Ekstremt lagg på 100hz TV. Skal det være så ille?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstremt lagg på 100hz TV. Skal det være så ille?

Kjøpte nylig en Toshiba 32ZH36 Argentum II TV. Link: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3...;spec=yes#spec (kjøpte den i en annen butikk enn DEAL, for 8000 kroner inkl. bord).

Det er en 32" widescreen TV med 100 hz. Bildekvaliteten er topp... skarpt fint bilde, og gode farger, men jeg plages veldig med at tv-bildet henger i raske bevegelser... er det litt under topp tv eller DVD signal, så ser jeg det veldig ofte, og det irriterer meg. På gode DVD signaler er problemet mindre, men fortsatt tilstedet. "Matrix" lider sterkt under dette problemet blant annet. Snakket med butikken, og der sa de at dette ikke skulle være et problem med den TV'n og at den må sendes inn til service. Hva er deres tanker om dette... kan det være noen feil med TV'n som fører til at bildet henger?

Det er også en misfarging i bildet øverst, ca 30% fra venstre kant. Den ses som rødt på blå bakgrunn, og gulaktig på hvit bakgrunn, men bare på ensfargede flater og irriterer meg egentlig ikke. Men dette virker jo også som en feil.

Hva synes dere... er det bryet verdt å sende den inn til service... altså KAN det være en feil som forårsaker dette? Den er tung å bære, og å ta den ned tre trapper og opp igjen en stund senere virker som et ork på meg da mine muskler ikke er av de aller mest veltrente.

Har jeg evt. mulighet til å heve kjøpet/bytte i en annen modell hvis dette er "normalt" for denne TV'n? (vet at jeg ikke har angrerett i butikk, men det ble ikke opplyst om noe lagg).

Får kanskje ta med meg et par av mine DVD'er til butikken og spørre om å få prøve de på utstillingsmodellen av samme TV, så jeg kan se om dette er en feil.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en 100Hz tv er det jo alltid noe etterslep, men har du en nærmere beskrivelse av hvor alvorlig problemet er hos deg?

Du har ikke noe uskjermet utstyr i nærheten av tv'en som kan forårsake forstyrrelser i bildet? (ang fargeflekken)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Det er vanskelig å beskrive det nøyaktig, men det avhenger av hvor bra signalet inn til TV'n er. På dårlige signaler, kan man se at ansiktet på en person henger igjen når han flytter seg. På bra signaler, kan man se det tydelig i slåsscenene i "The Matrix", og ellers kun i raske bevegelser.

På antennesignaler kan bilder som har mørke deler (f.eks en svart genser) henge igjen hvis neste bilde har lyse deler akkurat der den mørke genseren var.

Vet ikke om du forsto mer, men etter hva jeg har forstått så skal ikke dette med etterslep være et problem på 100hz TV'er lenger. Trodde det var et "gammelt" problem.

Misfargingen er nok ikke forårsaket av noe uskjermet utstyr. Nærmeste høyttaler er sub'en som står på gulvet, men den står tilstrekkelig langt unna etter hva jeg kan forstå. Og uansett skulle vel da misfargingen vært i nedre del av bildet, og ikke øvre.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke et gammelt problem. En rekke 100Hz sliter med dette.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er nok ikke et gammelt problem. En rekke 100Hz sliter med dette.
    I butikken sa de at dette ikke skulle være noe problem med denne TV'n, og at den måtte inn til service. Er det jeg som er for kresen? (jobber blant annet i TV, og har gått noen års utdanning innen film og TV). Det skal også nevnes at flere enn jeg reagerer på det.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass kresen bør du være. Men spørs om det er noe de bare kan reparere....

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler det er noe å reparere. Tipper TV'n er slik.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ikke opplyst om lagg ved kjøp av TV'n. Skal sjekke utstillingsmodellen i butikken. Hvis det viser seg at dette er et minus ved TV'n, hvilke rettigheter har jeg da? Vet at det ikke er åpent kjøp ved kjøp i butikk, men kan kanskje hevde at vesentlig informasjon ble utelatt ved kjøp av TV'n?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor du har kjøpt den, men to ting kan skje:

Tv sendes inn til service, og blir sett på av kyndige. Finner de ut at det er en feil går det på garantien, hvis ikke blir kanskje du belastet for service.

En ansatt i butikk ser på tv'en din og er kanskje behjelpelig til å ordne noe.

JEg var selv i en veldig lik situasjon i forrige uke, da jeg mente det var noe galt med mi nyinnkjøpte panasonic px10. Ingen på elkjøp fant noe galt (ikke det at de så så godt etter). Den ene selgeren sa tv'en skulle sendes på service, og komme tilbake etter 2 uker, mens han som solgte meg tv'en og var en del mer behjelpelig sa at han ikke ville sende tv'en på service, da med 99% sikkerthet at service folkene IKKE ville finne noe galt. (problemet kunne bare seees når det var helt mørkt) følgelig hadde jeg da blitt belastet for reperasjons og frakts kostnadene.

Så dra til butikken du kjøpte den i og forklar problemet, og se hvilken vei ting tar deretter! Men etterslep må du nok leve med

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde virkelig at en TV til 8000 ikke ville være så plaget av etterslep. Det er mer enn bare merkbart. Selv når en person rører på hodet, ser man ofte til og med at ansiktstrekk henger igjen (så lenge signalet ikke er over gjennomsnittet).

Hvis det nå er slik at TV'n er sånn, og butikken ikke går med på noen ordning, så selger jeg den og kjøper en annen. Problemet er for irriterende til at jeg kan akseptere det.

Foresten... kjøpte den på Lyd og Bildhjørnet i Torggata (Oslo). Har fått meget god service både ved kjøp av sorroundanlegg og DVD (virker som de vet hva de snakker om). Men om etterslepet på TV'n skal være så ille, så mener jeg de har utelatt viktig informasjon akkurat der. Hvis de yter like god service videre, så ordner det seg nok.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette synes jeg er rart. Jeg kjøpte en 100hz tv for ca 3-4 år siden, og har aldri merka noe etterslep på denne. Det er toshiba32wd96g. Kanskje det er jeg som ikke ser det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •