamerz.no/scripts/prodVie...idproduct=5982

Er det noen som kan si om den vil fungere via DVI med HDCP fra DVD-spiller?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •