Tv med bilderør - Philips Philips 9509 - Loewe Aventos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv med bilderør - Philips Philips 9509 - Loewe Aventos

Jeg har nettopp kjøpt en philips Philips 9509. Fikk den som B-vare til 10500. Ble litt skuffet over bilde. Virker som den ikke takler signalene som kommer inn fra Kabeltv (upc) så den støyer litt. Er nødt til å bruke active controll på max, men da blir bilde veldig mørkt (og fortsatt ikke helt bra)

Alternativet mitt er LOEWE AVENTOS som man nå får til ca. 10.000.- Den var jo veldig bra for et par år siden. Og jeg husker det ble sagt at den hadde veldig god tuner...(er laget med tanke på kabel signaler) Men, hvordan stiller den seg nå jamfør Philipsen?

Noen som vet? eller har noen tips til meg?

:? Tone

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på den tv'n selv.
    Mange som ikke er fornøyd med bilde, men den krever en del justeringer, har lest om mange som bruker uker på å få det bilde de vil ha, men da er det ingenting som slår den. Den er kresen på signal inn
    så prøv deg frem med pp2 og de andre digitale innstillinger denne modellen har.

http://www.avforums.com/forums/archi...f-42-p-37.html

Se fra 36(ca) og utover , mange pw9509 poster, bla med innstillinger
    av de forskjellige parameter.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p...PN=0&TPN=2

http://hifi4all.dk/forum/forum_posts...20105&PN=3

Grundig test, dansk

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar

Takk for svar..Masse nyttig stoff å hente der...Får forsøke en gang til, men jeg fikk meg en aha opplevelse. Jeg vet nemmlig at jeg ikke liker panasonics bilderør som er for mørkt, og her ble det sagt at denne modellen benytter pananasonic bilderør. Jeg liker at bilde er litt mer lystbetont...synes det er fælt å sitte der og savne den gamle 50 hertz.... Begynner å lure på om jeg skal gi blaffen i skarphet og heller kjøpe en 30" LCD hos Hifi HUGOSON 3012 LCD TV til 13000.- Den skal vistnok ha en god tuner hvertfall...Blir helt forvirra nå, men LCD har hvertfall mer lys i seg virker det som. Huff...jeg blir sur...vanskelig å velge...Tar fortsatt imot tips!

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt det er panny rør i 9509'n jeg også , men det ble avkrefetet
    (på det sterkeste) av flere forhandlere..

hvor kjøpte du den? 10500 er jo en bra pris, gi den noen uker til(også lest at den går seg til etter noen uker faktisk)

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok..gikk tilbake til fabrikkinnstillingene og tok det derfra..Uvant...rart å forholde seg til et så skarpt bilde..Blir litt annen måte å se på rett og slett...litt surrealistisk nesten.

Til 10.500 har jeg fått et rimelig tv tror jeg. Men, ser El-giganten har pris på dette fjernsynet til 11.400.- mener jeg..kanskje det var Svenske priser, men du får det hvertfall for 11.900 (Siba)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32pw9509 trenger mye bedre signal enn crappy upc kabel.

Jeg har en 9509 optimalisert etter referanse DVD, samt tilkoblet monster cable strøm- og signalrenser (fjerner all form for ghosting og kantstøy).
    Har også gått igjennom hele servicemenyen og oppjustert geometrien. Der var det mye rart....

Veldig få tv-apparater hittil som slår den i bildekvalitet. En annen ting er vel at det er veldig liten forskjell på aktiv kontroll på maks og mid (er vel egentlig kun en lyssensor som aktiviseres).

Bruker digitalparabol med gode kabler hele veien.

Dette er sånn ca innstillingene jeg har:
    (skal sjekke de helt nøyaktige verdiene)

Kontrast: 60
    Farge: 55
    Lysstyke: 50
    Skarphet: 4
    Digitale valg: Pixel Plus 2
    Aktiv kontroll: mid
    DNR: mid
    farge forbedring: På

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør en kalibrering av tv'n med DVE (Digital Video Essentials), da får du optimalt bilde. Først etter at dette er gjort kan du begynne å sammenligne, for da viser alle tv'ene "sitt beste bilde" når du sammenligner...

De fleste fabrikk innstillingene er jo helt i tåka likevel, så du kan ikke sammenligne direkte i butikken..

Philips får normalt god omtale på sine bilderørstv'er (og andre tv teknologier for den saks skyld...).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •