Thomson 32WM402 - returneres!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thomson 32WM402 - returneres!

Kjøpte meg Thomson 32WM402 for 1 uke siden, medfølgende en Sony DAVSR2 Hjemmekino anlegg.
    Personlig hadde jeg mest lyst på Sony Wega'n i samme prisklasse, ca. seks og en halv høvding, men selgeren bedyret av Thomson hadde bedre bildebehandling.

Er ikke fornøyd med TV'n i det hele tatt.
    Først la jeg merke til en magnet forstyrrelse nederst i venstre hjørne, uten at noen komponenter som kan lage slike forstyrrelser var i nærheten av tv'n. (Faktisk kun sony dvd/forsterker komponenten i etasjen under på stereoracket. Flyttet den enda et hakk ned og "avmagnetiserte" tv'n ifølge instruksjonsboka. Hjalp litt, men ikke helt)

Da jeg skulle se DVD film, "rørte" bildet på seg i menybildet på filmen. Det zoomet liksom litt ut og inn, uten at det skal ha noe med auto zoomen på tv'n å gjøre (denne var forøvrig slått av...)

Værst av alt var det når jeg så skikkelig bilde forstyrrelser, spesielt på lyse punkter. En del av bildet ble liksom veldig urolig, strekete og uskarpt. Ofte og på flere steder. Mulig hva som kalles "flicker", er ikke helt oppdatert på dette.
    Samme problemet på vanlig kabel tv sending.
    (sjekket forøvring på min 28 WS thomson som er koblet til samme kabel tv nettet på soverommet, ingen problemer med denne...)

Nå er jeg veldig i tvil for hva jeg skal bytte inn mot, kanskje gå litt høyere i pris. 10000 er maksgrense uansett...

Lest mye på div forumer, eneste stedet å få skikkelig info og anbefalninger. F.eks nevnes:

Sony har ikke utviklet CRT-tv'ne sine på 3år, så det er ikke lurest å gå for.
    Sony's bilderør er det beste på markedet, men ikke fullt så bra 100Hz teknologoi som Philips.
    Skal man ha 100HZ tv, må man ha Philips "natural motion"
    ellerekvivalent teknologi.

Ellers anbefales Panasonic PM11F varmt, har visst fått 5 av 5 stjerner i en test.

Selv sikkler jeg veldig på Sony KV32FQ86, men synes nå den er litt dyr...
    ca. 9 høvdinger. Finnes det bedre alternativ?

Finnes det noen oppdaterte TV guruer eller lignende som kan gi meg noen flere gode råd?

Alt mottas med stor takk!

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang panasonic er jeg i prosess med å prøve å returnere min nyinnkjøpte px10 grunnet lyse felter på sidene av skjermen ved det jeg vil mene er normal lys-styrke. Tror panasonic belyser skjermen fra siden på sine modeller, og at det er derfor dette oppstår. Jeg vil ikke bytte til en panasonic hvertfall, for meg står valget mellom philips og jvc.

sjekk ut denne tråden:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=16149

Der ser du noen bilder av problemet, samt litt drøfting av tv'er lenger uti tråden.

Jvc har et natural motion system, vet ikke om philips har det i den prisklassen. Jvc koster 8k, philips med lignende system koster mer.

Videre er panasonic visstnok best på sortnivå. Men tror ikke philips og andre ligger veldig langt etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er helt klart, å det er at jeg har vært for slapp med å undersøke før jeg gikk til innkjøp av tv!
    Har nå lest gjennom alle inleggene her inne som har med 32 tommer widescreen å gjøre, MYE konge bra info fra gutta her inne!!!!!!
    (at jeg ikke kom over denne siden før....)
    Skal vente over helga med å bytte inn Thomson tv'n, og sette meg enda mer inn i anbefalingene og påstandene fra folka her inne, det er GULL verdt!

PHILIPS 32PW8844 er en tv jeg har fått sansen for, ok pris og!

PHILIPS 32PW9509 m pixel pluss 2 er jo drømmen da, men nok "litt" dyr.

Loewe Aventos her jo selvsagt helt konge ettersom jeg kan forstå! men prisen......

Har nok ihvertfall slått fra meg Sony KV-FQ86, selv om designet er knall.... og prisen grei nok.

Skal ikke skrive mer om det nå, er firkantet i øya og nummen i skallen etter å ha lest her inne i 5 timer. Men det er verdt det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Thomson 32WM402 - returneres!

Sitat Opprinnelig postet av Munkers
    Kjøpte meg Thomson 32WM402 for 1 uke siden, medfølgende en Sony DAVSR2 Hjemmekino anlegg.
    Personlig hadde jeg mest lyst på Sony Wega'n i samme prisklasse, ca. seks og en halv høvding, men selgeren bedyret av Thomson hadde bedre bildebehandling.

Er ikke fornøyd med TV'n i det hele tatt.
    Først la jeg merke til en magnet forstyrrelse nederst i venstre hjørne, uten at noen komponenter som kan lage slike forstyrrelser var i nærheten av tv'n. (Faktisk kun sony dvd/forsterker komponenten i etasjen under på stereoracket. Flyttet den enda et hakk ned og "avmagnetiserte" tv'n ifølge instruksjonsboka. Hjalp litt, men ikke helt)

Da jeg skulle se DVD film, "rørte" bildet på seg i menybildet på filmen. Det zoomet liksom litt ut og inn, uten at det skal ha noe med auto zoomen på tv'n å gjøre (denne var forøvrig slått av...)

Værst av alt var det når jeg så skikkelig bilde forstyrrelser, spesielt på lyse punkter. En del av bildet ble liksom veldig urolig, strekete og uskarpt. Ofte og på flere steder. Mulig hva som kalles "flicker", er ikke helt oppdatert på dette.
    Samme problemet på vanlig kabel tv sending.
    (sjekket forøvring på min 28 WS thomson som er koblet til samme kabel tv nettet på soverommet, ingen problemer med denne...)

Nå er jeg veldig i tvil for hva jeg skal bytte inn mot, kanskje gå litt høyere i pris. 10000 er maksgrense uansett...

Lest mye på div forumer, eneste stedet å få skikkelig info og anbefalninger. F.eks nevnes:

Sony har ikke utviklet CRT-tv'ne sine på 3år, så det er ikke lurest å gå for.
    Sony's bilderør er det beste på markedet, men ikke fullt så bra 100Hz teknologoi som Philips.
    Skal man ha 100HZ tv, må man ha Philips "natural motion"
    ellerekvivalent teknologi.

Ellers anbefales Panasonic PM11F varmt, har visst fått 5 av 5 stjerner i en test.

Selv sikkler jeg veldig på Sony KV32FQ86, men synes nå den er litt dyr...
    ca. 9 høvdinger. Finnes det bedre alternativ?

Finnes det noen oppdaterte TV guruer eller lignende som kan gi meg noen flere gode råd?

Alt mottas med stor takk!
    Hei, hvordan avmagnifiserer man en TV?

Newcomer Foxor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som fører 32PW8844 enda? Den er jo ganske knall. Ellers kan du jo gå for 32PW9319. Har pixel plus 1. du kan jo kanskje få pruta den til rett under 10 000 ? Det er vel steget før 9509.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32PW8844 er nok tv'n jeg vil gå for i den prisklassen, om jeg kan finne noen som fører den enda.

Hvordan man avmagentiserer en tv tror jeg kommer an på tv'n.
    I instruksjonsboka på min Thomson står det ihvertfall at jeg må slå av tv'n og dra ut stikk kontakten i 15min.
    Dette hjalp da ikke............

Så forresten på PW9509 i butikken, for et bilde!
    (om de ikke har jukset litt med skjermene ved siden av da..)
    Uansett er nok det drømme tv'n, men den koster jo da også 13 høvdinger.
    Da er jeg vel oppe i en prisklasse hvor man kanskje kan få en Loewe Aventos? hørt at disse er meget bra!

Vi får nå se hva det blir til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var'n levert, medfølgende hjemmekino'n. Penga rett tilbake uten å mukke, DET skal Elkjøp hvertfall ha for!

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder avmagnetisering så er det slik at bak på bilderøret ligger det en egen avmagnetiseringsspole. I gamle dager var det slik at denne var koblet til en PTC-motstand (temperaturavhengig motstand). Når TV'en blir skrudd på går det strøm gjennom spolen via motstanden, men denne går varm på meget kort tid og dermed går det ikke lenger strøm i spolen.

For at denne kretsen skal aktiveres skikkelig er det derfor viktig at PTC-motstanden får kjølt seg skikkelig ned før aktivering. Da må man sikre at apparatet er strømløst, og for en del (de fleste) apparater betyr det å ta ut stikkontakten.

Videre er det slik at denne avmagnetiseringen ikke er spesielt kraftig, så det kan ofte være nødvendig å gjenta prosedyren flere ganger dersom problemet ikke forsvinner.

Jeg vet ikke om det fremdeles benyttes PTC-motstander til dette i moderne TV-apparater, men siden det antakelig er den billigste løsningen vil jeg tro at det er slik. Din forklaring fra Thomson-manualen tyder også på dette.

Det går også an å avmagnetisere med en egen spole fra utsiden, slikt utstyr tror jeg nok de fleste TV-verksteder har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •