Thomson og HiFiklubben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thomson og HiFiklubben

Kjøpte for noen år siden et billig (6000) tv av merket Thomson. Etter et par års bruk, oppstod noen flekker av rødt og grønt på hver side av skjermen etter at tven hadde stått på en stund. Flekkene var elipseformet og hadde forskjellig størrelse fra gang til gang. Jeg fant ingen system i når de kom mht til tid etter slått på osv. Jeg kontaktet HiFi klubben og de tok i mot tven. Etter et par dager ringte de tilbake og sa at de ikke kunne se noe galt. Jeg fikk tven tilbake. Problemene fortsatte imidlertid. Frustrert over dette filmet jeg av fenomenet og dro ned til HiFiklubben (Grensen Oslo) og viste dem filmen. De var enige i at dette ikke så bra ut. Jeg leverte tven igjen og det samme gjenntok seg: de ringte etter et par dager og sa at de ikke så noen feil. På nytt måtte jeg hente tven og på nytt kom problemene tilbake. HiFi-klubben mente at de ikke kunne gjøre noe så lenge de ikke kunne se feilen med egne øyne. De antydet at det kanskje kunne være "ting" i veggen som forårsaket problemet. Jeg flyttet tven og så ingen endring.
    Så til spørsmålet: har andre der ute hatt lignende problemer med sin tv?
    Burde HiFi-klubben erstattte tven?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om magnetiske forstyrrelser. Du har vel ikke tilfeldigvis et par høyttalere som ikke er magnetisk skjermet kloss inntil tv'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det var det første de spurte om. Høytalerne stod to meter fra. Det kom en kar fra et servicested og avmagnetiserte tven, men det hjalp ikke. Det ble snarere værre en periode...

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har samme problemet, men vi har alltid trodd det bare var vanlige magnetflekker? En Thomson Scenium 32" widescreen fra Hifi-klubben... Men han har vel aldri klaget, lat som han er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Thomson og HiFiklubben

Sitat Opprinnelig postet av dvonc
    Kjøpte for noen år siden et billig (6000) tv av merket Thomson. Etter et par års bruk, oppstod noen flekker av rødt og grønt på hver side av skjermen etter at tven hadde stått på en stund. Flekkene var elipseformet og hadde forskjellig størrelse fra gang til gang. Jeg fant ingen system i når de kom mht til tid etter slått på osv. Jeg kontaktet HiFi klubben og de tok i mot tven. Etter et par dager ringte de tilbake og sa at de ikke kunne se noe galt. Jeg fikk tven tilbake. Problemene fortsatte imidlertid. Frustrert over dette filmet jeg av fenomenet og dro ned til HiFiklubben (Grensen Oslo) og viste dem filmen. De var enige i at dette ikke så bra ut. Jeg leverte tven igjen og det samme gjenntok seg: de ringte etter et par dager og sa at de ikke så noen feil. På nytt måtte jeg hente tven og på nytt kom problemene tilbake. HiFi-klubben mente at de ikke kunne gjøre noe så lenge de ikke kunne se feilen med egne øyne. De antydet at det kanskje kunne være "ting" i veggen som forårsaket problemet. Jeg flyttet tven og så ingen endring.
    Så til spørsmålet: har andre der ute hatt lignende problemer med sin tv?
    Burde HiFi-klubben erstattte tven?
    kan jo være fjellgrunn f.eks som påvirker apparatet (jordmagnetisme).. widescreen app ser man slikt lettere på enn 4/3 app. (om du ikke har opplevd det på din forroge tv... så hør om de kan låne deg en annen tv for å se om fenomenen fortsatt er der..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •