Veldig stor forskjell på bildekvalitet innen plasma!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veldig stor forskjell på bildekvalitet innen plasma!?

Kjører med kombinert tegn etter overskriften for å ha ryggen fri, i tilfelle selgeren som jeg nevner senere ikke snakker sant. Og for ikke så si noe galt om tv'en til noen.

Poenget er at jeg igår var innom et par butikker som hadde uvanlig mye plasma oppe og gå. Jeg ble inspirert til å studere dem nærmere.
    Bl.a.
    Panasonic 42" ca. 29000,-
    Hitachi 42" ca. 29000,-
    Thomson 37" husker ikke
    Philips 37" nøyaktig 19900,-
    Pioneer 43" ca. 49000,-

Husker ikke detaljene i benevnelsene. Teflon-minne.

Disse stod nær hverandre og alle viste den samme filmen. Lysforholdene var også like (dårlige). Hva slags spiller og kabel de hadde vet jeg ikke, og innstillingene i menyene er for meg ukjent, men selgeren sverget på at han gjorde det beste ut av hvert TV.

Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så stor forskjell på bildekvaliteten.
    Sortnivå er ikke alle opptatt av. Farger kan være en smaksak. Det samme kan kontrast være til en viss grad. Ikke var det noen "enorm" forskjell heller, bortsett fra Philips som hadde noe svak farge\kontrast.
    Men. Den renheten i bildet som pioneer kan vise til var ingen av de andre i nærheten av. Resten hadde påtagelig mye grums i bildet.
    Jeg ser også prisforskjellen, men likevel.
    Jeg ble overrasket.

Er plasma fremdeles i startgropa utviklingsmessig?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at pioneer og panasonic ligger et stykke forran sine konkurenter når det gjelder plasma? Det jeg har sett av pioneer har iallefal vært bra.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel bare mangle at det er forskjeller når man ser på prisen, du for 2 1/2 37 tommer philips for prisen på en pioneer :!: Men signalet har mye å si, og det er få butikker som klarer å gi alle skjermene signal av samme kvalitet. Det er kanskje forgreninger av signalet ute å går og det kan gi store utslag på bildekvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt spørsmål, kort svar: Ja, plasma (all "flatskjermteknologi") ligger i startgropa enda, og ingen skjermer er best på alt.
    Og det _er_ forskjell på en skjerm til 15k og en til 50k. Du vil ikke ha den til 15k.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •