Bakprojeksjon vs plasma vs prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakprojeksjon vs plasma vs prosjektor

Hei.

Betegner meg som en fersking i hjemmekinoverden. Har kommet til at 29" 4:3 er for lite til å ha noen filmopplevelse.

Har en veldig lys leilighet og ca 4 meter fra godstolen til TVen.

Jeg vurderer ulike alternativer, har fått hjem et Thomson 44" 16:9 (44JW610S) bakprojeksjon TV på lån fra butikken. Dette kan bli mitt for 18000.- (demomodell) Synes det har et bra bilde, spesielt utpå kvelden når det blir mørkt.
    Ser også at Komplett.no selger Samsung 47" for ca19000 (SP-47W3HF), er dette et bedre kjøp ?

Hvordan er billedkveliteten på et slikt bakprojeksjonsTV i forhold til plasma? Hvor dyr plasma må en kjøpe for å kunne matche dette?

Hvordan vil dere vurdere bakprojeksjon vs vanlig 32" 16:9 TV ?

Har også vurdert prosjektor, men siden det er vanskelig å få det helt mørkt inne er vel ikke det så bra alternativ ?

Siden jeg er førstereisgutt her blir det mye spørsmål, håper noen har noen gode råd.

Kan nevne at jeg har Phillips DVD og BOSE System 12 dolby digital anlegg som rocker leiligheten godt.

Takk for all hjelp !!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En projektor er vel ikke stort dårligere enn en bakprojeksjons-TV, og helt mørkt er det ikke nødvendig å ha det selv om det selvfølgelig er best.

Av alle alternativene tror jeg nok bakprojeksjons-TV er det jeg ville prioritert sist... men det er min mening.

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært rundt omkring til diverse butikken her i distriktet og sett på mange forskjellige tv'er i 40-50" størrelsen så har jeg kommet til en konklusjon at projektorer er både billigere og bedre.

Har en nabo som har en ask projektor, ikke ideelt satt opp, men sabla mye bedre enn mange (ikke alle) av de tv'ene jeg så.

Så min oppfatning er helt klar, heller kjøpe projektor og betale 1/4 og få større bilde enn å betale for plasma / bakprojektsjons tv'er.

Om man skal ha inn bilde fra antenne / parabol så ville jeg heller kosta på meg en god gammeldags videospiller.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Av alle alternativene tror jeg nok bakprojeksjons-TV er det jeg ville prioritert sist... men det er min mening.
    Uavhengig av pris er vel Plasma-TV det som ser ut til å gi best resultat etter min mening, men pris per arealenhet blir alt for høy.

De bakprojeksjons-TVene jeg har sett har en gråaktig skjerm som jeg tror krever tilnærmet totalt mørklagt rom for å få akseptabelt sort-nivå. Dette er en ulempe i din lyse leilighet. Det blir mitt sistevalg, selv om det er attraktivt med plasseringsvennligheten og den økte funksjonaliteten (TV-tuner etc) i forhold til prosjektor.

Det gjør at man står igjen med prosjektor som ikke bare gir tilnærmet fritt valg på bildestørrelse, men som ikke står tilbake for bakprojektsjons-TV med hensyn til kontrast og sort-nivå (med DLP-teknologi er vel kontrast og sortnivå bedre enn ved bakprojeksjon). Prisen er heller ikke avskrekkende, og gir uansett mest bildeareal for pengene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •