Plasma/LCD til rundt 25000...!? 32-42"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma/LCD til rundt 25000...!? 32-42"

Fikk nettopp en morsom oppgave av svigerforeldrene mine. Nemlig å gå til inkjøp av hjemmekino anlegg og flatskjerm

Anleggsbiten har jeg så og si kontroll over, men når det gjelder flatskjermer så er jeg litt grønn. Er på utkikk etter en grei skjerm (gjerne 42") som duger fint også til vanlige tv-signaler fra parabol. DVD osv regner jeg med de fleste skjermer takler greit. Tittet på noen 37" fra JVC på hjemmekino messen på plasa som så greie ut. Kanskje lurt å gå ned litt på størrelsen slik at man kanskje kan få litt bedre kvalitet på bilde?

Lurer ellers på...

Hva er viktig å se etter? Hva er viktig? Hvilket kontrast nivå etc? Plasma eller LCD? Hva er egentlig forskjellen?

Ellers så er vel kanskje en HDTV kompatibel skjerm lurt å vurdere? Er kanskje vanskelig å få til denne prisen!? Har fått et budskjett på 50 lapper til sammen. Litt over 20 går til forsterker og høytallere...

Hadde vært kjempe fint med litt veiledning fra noen som har litt peil

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=399

Dette produktet ville jeg ha valgt fordi det enn så lenge bare er plasma som er aktuell prismessig. Noe mindre enn 42 tommer blir ikke hjemmekino(om ikke svigers vil ha tv'en stående på salongbordet). Du kan få en høyoppløselig skjerm til samme prisen, men da blir den koreansk og ikke japansk.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig å sette seg inn i hvordan målgruppen (dine svigers) skal bruke flatskjermen og hvor den er plassert.

Rask vurdering:
    - Plasseres i "vanlig" stue: LCD
    - Plasseres i eget tv-rom/kino-rom: Plasma
    - Mest vanlig TV-titting i opplyst rom: LCD
    - Mest bruk av DVD i mørkere rom: Plasma
    - Avstanden til TV-en vil avgjøre størrelsen. Plasseres den i stua som en vanlig TV med sitteavstand på 1-2,5 meter bør en 32" LCD holde.

Hvis jeg skulle kjøpt en ny TV til mine svigers, ville jeg valgt denne:
    http://www.consumer.philips.com/cons...ESHQFHKFSEKI5P

Koster 22.000,- på SIBA.

Så spørsmålet blir egentlig om dine svigers skal ha hjemmekino eller bare bytte ut tv-en i stua?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •