DiBoss 32" LCD TV <--- For godt til å være sant? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Dessverre er det særdeles få receivere som støtter switching av DVI/HDMI ennå, så skal man kjøre alt igjennom den er komponent det eneste valget foreløpig. Så vidt jeg kunne skjønne var det også problemer med å kjøre komponent inn på VGA idet enkelte oppløsninger ikke var støttet. Dessuten virker ofte ikke diverse zoom-moduser på DVI og VGA inngangene...
    Klart det, hvis man skal kjøre flere kilder er det vesentlig med switching.

Det finnes riktignok separate DVI switcher som gjør en nice jobb, og med en programmerbar fjernkontroll med riktig programmerte makroer vil den nok være "usynlig" i daglig bruk. Men foreløpig anser jeg dette med DVI som et "en-til-en" scenario, f.eks. HTPC -> Skjerm/Prosjektor, DVD->Skjerm/Prosjektor osv. Og skulle man ønske å sende samme signal til LCD og prosjektor, er det jo bare å kjøpe en splitterboks...

DVI switcher, f.eks. som disse:
    http://www.letsshop.no/varer.asp?ARTNR=EXT-HDTV-241
    http://www.letsshop.no/varer.asp?ARTNR=EXT-HDTV-441

DVI splitter, f.eks. som denne:
    http://www.letsshop.no/varer.asp?ARTNR=EXT-HDTV-142

Så, igjen... hvert sitt behov. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jkirkebo og Dobermann, dere skriver ganske klart å tydelig ting dere setter som kriterier for en skjerm dere vil ha. Og hvordan denne ikke utfyller de kravene. Men vil dere ikke si dere enig at dere to sine personlig preferanser er svært lite intresante om dere ikke følger dem opp med noen grunner til at dere har de kravene. Dette er jo tross alt er forum hvor felleskapet skal dele sine erfaringer og lære av hverandre. Dere har kommet med noen påstander, jeg og Baker har kommet med noen motargumenter..og sånn kan vi jo sikkert fortsette til vi alle ligger på gammlehjem og kaster gebiss etterhverandre.

så...DVI/HDMI switching? Hva er det..og hvorfor er det et krav for deg at det må finnes for at du skal kunne bruke en LCD skjerm utelukkende via DVI?

Dobermann: Etter min forståelse er kontrastforholdene på en LCD når den kommer opp i høyere tall tilnærmet like god som Plasma. Selv når plasmanen på papiret har bedre verdier. Hvor høy kontrast forhold må en LCD ha for at du synes den er god nok. Finnes en slik skjerm overhode? Det er jo fordeler og ulemper med alle teknologier, og en Plasma med mye høyere kontrastforhold kan du jo feks ikke få i 32 tommer. Hva om 32 tommer var et endelig krav, hva skal man velge da om ikke den LCD skjermen jeg har funnet til en rimelig pris med det høyeste kontrastforholdet?

Grunnen til at jeg vil velge denne skjermen er:
    1. Ingen annen skjerm i den prisklassen kan måle seg i kontrastforhold.
    2. Den har DVI, og jeg har ikke tenkt til å bruke noe annen overføring av bilde en DVI fra mitt MediCenter PC.

Derfor falt mitt valg på den.

AKIRA

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle ikke ha den selv men ta inn som demo i butikken. Selv om vi hovedsakelig selger tele og IT-utstyr går det litt flatskjermer også. Men jeg vil ikke selge en skjerm uten komponentinngang, det blir for begrensende. DVD-spillere og recordere vi gjerne selger sammen med slikt har ikke DVI, kun scart og komponent. Selger også ofte med redeivere, disse har kun komponent (i tillegg til S-video og komposite).

Blir for dumt om jeg skal selge noe som ikke kan kobles sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere som har denne fornøyd??? ligsom det som teller da hvordan er den å se tv på?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thoing: Hvis du med "TV" mener "via antenneinngangen" har jeg ingen peil dessverre. (Anyone??)

Hvis du tenker mer generelt, og f.eks. utvider begrepet til "via satelittdekoder", har jeg testet dette via RGB-SCART , og det er ganske ålreit... litt "smooth" bilde kanskje, men når man sitter noen meter unna ser det fint ut

Og film ser man jo fra DVD, ikke sant? I alle fall frem til Canal Digital etc. begynner å sende film i HD

Vanlige tv-sendinger blir allikevel mye penere fra sat-kortet i Pc'en, spesielt med noen filtere på signalet 8).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk baker, med parabol ja....digital med signal på ca 90% bestemte meg akkurat for denne: Samsung PS37S4A fikk den for 19000,-

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akira, jeg gidder ikke kjøpe flatskjerm bare fordi den er flat hvis den samtidig gir et dårligere bilde enn en CRT-basert skjerm. Jeg skal kjøpe flatskjerm når det kommer modeller som tilbyr høyere oppløsning enn 1024x768, har et bilde som kan konkurrere med CRT og til en pris lavere enn 25.000. Minste skjermstørrelse: 37". Finn meg en slik skjerm og jeg kjøper den på flekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da foreslår jeg du bare overser denne tråden og holder deg til å kommentere i tråder som omhandler 37 tommer (eller større) flatskjerm TVer som kommer på markedet om noen år. Tema her inne er tydeligvis ikke for deg.

Takk for at du stoppet innom.

*tilbake til tråden*

Selv venter jeg på min Diboss, og har utviklet et HAT forhold til posten. Jeg fikk SMS igår om at den ville bli levert på døra mellom 17 og 21. Så jeg satte av kvelden til å vente. 2 minutter før 21 ringte jeg posten sitt kontaktnummer for pakkespor. Stod 10 min i kø, for så å få en død linje. Jeg ringte tilbake (kl 21:09) og fikk informert at tjenesten stenger kl 21...........gjett om jeg ble forbanna. Så ringte dem idag og fikk høre at Sjåføren har meldt inn at han ikke rakk runden sin igår. Å varsle meg om det samme er tydeligvis noe posten driter i. Så nå må jeg vente og bare håpe at den kommer engang mellom 17 og 21 idag. Den dagen posten lærer seg service er dagen det snør i helvette.

Med i pakken er også en DVI kabel, så den skal plugges rett i min HTPC (Se signatur) og så skal vi se hva slags bilde det blir!!

AKIRA

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg kan få andre med samme preferanser til å styre unna nevnte produkt Håper du blir fornøyd med skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åååh...hadde jeg stått i nærheten av posten nå med en 10 tonn atombombe med en detonator...uten at jeg er den morderiske typen...så tror jeg knapt det kunne kalles et uhell at jeg droppet bomben og trykket på knappen....for nå..åååå...nå er jeg så...så..såååååå sint...sånn smale øyne med mord i blikket helt stille sint.

Ringte pakkesporing..for å dobbeltsjekke hvor pakken var i løypa...

"Nei, sjåførene har tatt påskeferie så den blir tidligst utlevert tirsdag neste uke"

Det er her hvor man hørte et biiiiiiittelite klikk inne i hode mitt....og et liiiiiite rykk på øyet...og man kunne kjenne varmen stige.

åååh..som jeg kokte og sydet...og kunne ikke tro det var sant.

1. De klarte ikke å levere dagen de skulle
    2. De dreit i å fortelle meg om det, jeg måtte ringe dem å spørre
    3. En forteller meg på morgenen at den vil bli levert ut idag
    4. Ikveld får jeg høre sjåførene er på ferie og jeg må vente en uke

ER DET MULIG?!???!?!

Det verste her er at komplett var super effektive. Bestilt søndag, postet mandag og var i oslo tirsdag...gikk som smurt..så dreit posten på leggen...

Det var DEN påsken!! hrmph...

*gå i kroken og surmule*

AKIRA

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...hvis det kan trøste deg noe AKIRAx27 fikk jeg akkurat det samme problemet før påska. Så nå ligger det en fet DVI kabel, en optisk kabel (som jeg trenger for å overføre digital lyd fra HTPCen min til forsterkern) og noe annet livsnødvendig stash på posten

Jaja. Stereo lyd fra HTPC'en i påska? Og bilde via VGA kabel?

Aaanyway. Får stikke ut og gå litt på ski da... og se om det er noe bra på kino

God påske alle sammen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

radeon problemer

Det er muligens slik at radeon utgangen på laptoppen min ikke får sendt den riktige oppløsningen. I ati catalyst senter så kommer jo lcd skjermen opp og den blir korrekt identfisert. Men bildet blir bare rør. Dette er jo mildt sagt frusterende. &lt;nå har jeg hatt skjermen hele påsken, men har ikke fått brukt den i det hele tatt. Jeg bruker en vanlig vga kabel. hvem skal jeg spørre om dette????

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bastar:

Hvilke oppløsninger har du prøvd? Og med hvilke oppfriskingsrater (refresh rates)? Evt. hvilke av disse "fungerer" (hold uten for et. forvrengning pga. 4:3 oppløsning på 16:9 skjerm osv).

Har du prøvd å "mekke" med powerstrip?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skal prøve hydravision fra ati når jeg kommer hjem

utifra de jeg greier å sette sammen der så kan det hende at vi får til med dette . Jeg har også en case gående med ati, og de kikker på saken nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Hydravision fungerte ikke i det hele tatt, det var ikke noen innstilling som jeg kunne tweake på der.

Jeg skal ringe diboss i sverige nå og høre hva de kan hjelpe meg med.

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå registrert meg på dette forumet i sammenheng med at jeg vurderer kjøp av denne D-Boss 32"eren.. Blir aldri helt klok på hva man skal tro av det man leser, nå har jeg lest side opp og side ned på diverse forum og andre sider. Noen mener denne skjermen er veldig bra til denne prisen, andre mener den burde være bedre siden det tross alt er snakk om en del tusenlapper kontra en CRT.

"Problemstillingen" min er som følger :
    Jeg er ute etter LCD skjerm av den enkle grunnen at jeg syns de er stilige og tar mindre plass. Jeg er ingen hjemme-hifi/tv freak så jeg har ikke så høye krav. Kravene mine er at LCD`n må kunne levere et bilde som er omtrent tilsvarende med CRT tv`n jeg har nå, en billig Samsung 28" 50Hz tv, og ja, jeg er fornøyd med den, nevnte jeg at jeg ikke er kresen?

Så; er denne D-Bossen noe å satse på for meg ? Jeg har et rimelig hjemmekino anlegg som jeg bruker vanlig RGB Scart på og bruker ellers vanlig kabel-tv, PS2 og sikkert litt pc med tiden.. Holder den til dette bruket?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer faktisk denne skjermen sterkt jeg også. Den ser ut til å være god nok mens vi venter på stoore lcd. Mens jeg vurderer har jeg forsket litt på oppløsninger på fra R9600AIW-kortet som står i stue-pc`en.

Skjermen har jo 1366x768, og ved å bruke Rage 3dtweak for å legge til ukurante oppløsninger samt Powerstrip til å justere klarer jeg 1360x768. Men det mangler jo 6 piksler i bredden da. Lurer på om dette har mye å si for billedkvaliteten, eller bør jeg finne meg et Nvidia-kort som støtter oppløsningen?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •