Kabel virrvar...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel virrvar...

Jeg har en billig Phillips 28" WS tv, husker ikke modellbetegnelsen akkurat nå. Den har ikke 100 Hz eller bilde-i-bilde.

Frem til nå har jeg hatt PS2 koblet til s-video inn på tv'en og dvd-spilleren koblet til via scart. Når jeg skal bruke DVD skifter tv'en automatisk kanal slik at bilde fra DVD-spilleren kommer opp. Men når jeg bruker PS2 og s-video inn må jeg selv trykke meg fram til riktig 'kanal' på tv'en.

Er i ferd med å flytte fra studenttilværelse, og begynne å jobbe. Nok om det..
    Og dette medfører jo omorganisering av mine av-komponenter.

Hadde en NAD T761 receiver, men har hatt mye problemer med denne. Men HiFi-Klubben skal ha ros for at de nå vil gi meg en ny NAD T763v2 i erstatning.

Receiveren har jo flere s-video innganger og sender også s-video ut igjen på monitor out. Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne koble PS2 og video ut fra pc til receiveren og receiveren til tv'en. Men jeg vil også ha den funksjonaliteten som jeg har i DVD spilleren med 'automatisk kanalvalg'. Får jeg det om jeg kjøper en s-video til scart overgang og bruker scart 2 på tv'en fra receiveren, eller vil det være bedre å bruke s-video inngangen på tv'en fra receiveren?

S-video gir vel uansett bedre bilde enn komponent ut fra receiveren.. T763v2 har jo også programerbar fjernkontroll, så det er jo fullt mulig å lage en eller annen makro for å få gjort alt dette med et trykk på fjernkontrollen..

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan !! Du må koble Dvd rett til Tv på bilde (enten scart eller supervideo) så kobler du lyden fra Dvd inn i receiver and thats it 8)

Du vil få et dårligere bilde om du går omveien via receiver åså til tv.

Mvh
    Ulven

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD kobler jeg rett i TV selvfølgelig, og digital kabel til receiveren.
    Men jeg tenker å koble PC og PS2 som begge har S-video tilkobling via receiveren, også bruke en S-video til scart overgang fra receiveren til til TV. Bruker heller scartinngangen på tven som støtter s-video, enn s-videotilkoblingen på siden av tven siden scarten er logisk og merker om det kommer bildesignal inn på den inngangen.. også kommer jeg til å bruke optisk digital lyd fra både pc og ps2 til receiveren.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    Bruker heller scartinngangen på tven som støtter s-video, enn s-videotilkoblingen på siden av tven siden scarten er logisk og merker om det kommer bildesignal inn på den inngangen.. også kommer jeg til å bruke optisk digital lyd fra både pc og ps2 til receiveren.
    Ja ok da forstår vi hverandre .. helt enig ,utenom 1ting, hvorfor vil du ikke bruke coax som digital ut fra pc og ps2 til receiver ?

Eller kanskje du ikke har Coax utg ?

Mvh
    Ulven

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne brukt coax, men har som du sier bare optisk digital ut.
    Men optisk holder for meg der.. Skal jo bare spille av musikkvideoer og divx filmer fra pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går via s-video til scart mister du muligheten til automatisk kanalvalg, da s-video kabelen mangler den funksjonen. Det fungerer kun med scart til scart (hel kabel).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går via s-video til scart mister du muligheten til automatisk kanalvalg, da s-video kabelen mangler den funksjonen. Det fungerer kun med scart til scart (hel kabel).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •