Spørsmål om lysstyrke samt ny QPV 32" LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om lysstyrke samt ny QPV 32" LCD

Hei.

Jeg så i dag at QPV hadde lansert en ny 32" LCD til en meget god pris kr. 13.990.- inkl alt. Dette kan vel kalles for en pris-killer. Og da tenker jeg at kanskje vi skal flytte opp vår 32" gamle Phillips til loftstuen til barna (som har en 20"i dag) og kjøpe en slik til stuen.

Det jeg lurer på er selvsagt lys/kontrakt. Den er oppgitt til maks lys på 450cd. Jeg ser at nye Plasma har som regel over 1000, men så har jeg også lest at en vanlig CRT TV normalt har omkring 250-300. Er dette korrekt ? Dersom en vanlig CRT har 300, vil da en LCD med 450cd være bedre ? Jeg vet at kontraktforholdet er dårligere (ca 600:1 på QPVen) men kan alltids leve med det i en stue.

Er det andre som har LCD tver med tilsvarende data som denne som kan uttale seg ? Erfaringer ?

Og dersom noen har fått sett QLVen i praksis er jeg selvsagt glad for innspill, eventuelt forslag til andre modeller.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke måle bildet kun i specs. (dessverre) Det er mye annet som spiller inn. Lysstyrken er ihvertfall ikke det du bør henge deg mest opp i. Den sier bare hvor lyssterk skjermen er. (1 candela tilsvarer ca lyset fra 1 stearinlys i vannrett retning) Vil tro at begge deler holder til TV-titting.

KontraSt nivået sier noe om forholdet mellom sort/hvit. Selv om høyt kontrastnivå ikke nødvendigvis betyr bedre sortnivå (kontrast "skalaen" til TV'ene har ikke samme utgangspunkt, de begynner alle fra det sorteste TVn klarer å vise!)

Jeg vet at dette ikke hjelper deg så mye, men du får en forståelse. Det beste er å finne tester av proffesjonelle eller guruer/entutiaster - hvis du ikke har muligheten til å se den selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kikker og på QPV's http://www.deal.no/produkt.cfm?id=76168 , men er det noen som har sett denne i virkeligheten? ser at yatack.no har en skjerm i samme prisklasse http://www.yatack.no/product?product_id=10781 , noen formening om hva som er best?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modellen på Yateck har ikke DVI eller HDMI inngang (i alle fall i følge spec på web-siden). Det betyr at den ikke følger de krav som settes til HDTV.

Det betyr at du i fremtiden ikke kan koble til DVI-only utstyr (f.eks HD-DVD, Blue-Ray eller HD over satelitt) dersom noen produsenter forlanger dette grunnet kopibeskyttelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WY 32 LCD

Hei!

Vil bare påpeke at modellen yaTack selger har DVI inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da bør dere oppdatere WEB siden fordi der er det ikke nevnt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    OK. Da bør dere oppdatere WEB siden fordi der er det ikke nevnt.
    Mulig de gjorde det nå, men det står i alle fall flere steder at den har DVI. F.eks. "Du finner nemlig både DVI og vanlig 15 pins kontakt på baksiden". Word-dokumentet som ligger på siden har ikke referanse til DVI, men jeg forventer at web-sidene er riktig.

I forhold til QPVision sin LCD har Yatack sin modell bedre spekk på et par vesentlige punkter:
    - 16:9 (1366x768) vs 15:9 (1280x768)
    - Kontrast 600:1 vs 500:1

QPVision har 2 tunere vs Yatack med 1

Ville nok vært litt tilbakeholden inntill jeg hadde sett skjermene i virkeligheten.

MEN prisene er gode de

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •