DVD opptaker m harddisk Sharp DVHR300S eller Philips R520H?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD opptaker m harddisk Sharp DVHR300S eller Philips R520H?

Lurer på om det er noen erfaringer på disse?

Hvilke funksjoner er det man bør tenke over om brenneren har...på som man kan irritere seg over....(i denne prisklassen da) Feks..om den den kan fortsette opptak/brenning fra DVD til DVD..Kan man ta opp fra videofilmer inn på harddisk?

Hvor er disse rimeligst. Har funnet pris på 4400 for philipsen og ca. 4000 for Sharpen!

Tips mottas med takk....

Tone

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har Philips 520H. Stort sett fornøyd med bilde & lydkvalitet på opptakene. Men Philips har vel med vilje gjort maskinen litt mindre brukervennlig enn dyrere varianter på markedet. En ting som irriterer meg en smule, er f.eks. at man bare kan brenne ett og ett opptak fra harddisk til dvd-plate om gangen istedenfor å få brent hele dvd-platen med alle ønskede titler fra HD'en i en operasjon. De "norske" menyene er så dårlig oversatt fra engelsk at det nesten er morsomt. Oppstarts-/meny-bildet på brente dvd'er er nokså kjedelig. Litt forvirrende og litt dårlig GUI, men til å leve med prisen tatt i betraknining (betalte 3999,-). Skal være forsiktig med å uttale meg om Sharp-maskinen, men jeg leste "et sted" at maskinen ikke tar opp i Dolby-komprimert lyd noe som muligens gjør at lyden tar opp større deler av en dvd-plate enn nødvendig (på bekostning av bilde-delen). Sistnevnte påstand bør/må sjekkes med forhandler dersom man legger vekt på dette ved vurdering av produktet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •