Jeg klinte til og kjøpte en Pioneer PDP-435HDE... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med en fantastisk plasma. Jeg også tenker å kjøpe en Pioneer snart. Men er en av dem som sitter fremdeles på gjerdet...

Sitat Opprinnelig postet av RulleRask
    DVD-spiller er selvfølgelig på ønskelisten, men jeg vurderer å vente litt for å se utviklingen an med tanke på HD-formatkrigen som raser nå. Det hadde jo vært fryktelig gøy å få en spiller som er i stand til å benytte hele oppløsningen på en god måte
    Så vit jeg vet, så er det ingen av dvd-spillerne som finnes idag eller i den nærmeste fremtid som kan lese de kommende HD-platene. Disse platene vil ikke være som dvd-plater idag. Det vil sannsynligvis være spillere med blå-laser.

Hvis jeg var deg, ville jeg heller ha godt for en dvd-spiller med hdmi/dvi og med 12-bit/216MHz bildekonverter. En dvd-spiller jeg sannsynligvis går for er Denon DVD-2910. Denne spilleren er med på å fremheve det vakre med din plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også koblet til PC og spilt av en del av klippene med 720p-oppløsning som Microsoft har lagt ut på denne siden. Rett og slett helt fantastisk!!! Jeg gleder meg som en hund til denne kvaliteten kan kjøpes i videosjappa på hjørnet..
    Har fremdeles ikke kommet over hvor ille vanlige (gode) tv-signaler egentlig er i forhold enda jeg!

Har også tenkt på DVD-spilleren med HDMI, men sitter litt på gjerdet ennå. Er det veldig mye bedre kvalitet enn på en normalt god DVD-spiller med komponent?
    Tja....det kommer vel helt ann på hvor bra konvertere det er i spilleren kontra de som sitter i plasmaen skulle jeg tro Men jeg angrer ihvertfall ikke Ett annet bonus er...and this is a first for me ihvertfall...en "værsting-spiller" som faktisk ikke er kresen på platene!

Har en og annen dvd-r plate som har vært litt kranglete på mine tidligere spillere....spiller opp disse uten problem...

Prisen er selvsagt også et tema. Er det lov å spørre hvor mye du måtte betale?
    Spørre kan man jo alltids gjøre ...men jeg må nok dessverre takke nei til å svare på det

@lpher

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt tråden med en viss interesse.

Har kjøpt en Denon DVD-3910, og bestilt en Pioneer PDP-435HDE som jeg venter utålmodig på... :lol:
    Har også kjøpt en HDMI-kabel fra Monster.

Kan jo poste mine erfaringer også, når tingene begynner å falle på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DeakStarkiller
    Har fulgt tråden med en viss interesse.

Har kjøpt en Denon DVD-3910, og bestilt en Pioneer PDP-435HDE som jeg venter utålmodig på... :lol:
    Har også kjøpt en HDMI-kabel fra Monster.

Kan jo poste mine erfaringer også, når tingene begynner å falle på plass.
    Kjempefint! Gleder meg til å høre om erfaringene dine med Denon-spilleren. Ellers er tipsene fra Pio434 om å skru av "digitale hjelpemidler" i menyene samt å kjøpe DVE det som har gitt best effekt for bildekvaliteten for min del. Men det har du sikkert fått med deg allerede..

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 504 plasma TV og 868 DVD fra pioneer. Synes ikke det var så stor forskjell på HDMI og RGB/Komponent. Det gikk i så fall fra inmari bra til vedlig inmari bra. Bruker monster HDMI kabel. Har du en ok DVD spiller i dag er det ingen grunn til å kjøpe ny bare for å ta ibruk HDMI, det er nå min mening. Jeg bruker cinema når jeg ser på DVD, det gir en del mørkre bilde og jeg antar at det også er med på å forlenge levetiden på plasmaen. Har heller aldri sett noe spor av innbrenning etter 1 års bruk.

Oppsumeringen må egentlig bli slik: jeg koser meg hver dag og synes at bildet er fantastisk, trenger man noe mer ? hvem bryr seg om alle disse detaljene som det snakkes om, ikke jeg, livet er bare herlig

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Pioneer plasma eiere .
    Har et spørsmål eller to til dere...
    Har også bestilt meg en Pioneer PDP-435HDE og venter å få den imorgen eller fredag. Har en Pioneer DV-868 som jeg skal bruke via HDMI, Xbox på komponent, og en Dreambox parabol tuner enten via scart eller komponent. Det jeg lurer på er hvordan har dere koblet parabol tuneren opp mot Pioneeren? Bruker dere scart? Har noen prøvd å bruke et scart->komponent adapter istedenfor og sammenlignet hva som gir best bilde av scart og interlaced komponent? Har lest på flere steder der folk påstår at scart ikke er Pioneerens akkurat sterkeste side(selvfølgelig fra folk som ikke eier den selv), så jeg får spørre dere som alerede har den hvordan opplever dere bilde over scart der hjemme i stuene?

Mvh

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    scart RGB skal i utgangspunktet være fullt på høyde med komponent.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    scart RGB skal i utgangspunktet være fullt på høyde med komponent.
    Ja, det skulle jo være det. Men det er så utrolig mange forskjellige rapporter der ute så jeg tenkte å forhøre meg her på forumet blant folk som selv har en Pioneer plasma. Etter hva jeg kan se av tester osv. på nettet og blader så varierer det nesten fra panel til panel. What Hifi f.eks. testet en 435FDE i november og var skuffet over den, og sælig via scart på vanlige digitale TV sendinger(sat tuner) som også trakk karakteren kraftig ned fikk karakter 3/5. Men så testet de en 435 XDE i januar og kunne ikke tro at dette var samme panel de hadde testet noen måneder tidligere. Scart var minst like bra som det beste av det de hadde testet plus at den var overlegen på HDTV. Karakter 5/5 og beste panel de hadde testet hittil. Det er jo slik at man begynner å lure på om det finnes mange eksemplarer der ute som ikke fungerer som de skal på scart, for noen rapporterer fra helt topp til det nesten mottsatte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg plages med noe lipsync problemer på PDP 434 HDE ved enkelte sendinger over parabol. Men jeg lurer på om dette kan ha noe med paraboltuneren min å gjøre (benytter en 1-krones nå, CD)
    Er det noen som har erfaring fra flere typer tunere som kan si noe om dette?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Hei, Pioneer plasma eiere .
    Har et spørsmål eller to til dere...
    Har også bestilt meg en Pioneer PDP-435HDE og venter å få den imorgen eller fredag. Har en Pioneer DV-868 som jeg skal bruke via HDMI, Xbox på komponent, og en Dreambox parabol tuner enten via scart eller komponent. Det jeg lurer på er hvordan har dere koblet parabol tuneren opp mot Pioneeren? Bruker dere scart? Har noen prøvd å bruke et scart->komponent adapter istedenfor og sammenlignet hva som gir best bilde av scart og interlaced komponent? Har lest på flere steder der folk påstår at scart ikke er Pioneerens akkurat sterkeste side(selvfølgelig fra folk som ikke eier den selv), så jeg får spørre dere som alerede har den hvordan opplever dere bilde over scart der hjemme i stuene?

Mvh
    Gratulerer du har valgt rett, Kjører scart fra satelitt tuner med RGB signal mot 504 og det er sinnsykt bra, bl. annet den tyske senderen VOX har imponerende bildekvalitet . har også 868 DVD , gled deg

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Gratulerer du har valgt rett, Kjører scart fra satelitt tuner med RGB signal mot 504 og det er sinnsykt bra, bl. annet den tyske senderen VOX har imponerende bildekvalitet . har også 868 DVD , gled deg
    Jo takk for det . Det var betryggende å høre det om scart RGB, tenkte meg nesten det. Venter på at DHL skal komme på døren med Pioneeren. Føler meg som et barn som venter på å pakke opp gaver på juleaften ops: .

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom tråd det begynner å bli mange med Pioneer skjerm i Har selv en 434HDE som jeg kjører en Denon 2910 på og er kjempefornøyd.

Bortsett fra en ting da....har nå i det siste, begynt å irritere meg over viftestøy fra skjermen og jeg tror den har tiltatt med tiden. Så dette er kanskje noe dere med nye skjermer kan komme med tilbakemelding på? Ikke lett å legge merke til denne typen støy når en er i butikken, mer er veldig merkbar hjemme.

Noen som har noen gode forslag her eller jobber hos Pioneer og kan uttale seg om "problemet"? Kjøpte min skjerm julen 2003 :wink:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det samme problemet på de nyere, 5. generasjons modellene da?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Er det samme problemet på de nyere, 5. generasjons modellene da?
    Ja, ikke vet jeg....anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat skaffet meg 435HDE. Jeg hører noe viftestøy når jeg fyrer den opp, men dette blir borte i løpet av noen minutter.

Er forresten sinnsykt fornøyd med digital parabol via RGB. Har lest at det er mange som klager på plasma, men til mitt bruk synes jeg det er konge!
    Venter spent på 668 via HDMI og gleder meg til forsettelsen...

Noen som har erfaringer med denne skjermen via analog UPC kabel TV?

Rusty

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty79
    Jeg har akkurat skaffet meg 435HDE. Jeg hører noe viftestøy når jeg fyrer den opp, men dette blir borte i løpet av noen minutter.

Er forresten sinnsykt fornøyd med digital parabol via RGB. Har lest at det er mange som klager på plasma, men til mitt bruk synes jeg det er konge!

Rusty
    Viftestøy, skru opp lyden til den blir borte :wink: neida , alvorlig, det har aldri plaget meg med min 504, synes heller ikke det er hørbart på 505 som kameraten min har.

Jeg kjører UPC kabel og det er ikke bra hos meg men hos kameraten min er det like bra som parabolen så det er store forskjeller ute å går. Generelt er det vel slik at et dårlig analogt signal sees bedre desto større TVen er.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Jo takk for det . Det var betryggende å høre det om scart RGB, tenkte meg nesten det. Venter på at DHL skal komme på døren med Pioneeren. Føler meg som et barn som venter på å pakke opp gaver på juleaften ops: .
    Det er vel unødvendig å nevne det men det lønner seg helt klart å bruke noen kroner på Scart kablen, Jeg bruker monster :wink: Blir nok fint med jul i februar

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rusty
    Viftestøy, skru opp lyden til den blir borte :wink: neida , alvorlig, det har aldri plaget meg med min 504, synes heller ikke det er hørbart på 505 som kameraten min har.

Jeg kjører UPC kabel og det er ikke bra hos meg men hos kameraten min er det like bra som parabolen så det er store forskjeller ute å går. Generelt er det vel slik at et dårlig analogt signal sees bedre desto større TVen er.
    Ble bare litt nysgjerrig PMO, mener du da kabel direkte fra veggen med UPC eller slik analog boks som UPC leverer? Her jeg bor har jeg ikke annledning til å sette opp parabol på grunn av regler i nabolaget, men hvis jeg kan få bedre bilde med en analog UPC kabel boks skal dette selvsagt på plass

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man

Rusty

Ble bare litt nysgjerrig PMO, mener du da kabel direkte fra veggen med UPC eller slik analog boks som UPC leverer? Her jeg bor har jeg ikke annledning til å sette opp parabol på grunn av regler i nabolaget, men hvis jeg kan få bedre bilde med en analog UPC kabel boks skal dette selvsagt på plass
    jeg har bare kabel nå men hadde en dekoder boks tidligere, det var ikke noe forskjell på kvaliteten så vidt jeg kunne se

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker altså :wink: ...da får jeg finne en måte å integrere en parabol i veggen på. Har liten tvil om at denne tv'n egentlig fortjener bare digitalt bildemateriale. (En annen måte å si at UPC signalet her suger på! :evil: )

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •