Kan noen si no om dette 32" LCD TV: Samsung LW32A33W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen si no om dette 32" LCD TV: Samsung LW32A33W

Jeg er på utkikk etter en bra 32" LCD med nok oppløsning til også å brukes på PC. Den må og være HDReady (antar at HDMI inngang hjelper der ??)

JEg har kommet over denne svært billig (50% av MPX), men jeg forstår at dette forum er ikke for pris, men ytelse :-) Derfor er jeg nå interessert i erfaringer med TV-en.

Håper på snarlig svar, for jeg vet jo ikke hvor lenge den prisen holder seg :-)

--PK

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er HD Ready, og jeg tror ikke du finner en annen LCD TV med like mye utstyr som den der. DVI, VGA, HDMI og Komponent (pluss et par scarter og diverse er ganske unikt) .. Den har en dynamisk kontrast på 1500:1 og "vanlig" målt kontrast på 600:1. Den har siste gen. DNIe og Lyssensor, 2000 sider text, 2 tunere, og lillebror lw26a33 ble kåret til testens beste bilde i gruppetesten av 26 tommere i første nummeret av L&B i år... denne har raskere panel, og er bedre på alle måter... Prisen er aggresiv, og jeg kan ikke forstå hvordan dette på noen som helst måte skal kunne være et dårlig kjøp. At den er en av de subjektivt peneste LCD TV`ene i verden burde ikke telle negativt :-) ... Hvis du ser på logoen til venstre så skjønner du at jeg har spesielle interesser i denne TV`en, så jeg anbefaler deg å undersøke selv for sikkerhets skyld :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres 'fortryllende' ut. Siden logoen din er noe avslørende, så skulle jeg gjerne hatt tilbakemelding fra noen som virkelig har denne.

Jeg ser på www.avforum.com at noen omtaler at 'etterslep' er et problem (iallefall merkbart). De kommentarene er noe gamle (april-okt 2004), så jeg lurer på om det er bedre nå. Jeg forstår det slik at hastigheten på LCD panelet er det som er viktig her. Jeg har ikke funnet opdateringsfrekvense (ms) på www.Samsung.no sider.
    Dette TV selges for ca 11700.- kroner nå.....

mvh

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen kan det vel ikke være noe å lure på. Hvis du ikke liker den, kan du selge den til noen andre. Det skulle ikke være noe problem å få igjen pengene.

Frode

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde denne tv-en lenge i kikkerten, selv når den hadde en utsalgtspris på 30.000,- Mye bra spekk for pengene. Det enste minuset jeg kan finne er at den kun har 15:9 oppløsning og ikke 16:9. Kan tyde på at panelet ikke er siste generasjon.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei pkf. Hvor selges dette apparatet for under 12000,- ? vår kostpris inkl. moms er -mye- mer enn det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt om jeg tørr å si det før jeg selv har fått inn en bestilling 8) - vil jo nødig at det skal oppdages om det er feilpriset . Neida, fra den historiske prisutviklingen ser det ut som om de har hatt denne prisen fast siste 2 uker. 11789,26.

Se www.itbutikken.no.

Jeg har erfaring med dem, handlet en del før. Av og til ser jeg at de har noen helt utrulige priser på noen utvalgte varer. Også noen utvalgte modeller av bærbare PC-er har jeg opplevd 4-5000 billigere enn MPX, Komplett osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God pris..

Ser jo ut som en meget bra pris ja. Har vært innom og sett der før.
    Men til deg Samsung: Hva er forskjellen på Samsung LW32A33W og Samsung LE-32A41? IT-butikken har begge. Skiller ca 4k i pris.
    Har du noen gode anbefalinger? Mitt bruk vil være: 85% TV-titting, 10% PC-skjerm, og 5% film.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper 'Samsung' svarer på Aladin sitt innlegg. Jeg har omtrent samme bruksmønster, bortsett fra at ungene ser nok mest film(VHS og DVD) - med deres krav er nok ikke som mine :-). Jeg selv ser svært lite film :wink:

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg kan se, så er forskjellene noe slikt:

Kode:
    41'en:                       33'en:
    1366x768 pixels              1280x768 pixels
    SRS WOW lyd                  SRS TruSurround XT lyd
                                 JBL høyttaler
    200 texttv sider             2100 texttv sider
    1 tuner                      2 tunere
     (dvs, PIP bare
      dersom ene bildet
      er feks AV eller PC)
    Oppkoblingsmessig ser 33'en ut til å ha HDMI,
    analog DVI(?) og komponent i tillegg til det 41'en har.
    41'en er i tillegg 10cm breiere (høyttalere på siden).
    Forøvrig er 41'en jevnt priset 5-8K lavere enn
    33'en rundt om i Europa ser jeg. Så rent bortsett
    fra at 33'en tilsynelatende har et 15:9 panel istedenfor
    16:9 som 41'en og da skalerer litt rart og/eller ikke
    bruker hele skjermen, så ser det ut som et kupp.

Selv har jeg vel knapt sett en LCD/Plasma jeg synes bildet
    banker CRT nok til at det er verdt de 2-10 gangern man
    betaler for å henge noe flatt på veggen. Kanskje sånn rent
    bortsett fra den Pioneer'en til 125 lakser på messa i høst. :-)

OK

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kan noen si no om dette 32" LCD TV: Samsung LW32A33

Sitat Opprinnelig postet av pkf
    Jeg er på utkikk etter en bra 32" LCD med nok oppløsning til også å brukes på PC. Den må og være HDReady (antar at HDMI inngang hjelper der ??)

JEg har kommet over denne svært billig (50% av MPX), men jeg forstår at dette forum er ikke for pris, men ytelse :-) Derfor er jeg nå interessert i erfaringer med TV-en.

Håper på snarlig svar, for jeg vet jo ikke hvor lenge den prisen holder seg :-)

--PK
    Problemet du vil få med en slik Tv/Pc-skjerm er jo først og fremst på film fra Pc`n og på de aller fleste spill, (slep) kan ikke tenke meg den ligger under 25ms,
    Du må hvertfall ned på 16ms for å unngå dette,de nye 19" er jo nede på 8ms,bare så du ikke brenner deg på det.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en østerisk nettbutikk (digitec.ch) som hadde 1-sides pdf-dokumenter om hver av de to settene, og der stod det <16ms på
    begge. Så bare sånn passe Samsung-offisielt ut, så en rimelig stor klype salt er nok tingen. Best å ringe Samsung der, for websidene til Samsung sier jo
    absolutt ingenting om det.

OK

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ok
    Jeg fant en østerisk nettbutikk (digitec.ch) som hadde 1-sides pdf-dokumenter om hver av de to settene, og der stod det <16ms på
    begge. Så bare sånn passe Samsung-offisielt ut, så en rimelig stor klype salt er nok tingen. Best å ringe Samsung der, for websidene til Samsung sier jo
    absolutt ingenting om det.

OK

Det må være feil,,tør vedde en god kabel på at det ikke stemmer !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett flere franske og engelske sider som oppererer med 14ms for LW32A33W. 14 ms skulle vel ikke gi så mye etterslep??

En annen ting om dette med 15:9 eller 16:9. Begge delere florerer på nettet. Samsung.com opererer med 16:9..

Men la oss regne litt på dette:
    1) Antar vi "kvadratiske" pixcels så vil oppløsning 1280x768 gi 15:9.
    2) Med 32" diagonal og 15:9 vil høyden være 418 mm (i teorien - har ikke målt apparatet).
    3) Hver pixcel er da 418/768 = 0.544mm 'høy'.
    3) For å få 16:9 anvender en kun 1280x720 oppløsningen, dvs at 48 pixcels i høyden blir ikke benyttet. Det er 24 pixcel oppe og nede.
    4) Den sorte kanten øverst og nederst vil da være 13mm.

Til orientering!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at skjermen er 16:9 og oppløsningen er 15:9.

Hadde skjermen også vært 15:9 så hadde det ikke vært noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg kan ikke gå imot det utsagnet, selv om jeg synes det er svært merkelig. Oppløsningen 1280x768 ligger veldig tett opp til standard PC-skjermer. I den gaten er aspektratio svært viktig, og det vil på meg virke svært rart om en har benyttet en 15:9 oppløsning på et 16:9 display. Da vil f.eks en tegnet sirkel på skjermen ikke fremstå som rund, men en oval. (jeg kjenner dataverdenen betydelig bedre et TV-verdenen )

En annen ting. Samsung sin hjemmeside i Belgia oppgir 16ms responstid.
    Det er det mest offisielle jeg har funnet. Se her: http://www.samsung.com/be-nl/product...v/lw32a33w.asp

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en rekke plasma med 1024 x 768 oppløsning med 16:9 format. Med andre ord er pixlene ganske avlange.

Men det finnes en del 17" Wide LCD TV'er som har 15:9 format. Disse får en sort kant over og under bildet ved 16:9 materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at det er en del 16:9 TV-er som har oppløsning som ikke er 16:9. Dette betyr vel mindre for TV/Video signaler, så lenge de ikke kommer fra PC ?? Dette er ikke jeg ekspert på.

Når det gjelder Samsung LW32A33W, er den godt utstyrt med innganger for PC bruk, og jeg antar derfor at den var godt tilpasset dette bruk. Der for ville jeg antatt at selve LCD panelet også 15:9.
    Jeg foretok en svært uakademisk undersøkelse. På hjemmesiden til samsung finnes det høyoppløselige bilder av produktene, også denne TV. Zoomet inn en bildete tatt forfra på skjermen, og målte bredde/høyde forholdet på selve LCD panelet, så godt det lot seg gjøre.

Svar: 15.25 : 9.
    Derfor antar jeg at stor trygghet at panelet er 15:9 og oppløsningen 15:9 - og dermed aspektratioen til pixcels 1.0 (altså godt egnet fro PC bruk..)

Som Peakman sier, og jeg viste regnestykket til tidligere, så vil det da være en ca 13mm sort kant øverst og nederst når sendingen er 16:9.[/quote]

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis målingen stemmer så tyder jo det på at det er en 15:9 skjerm. Det vil jo si at sannsynligvis dette gjelder flere skjermer enn jeg trodde. .

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pkf

En annen ting. Samsung sin hjemmeside i Belgia oppgir 16ms responstid.
    Det er det mest offisielle jeg har funnet. Se her: http://www.samsung.com/be-nl/product...v/lw32a33w.asp

Tror det ikke før jeg ser det,men VISST det er tilfelle med 16ms da sliter jeg med min nyinnkjøpte benq 23" (16ms) til 12.500.-

det må være trykkfeil tror jeg, er jo bare 2mnd siden de klarte å lage 16ms på 23" nekter å tro det sorry :shock:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •