Innspill på kjøp av HD LCD-tv, 37" - 25-45k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspill på kjøp av HD LCD-tv, 37" - 25-45k

Hei,

Jeg er i markedet for en flatskjerm som minst er på 1280x720 (720p). Ville helst gått for plasma, men ser at man ikke får ekte HD-oppløsning før man kommer rimelig langt opp i både størrelse og pris. 1080i er det vel lite av i Norge såvidt jeg har kunnet se. Siden den skal stå i dagligstuen, kan den ikke være større enn 37" (WAF). Ned til 32" hadde også vært greit.

Jeg tenker meg et budsjett på 25-45k.

Modeller med ekstern tuner/tilkoblinger er egentlig å foretrekke - den skal veggmonteres. Jeg planlegger også å bruke høytalere på den, men skal legge på to bakhøytalere og en sub for å freshe det litt opp. Jeg skal bygge en HTPC med HD ut, så det blir nok DVI-inngangen som blir brukt.

Hadde blitt svært takknemlig for innspill og forslag til modeller.

mvh
    Henning

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon som deg. Foreløpig har jeg kun blinket ut to modeller:
    - Philips 37PF9986. Får den nå ned mot 33K
    - Sharp LC37GA4/GA5

Sharps GA3/4 modeller kan være vanskelig å få tak i. Disse erstattes av GA5 som er noe rimeligere MEN som utrolig nok faktisk mangler DVI eller HDMI inngang.

Loewe har også et par modeller som ligger rundt 40K i pris.

Jeg forventer at det vil komme et ras av 37" LCD tv-er i løpet av året og at dette vil gjøre at prisen vil falle til under 30K. Samsung skal også være på vei med en LCD-LED skjerm på 37" som de sier skal koste 22K...

Jeg skal ikke kjøpe før vi flytter til høsten, men skulle jeg kjøpt nå ville det blitt en Philips!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for meget gode innspill - jeg kikker nærmere på de nå.

Ja, jeg synes jo nesten du er litt heldig som får vente til høsten og får enda mer for pengene. Det er jo alltid slik med alt teknisk utstyr

Når jeg kikket på Philips' modell så jeg at responstiden var oppgitt til <12 ms. Jeg har sett på QPVisions QPV 40 LCD HD-05 som har 8 ms. Siden 60 Hz tilsvarer 16.67 ms så burde det vel i teorien ikke ha noe å si!? Og 100 Hz på LCD er vel strengt tatt ikke noen vits?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til høsten vil lcd skjermene som kommer ligge på rundt 4ms... Da begynner vi å prate om "småtteri"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •