sharp aquos eller phillips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sharp aquos eller phillips

jeg har tenkt å kjøpe meg en sharp aquos 32 tommer. er ikke helt sikker på det nøyaktige modellnr. tror det var ga4 eller ga3 + noen andre tall og bokstaver...
    jeg var på hifiklubben og så på den i forrige uke, og da sa de at de skulle få inn en litt annen versjon, med fastmonterte høyttalere og uten dvi inngang, ellers skulle den være helt lik. den kosta 18.000, 5000 kr mindre enn den med dvi inngang og løse høyttalere. hvem av disse burde jeg velge? er det verdt å betale 5000 ekstra for å få dvi inngang? at høyttalerne er løse bryr jeg meg ikke om.
    skal bruke tven til å se på film og tv, spille xbox og surfe på nettet med. kort sagt det meste. har analog kabeltv.
    en annen lcdtv jeg har vurdert er phillips pf 9976 eller 9956, hvis de er i samme prissjiktet som sharptven. tror det var det de het ihvertfall. vet at 9986 er den beste men den blir litt for dyr.
    så kan noen si meg forskjellene på de to phillips-tvene og den fra sharp?
    hvordan er kontrastforhold, oppløsning, responstid, tilkoblingsmuligheter og andre viktige ting på tvene?
    og hvor er de to phillipstvene billigst?
    kom også over denne: http://www.yatack.no/product?product_id=10781 tven, hvordan er denne ift til de andre?
    håper noen vil hjelpe meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GA3 har høyttaler under og GA4 har en på hver side, ellers er de helt like. Den andre versjon du tenker på er GA5. Dette er en billigere utgave av GA3/GA4 og som du sier, uten DVI. Vet ikke om den mangler noe annet. Sjekk på www.sharp.co.uk.
    Problemer du kommer til å ha uansett er at HFK har ingen GA3/GA4'er. Faktisk er de utsolgt over hele Europa og det er snakk om (i hvertfall i England) at Sharp skal slutte med dem. Erstatning blir da GA5 og den nye model GD1. GD1'en har bl.a. digital-tuner, seperat media-box, DVI, digital audio ut ++. I tillegg er den i titan, ikke sølv. Prisen når den kommer til Norge blir ca. 8-10000 mer enn GA3/GA4.

Etter ca. 6 mnd tenketid prøvde jeg å kjøpe en GA3 fra HFK i forrige uke. Da fant jeg ut alt dette (+ mye lesing på www.avforums.co.uk). Isteden kjøpte jeg en GD1 fra HFK/Grensen. De hentet den fra Danmark til meg, til samme pris som en GA3 ! Dette mente de var en midlertidig nød løsning de hadde forhandlet seg frem til med importøren pga manglende GA3/GA4'er. Snakk med HFK/Grensen (Espen). Kanskje det finnes flere i Danmark.

Når de gjelder Philips 9976 og 9956 var jeg også bort i dem. Problemet er redusertt resolusjon når brukt mot PC, i forhold til Sharp. Spesielt 9956 er dårlig her (maks 640x480) men jeg tror den har HDMI istedenfor DVI. www.nse.no har 9956 til kr 27.995 og 9976 til kr 24.995.
    9986 avskrev jeg også pga pris (hadde budsjet på maks 25K).

Kontrastforhold og oppløsning er lik for begge Philips og Sharp. Responstid
    på Sharp greide jeg aldri å finne ut om ! Begge Philips er 14mS. Med unntak av HDMI/DVI forskjellen nevnt over er tilkoblingsmulighetene omtrent lik på 9956, 9976 og Aquos.

Som jeg forstår det gir kobling via DVI til PC (eller en DVD spiller med DVI utgang) klart best bilde. DVI var derfor 1. prioritet for meg. Har nettopp bestilt en HTPC som jeg skal bruke som bl.a. DVD/film og internett kilde mot TV'en. I tillegg er digital audio ut greit å ha hvis du har tenkt å sende lyd fra TV'en gjennom et surround-anlegg.

Til sist ble det pris, utseende og tilgjengelighet som bestemte det for meg.
    Foreløpig er jeg kjempe fornøyd !

Håper alt dette hjelper

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMG har både LC26GA4E, LC32GA4E og LC37GA4E på lager så en hvilken som helst databutikk kan bestille opp disse og få dem dagen etterpå.

LCxxGA3E er det værre med, de er utsolgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med denne?

Er det noen som vet hva dette er? Produsent, kvalitet etc? Har jo tilsynelatende meget gode spes, men det må vel ligge en hund begravd her ett sted??

Se her: http://www.displaynet.no/Produkt.asp?ID=94

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, tusen takk for hjelpen! leste den tråden om pf9956 og 9976 lenger nede, og den virket absolutt interessant. den koster 22.500 hos elgiganten. hvis de har den fortsatt da. den skulle visst ikke være så altfor kresen på signalene heller, og det er vel kjekt med det kabelanlegget som er i kollektivet mitt.
    men vet du om de selger GD1 på hfk i marcus thranes gt også? den ligger mye nærmere meg enn den andre. tror nok jeg kjøper 9976 hvis jeg ikke får tak i GD1.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om HFK/Torshov har, eller kan få tak i, Sharp GD1. Men det er ikke langt ned til Grensen ! Ring dem og snakk med Espen. Det var ham som fikk tak i min forrige mandag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hva med denne?

Sitat Opprinnelig postet av Aladin
    Er det noen som vet hva dette er? Produsent, kvalitet etc? Har jo tilsynelatende meget gode spes, men det må vel ligge en hund begravd her ett sted??

Se her: http://www.displaynet.no/Produkt.asp?ID=94
    den så jo ganske bra ut ja. men jeg holder meg heller til kjente merker jeg, selv om de koster litt mer. det er nok som du sier, en grunn til at den er så billig. men jeg har ikke så mye peil at jeg skal begynne å spekulere i hva den grunnen er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •