Ny widescreen tv, billedrør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny widescreen tv, billedrør

Er på leting etter en ny tv. Har funnet ut at 28" widescreen er stort nok, siden jeg sitter temmelig nermet tven . Ønsker ikke å bruke så veldig mye penger på den, maks 4000.

Har sett litt på SAMSUNG WS28M064N. Noen som har noe å si om denne? Er ikke så veldig kresen, men kresen nok til at jeg vil ha flatt bilde. Er det lurt å satse på en tv med 100hz, eller er det oppskrytt?

Er det eventuelt noen andre TV er jeg burde vurdere?

På forhånd takk for alle svar

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen bør du heller satse på en 50hz tv. Veldig mange tråder om tv'er for tiden, så titter du litt i tv-kategorien her vil du nok finne en del god informasjon!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Ingen som vet?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en identisk samsung for 2495,- i høst engang. Skjermen er IKKE flat, den er faktisk ganske buet. Mitt eksemplar var i tillegg helt på huet innstilt, men etter å ha vært inne i servicemenyen og tweaket i et par døgn ble bildet ok. Greit nok til den prisen, er vel på høyde med bilde fra thomson etc... Det tar bare RGB på den ene scart pluggen, den andre er bare kompositt :evil: I tillegg er hvitnivået på RGBinngangen stilt altfor lavt, så RGB blir mørkt som i natten. Det kan fikses via servicemeny, men det er vel sånt folk flest ikke gidder holde på med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar.

Får finne en butikke som selger den så jeg kan se litt på den, får håpe den er god nok til meg...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er lysten på å legge litt mer penger i det er det jo å anbefale 32" med flatt billedrør. Da får du en noe større tv som gjør seg bedre på film, samt større betraktningsvinkel og mindre refleksjoner i skjermen da den er flat.

Søk på f.eks www.dinpris.no eller www.prisguiden.no (tror jeg de heter) og se på sidene til forskjellige nettbutikker, så kan du nok få en god tv til en rimelig penge (prisgaranti, tilbud etc etc)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ganske sugen på 32", men burskjettet mitt er ikke så veldig stort for å si det sånn. Kommer også til å sitte såpass nærme tven at jeg regner med at en 28" vil funke ok.

Er det noen andre 28" widescreen tver som har flatt bilde og ikke koster så veldig mye?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synen nå den samsungen ser ganske så flat ut jeg, men må jo alltid se de på ordentlig i butikk.

Ta deg en tur til elkjøp, få i gang en dialog med en selger, og forklar hva du ser etter, budsjettet du har. Han kommer nesten garantert til å foreslå noen som er hakket bedre (skal jo selge disse gutta) og da kan du jo spørre om en god pris på en aktuell tv, så kanskje du får den billigere.

Hvis selgeren er hypp på å få deg til å returnere og bli lojal, skal du ikke se bortifra at du kan få litt rabatt

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'n er helt grei den. Helt flatt billedrør, men manger lydutgang.

Når det gjelder skarphet så er den midt på treet, men nå er også prisen langt billigere enn de beste.-

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du jo en tv å klart vurdere! Hvis du vil koble tv løyd til forsterker kjøper du bare scart ut -> audio inn (rød. hvit phono) kabel på elkjøp til en liten penge, så har du lyd til extern kilde hvis du vil ha det.

Min forrige tv var en samsung, og de gir mye bra til en rimelig penge. Den tv'en til den prisen virker da som et ganske så bra kjøp (forutsatt at prisen er lik i butikken, det er det jo ingen garanti for)

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M serien er flat, og har aldri kostet 2495 noe sted (det må ha vært v54/64 eller en annen 64 (4=50hz, 6=basic 100hz og 8=avansert 100Hz f.eks). Hvis noen har fått den TV`en til den prisen må det ha vært en demobrukt i en butikk eller fra "the back of a truck"

.. og ellers har selvsagt Peakman rett, som vanlig. Det er ingen High-End 28 tommer, men det er ikke det den er ment å være heller.. En pen, god TV for folk flest. Skal man ha noe som er betydelig mye bedre bør man bla opp litt mer, synes nå JEG, men det er jo jobben min å synes DET da :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange interressante innspill her.

Skulle egentlig å kikke i dag, men så sovna jeg... Tar meg en tur på lørdag å kikker litt. Men er dette en bra tv til denne prisen?

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har alltid kjøpt Panasonic TV'er.

Dem har eg aldri hatt problemer med, og kjøpte ein nettopp som eg er veldig fornøyd med.

Søskenbarnet mitt har ein veldig rimelig 28 Widescreen TV til 4200.

Den er ganske god, heilt flat og god bilde!

Anbefaler at du tar ein kikk på den.

PANASONIC TX28PM1F

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    M serien er flat, og har aldri kostet 2495 noe sted (det må ha vært v54/64 eller en annen 64 (4=50hz, 6=basic 100hz og 8=avansert 100Hz f.eks). Hvis noen har fått den TV`en til den prisen må det ha vært en demobrukt i en butikk eller fra "the back of a truck"
    Elkjip. nett...Løp og kjøp tilbud som selvfølgelig aldri var på lager i butikkene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •