Felles standard for "HDTV ready" klar: - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Kommer HD-DVD/BR, kun med HDMI/DVI/HDCP så er markedet på knapt ett par millioner potensielle kjøpere. Da snakker vi om ett nisje-produkt i mange år, som vil være mindre enn det LaserDisc en gang var. Jeg tror ikke hardware produsentene for våte drømmer av det.
    Ikke bare det. Når HDTV kommer her er det vel sannsynelig at det vil bli sendt i 50hz. Det er ytterst få plasmakjøpere som kan nyte dette hvis det kun blir HDMI/DVI/HDCP. Det er nesten ingen plasmaer (foruten Pioneer, nyeste LG og nyeste NEC) som selges idag som støtter 720p@50hz og 1080i@50hz via HDMI/DVI/HDCP, så markedet vil bli enda mer innskrumpet.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Komponent har den selvfølgelig. Får håpe det kommer en boks som gjør om DVI/HDCP til komponent.
    Tror jeg neppe vi vil komme til å se, ihvertfall ikke produsert på "lovlig" vis... Vitsen med HDCP er jo å kopibeskytte materialet som overføres slik at det ikke skal kunne kopieres i andre enden. At noen kommer til å prøve å kringgå denne beskyttelsen er jo klart. Det har man jo allerede idag på visse DVD spillere med DVI(uten HDCP), men når HD får inntog tror jeg dette vil bli slått hardt ned på.
    Slått like hardt ned på som ferdig sonefrie DVD-spillere ? :wink:
    Antagelig :wink: . Nei, det jeg mener er at HDMI(DVI/HDCP vet jeg ikke) er en standard som produsenter av DVD spillere osv må betale for å sette på produktet sitt og det er strenge rammer rundt hvordan denne skal oppføre seg. Hvis noen prøver å forandre på dette og sette det på sine produkter uten lisens får de nok belage seg på en omgang i rettsalen med noen ganske tunge aktører.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med HDCP er å beskytte innholdet som sendes digitalt. Det er fullt ut mulig for en HD mottaker (eller DVD spiller) å sende ut et 720p/50 eller 1080i/50 over komponentutgangen.

Poenget med DVI/HDMI er at en skal slippe alle disse D/A og A/D overgangene som foringer bildet.

Og det er ikke bare nyere skjermer som støtter HDTV. Flere skjermer, og prosjektorer, støtter 702p og 1080i via komponent inngangen. Bildet vil selvsagt bli nedskallert til WVGA (854x480) eller XGA (1024x76) men det vises. Jeg har selv en 1,5 år gammel prosjekter (kom på markedet for 2 år siden) som støtter både 720p og 1080i via komponent inngangen, selv om den bare har WVGA oppløsning.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det snakk om hvis signalet bare skulle sendes via HDMI/DVI/HDCP og ikke over komponent. Det var også snakk om plasma ikke prosjektorer...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •