Valgets kvaler (svar da nerder!!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler (svar da nerder!!)

Hei!

Jeg er nok en grønn amatør som søker dere tv-nerders oppmerksomhet da lysten på en fet og forholdsvis stor skjerm er blitt for stor til at jeg klarer å mostå fristelsen. Så hva skal man gjøre?

Jeg har brukt noen timer på å "lete rundt", jeg har også bladd gjennom trådene her og er ikke fullt så dum som jeg utgir meg for å være. Jeg ser for meg at jeg kommer til å bruke 25 000,- +/-, TVen må være 36-37" - 42-43".

LG sin PY10 er den jeg er mest frista av, men prisen er voksen med bare en aktør i markedet og jeg er rimelig sikker på at mer-kostnaden det valget vil ha ikke rettferdigjør kvalitetsforskjellen. Panasonic sin 42" har jeg lest mye godt om, den er dog ikke det peneste møbelet jeg har sett. Jeg er ikke engang sikker på om jeg vil ha Plasma, jeg er blant annet småvak for Sony sin "KV36HQ100".

Så gi meg feedback i ei brenning på hva som er best bilde for 25 000 deromkring og samtidig et hyggelig møbel, samme om det er plasma, lcd, prosjeksjon, etc.

PS. Det må være merkbart større enn min "29 Widescreen som jeg har nå, så alt under "36 er out of the question.

Hilsen,

Jager

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Ja, det er aldri lett å bestemme seg!
    Jeg har ikke sett den LGen du prater om men har nettopp testet Sony sin 42M1, som du får for 27000 på Elnor. Ble ganske imponert!
    Men det er ikke sikkert du liker utseende.

http://www.sony.no/ShowProduct.do?si...oduct=KE-P42M1

C

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Panasonic sin 42" har jeg lest mye godt om, den er dog ikke det peneste møbelet jeg har sett".

Det finnes andre Panasonic skjermer enn de du finner på Elkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi har en 37 tommer med benevnelse ???5200. Selges bl.a gjennom Expert. Et flott møbel, bra bilde, HD-klar og med det du trenger av innganger. Eneste minuset var minne på tekst-tv, det var skremmende dårlig. Men bruker du ikke tekst-tv er dette absolutt et bra kjøp. Hr sett den annonsert for 24990,-. Men prisene varierer fra uke til uke, så ikke hiv deg på. Det er ikke uvanlig at kjedene dumper prisene med 5k en uke, for så å sette de opp igjen uken etter.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobby35
    Hitachi har en 37 tommer med benevnelse ???5200. Selges bl.a gjennom Expert. Et flott møbel, bra bilde, HD-klar og med det du trenger av innganger.
    HD-klar? Hitachi 37PD5200 er jo ikke engang "PAL-klar" med kun 512 linjers oppløsning.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, den kjører jo 512 x 2, men er enig i at den jukser litt. Uansett betgnes den som HD-klar, og det også etter at EU har kommet med HD - standarden.

Kan jo også vurdere LG py12, den har ok tekst-tv men mangler audio ut. får ikke lip-sync via scart, og da er man avhengig av en extern tuner med audioutgang.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobby35
    vel, den kjører jo 512 x 2, men er enig i at den jukser litt.
    Signalet reduseres til 512P og så vises en pixel på to bildepunkter på skjermen. Billedoppløsningen forblir altså kun 512 linjer.

Uansett betgnes den som HD-klar, og det også etter at EU har kommet med HD - standarden.
    EBU og EU er ikke akkurat det samme. Når man laget kravene til å logoen "HD-ready" tok man bare med at den fysiske oppløsningen skulle være minst 720 linjer, ikke at billedoppløsningen også skulle være over 720 linjer. Logoen har derfor svært liten verdi.

BTW jeg burde kanskje få meg et klebemerke med "Lightspeed-ready" for sykkelen min.

Robert-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •