DiBoss 32" LCD TV <--- For godt til å være sant?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DiBoss 32" LCD TV <--- For godt til å være sant?

Eller en ekte pioner på LCD Markedet. Det som jeg virkelig la merke til er:
    Pris: 13940,-
    Kontrast: 1000:1 (Kan dette stemme?)
    Lysstyrke: 450 cd/m2

Kom over denne idag på hardware guiden, og det stårt SVÆRT lite om den på nette utenom denne lille spekulasjonen:

The are called D Boss and apprently the number one 1 selling lcd in Switzerland. They are connected to Philips/LG but i don't know in what capacity excatly. Some say they produced the internal tuners for Philips, others say it's owned by Philips. Just as Philips brought out their new TVs (with 6) at the end, D Boss is also bringing out new ones. You can see their product range at azone.ch in the lcd section. They look nice (design wise), especially the new ones and picture quality is just like Philips, i would say different from LGs who have a pronounced red push. I have seen the same looking tv sets from brands such as "karcher" and "kreisen". I hope this helps.
    Den ligger her inne på hardware.no sin prisguide: http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=25222

AKIRa

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble tippset av BAKER her på forumet om denne lange tråden om DiBoss TVen.

Det er ganske mange i Sverige som har kjøpt den og lagt ut tanker om den. Noen har også bilder.

Generelt konklusjon er at via VGA og DVI er bilde MEGET bra, men via ren antenne er det ikke så bra. Men det er også noen som har problemer med å få DVI til å funke.

http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...mp;searchtime=

AKIRA

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en slik! Lover å komme tilbake med vurderinger når jeg får den. Regner med å måtte vente rundt 14 uutholdelige dager... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kan skrive en vurdering av skjermen hvis....

Jeg har en cl1557 md radeon mobility 9700, jeg får koblet den opp mot min gamle lcd, den ærverdige q17. Det går fint, etter litt triksing og miksing. Hvis jeg nå kobler opp den nye diboss d boss skjermen min får jeg ingenting. Jo jeg får noe skurr på skjermen. Den eneste oppløsningen som fungerer er 1360*768 sånn nogenlunde, men den viser bare endel av bildet. Og det er noe feilgrafikk.

Dette er jo bare for jævlig tungvint. Jeg har holdt på i 5 timer med å stille på hz og oppløsninger.

Finnes det program som finner sånne ting ut for deg? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke powerstrip, er et program som lar deg sette opp akkurat den oppløsningen en vil, har også masse lcd/plasma forånstilte instillinger

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Du kan bruke powerstrip, er et program som lar deg sette opp akkurat den oppløsningen en vil, har også masse lcd/plasma forånstilte instillinger
    Ok takk for den, men dette gjør jo forvirringen komplett, nå har jeg en moddet 5.3 catalyst med contorl center ( fikk tips om at hvis en fiklet med den litt så ville en via theater mode kom inn på skjermen. Det er jo litt slitsomt å være ingeniør på feltet for å få det til. Ikke akkurat kunde vennlige greier dette.

Men anngående powerstrip det virker bra, skal se om jeg finner noen bruker veiledninger på den, her er det jo litt for mange knapper å skru på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke denne veiledningen for å bruke powerstrip for å sette oppløsning fra pc til tv.
    Den er en veiledning for sagem axium tv men blir lik for alle tv.

Det som skjer er at når du velger oppløsningen i powerstrip vil denne nye oppløsningen bli tilgjengelig i den vanlige skjermkort innstillingen etterpå.

------------------------------------------------------------------------------------
    Why can't I get a 16/9 screen format when connecting a PC on the DVI entry of the Axium ?

* Graphic card ATI minimum 9600 or superior / NVIDIA card minimum 5200.
    * Download of the driver ATI CATALYST = Available on the web site of ATI and obligatory for the emulation of certain viewing modes = http : //www.ati .com / support / driver . html
    *Download of the Driver GeForce 61.77 minimum = Available on the web site of NVIDIA and obligatory for the emulation of certain viewing modes = http : //download.nvidia.com/Windows/66.93/66.93_win2kxp_international.exe
    * Download of the POWERSTRIP software = http ://www.clubic.com /t/ logiciel / fiche / telecharger / 9627. html

INSTALLATION ORDER

1/ CATALYST or Driver GeForce :
    Follow the installation instructions.

2/ POWERSTRIP - How to install it ? :
    * Configuration panel / Parameters / Mode 1024 X 768.
    * Start Powerstrip then click on CLOSE/ Make a right click on the Powerstrip icon / Click on DISPLAY PROFILES then on CONFIGURE / ADVANCED TIMING OPTIONS / CUSTOM RESOLUTION / 1280 X 720 HDTV Standard / ADD NEW RESOLUTION / OK/ CLOSE then OK / OUI pour redémarrer le PC.

CONFIGURATION 1280 X 720 :
    * Configuration panel / view/ Parameters / Advanced.
    * the properties of the Plug &amp; Play and the Radeon 9600 will appear
    * Click on CARD / all modes listing / Select 1280 X 720 true colors (32 bits), 60 hertz.
    * UNINSTALL POWERSTRIP.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg jeg har nå satt opp powerstrip med den oppløsningen som det står at skjermen kjører på 1366*768. Og det er den eneste oppløsningen som jeg får noe bilde ut av. Som dere kan se på bildet "feil med bildet". Men lyset fra skjermen er enormt bra. Jeg legger også med et bilde som tilsier at skjermen opererer på 1024*768, men det står jo i specsen at den kan kjøre høyere oppløsning også. Har prøvd å kjøre 1024*768 men det gikk ikke.

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å lese igjennom på det svenske forumet som det linkes til i en av de første postene her?

Jeg er selv intressert i en slik tv så jeg leste igjennom en del av postene, og jeg mener å huske at det var slik at noen andre(svenskene) hadde hatt problemer med å få justert oppløsningen.

Ta en sjekk, og please kom med tilbakemelding og mer bilder og erfaringer om denne tv'n.
    Jeg sitter på gjerde å venter litt til folk finner ut hvor grei den tv'n er.
    Vil ha en brukbar lcd/plasma i stua slik at jeg kan surfe fra sofa kroken, så skjermoppløsning etc er viktig for meg når jeg skal kjøpe, men vil også har noe som er brukbar til tv titting etc. Film ser jeg via prosjektor på kinorommet så det er ikke sååå viktig, har en samsung 9500 sat.reciver som jeg skal hente signal fra enten via scart eller svideo.

Er det vga?dvi? hvor mange scart? composit/component ?

Takk for om du tar deg tid til å svare :-)

Mvh
    Rolf

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt det jeg har sett av LCD TV til under 20.000 nkr har gitt et uengasjert og dårlig bilde. Ikke særlig mye kontrast å snakke om.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har kjøpt denne : ?

http://www.ece.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12848

Jeg ville gjerne hatt tilbakemeldinger på om den var bra eller om det ble "slep" på film/spill osv .. men er ikke prisen gått opp ? Syns det var noen som sa denne kostet rundt 14k ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Alt det jeg har sett av LCD TV til under 20.000 nkr har gitt et uengasjert og dårlig bilde. Ikke særlig mye kontrast å snakke om.
    ...da har du tydeligvis ikke sett på denne TVen, for det har jeg.

Og den er bestilt fra Komplett til under 14 000 kr.

Du fikk med deg at den har en kontrast nivå på 1000-1?

AKIRA

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...bare for å strø salt i såret: Jeg kjører min D-Boss med et Geforce TI4200, og de fleste oppløsninger jeg har testet den i fungerer "plug-and-play". Sikkert derfor en del av guruene anbefaler Geforce-baserte kort til HTPC, "de bare funker"!

Er forøvrig meget fornøyd med skjermen, både ifm. kontrast og fargegjengivelse.

Dobermann: Du trenger å komme deg mer ut Enten det, eller så sluttet du å se på LCD for 2 år siden Jeg sammenliknet D-Bossen min (1000:1) med en skjerm som har samme specs som 30" D-Bossen (600:1), og det var stooor forskjell! Ville ikke kjøpt noe dårligere.

Denne skjermen anbefales, om du ikke har planer om å se film med lyset av (da blir backlight'en på LCD'en litt for fremtredende, slik at sortnivået kan bli litt for dårlig for enkelte)

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Er det noen av dere som har kjøpt denne : ?

http://www.ece.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12848

Jeg ville gjerne hatt tilbakemeldinger på om den var bra eller om det ble "slep" på film/spill osv .. men er ikke prisen gått opp ? Syns det var noen som sa denne kostet rundt 14k ?
    Denne skjermen har lavere kontrast en D-Bossen, så mistenker at den blir "blassere". Da ville jeg heller gått for D-Bossen.

NB! Jeg har ikke testet tuneren på D-Bossen, mistenker at denne ikke er så fet; en del av de mer kjente merkene har kretser som gjør bedre bilde av analogt tv-signal. Men "I couldn't care less"; jeg bruker den kun som "dataskjerm" uansett 8)

Looser: Hvis du allerede har et kinorom, og trenger en "dagligstue-tv" som gir bra bilder i dagslys osv, kan jeg anbefale denne skjermen, spesielt siden kontrastnivået er såpass høyt. Og jo mer lys i rommet, jo sortere blir sortfargene på skjermen... (I hvert fall opp til et visst punkt, men det sier jo kanskje seg selv?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte å ta inn en slik på demo her men da jeg fant ut at den ikke har komponentinngang utgikk det på flekken...

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Jeg vurderte å ta inn en slik på demo her men da jeg fant ut at den ikke har komponentinngang utgikk det på flekken...
    Ja noe må de jo spare på til den prisen .. sikkert andre ting åsså er jeg redd for, men komp er jo et must !! En venn av meg kjøpte Samsung sin LW32A33W men tror han kommer til å returnere det.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og hvorfor er komponent et must? Synes vel heller at DVI / HDCP begynner å bli det, disse analoge greiene er sååå 2003.

Hvert sitt behov, får jeg vel si. Og hvis man på død og liv skal ha komponent inngang, finnes det overganger fra komponent til VGA, slik at man kan ta det "den veien" :wink:

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    ..og hvorfor er komponent et must? Synes vel heller at DVI / HDCP begynner å bli det, disse analoge greiene er sååå 2003.

Hvert sitt behov, får jeg vel si. Og hvis man på død og liv skal ha komponent inngang, finnes det overganger fra kompoent til VGA, slik at man kan ta det "den veien" :wink:
    Dessverre er det særdeles få receivere som støtter switching av DVI/HDMI ennå, så skal man kjøre alt igjennom den er komponent det eneste valget foreløpig. Så vidt jeg kunne skjønne var det også problemer med å kjøre komponent inn på VGA idet enkelte oppløsninger ikke var støttet. Dessuten virker ofte ikke diverse zoom-moduser på DVI og VGA inngangene...

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobermann: Du trenger å komme deg mer ut Enten det, eller så sluttet du å se på LCD for 2 år siden Jeg sammenliknet D-Bossen min (1000:1) med en skjerm som har samme specs som 30" D-Bossen (600:1), og det var stooor forskjell! Ville ikke kjøpt noe dårligere.

Ikke bra nok med 1:1000

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann

Ikke bra nok med 1:1000
    Definer "ikke bra nok", og evt. for hvilket scenario dette er regnet for. Ellers oppleves bare innlegget som usaklig generalisering. Chill, det er ingen som tvinger DEG til å kjøpe skjermen?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •