B&O med nytt flaggskip

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&O med nytt flaggskip

B&O skal visst komme med en ny plasma på 65 tommer. Noen som tør å gjette prisen?? :P

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt høy!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redd for det ja

Denne er kanskje mer oppnåelig:

http://www.bang-olufsen.com/web/beovision7/story.asp

32" LCD med fancy, innebygd DVD-spiller, og verdens beste tv-høyttaler hengende under. Den skal visst også fungere som high-end senterhøyttaler i hjemmekino, og har inkludert 3 av B&O's ICE-power forsterkere!

Dette hørtes fett ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært hyggelig av Panasonic å dele disse panelene med andre før de har begynt å selge de selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 70000 bør det være kuult!

C

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Svært hyggelig av Panasonic å dele disse panelene med andre før de har begynt å selge de selv.
    Å? Jeg mente jeg leste at det var et samsungpanel dem hadde benyttet i Beovision7 :roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pio434
    Til 70000 bør det være kuult!

C
    Koster den 70 000 ?? Jøss..men du får vel mye med på kjøpet da.. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går forresten rykter om at beovision 7 skal komme i en 37" utgave også - den prisen tør jeg ikke gjette på engang! :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok det bare for gitt at dette var et Panasonic panel, siden de bruker de panelene i de andre skjermene sine. I tilegg til dette produserer Panasonic 65tommere. Er denne prisen på 70000 riktig, er det nok likevel et Samsung panel. (som de har strukket ut fra 63tommer)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisen på 70 000 er på Beovision 7, den nye 32" LCD-tv'en dems med innebygd DVD-spiller og en skikkelig kremhøyttaler. Det er her det er et samsungpanel på 1366x768 pixler som blir benyttet, ikke i den nye 65" plasmaen som skal komme - her er det meget mulig det er et panasonic-panel som blir benyttet. Jeg synes det er litt kritikkverdig at de ikke lager sine egne paneler, jeg da.. :x

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt kjedelig å betale 70k bare fordi det står bang-olufsen på fronten mens jeg egentlig ser på en samsung eller panasonic tv...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en annen side har vel B&O en del egne patenterte teknologier som de benytter seg av og gjør panelene bedre..får vi håpe!!

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&O har masse egen teknologi som de utvikler selv, og som i tillegg til de designmessige finessene forklarer prisforskjellen. Gode paneler finnes det massevis av, (selv om våre seeeelvsagt er best ;-)) men bildet som kommer ut fra skjermen er veldig avhengig av mange forskjellige faktorer som kommer i tillegg til panelene.. det er ikke så mange panel produsenter i verden, og hvorfor finne opp hjulet på nytt... Like greitt å sette sitt eget preg på de som finnes når disse allerede er (kan være) av høy kvalitet (Vil tippe de handler kun "cream of the crop" fra whoever de måtte kjøpe fra, til sine forskjellige produkter)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha. Men etter å ha testet ut Beovision 7 B&O's butikk i drammensveien i oslo nå nylig må jeg si meg delvis skuffet. Selve konstruksjonen var en skikkelig lekkerbisken. Lyden som kom ut av den nyutviklede høyttaleren med 6 ICEpower moduler var helt fenomenal. Bildekvaliteten på skjermen derimot, var alt annet enn fenomenal. Ikke vet jeg om det er samsungskjermen eller dvd-drivverket fra pioneer som har mest skyld i det, men testet med dvd-film var det en hel masse digitale artefakter, hakking og etterslep. Nei, det der ville jeg ikke betalt over 70k for..

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, fin samtale du har med deg selv her inne... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mer et velrettet spark til samsungprodusenten oppi her enn samtale med meg selv... :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tester nok flere paneler før de lanserer et produkt i det øvre pris-segment, så jeg regner med at de har valgt det som yter best i forhold til deres kriterier, og ærlig talt, så vet ikke jeg om det er et Samsung panel eller ikke.. (Det så jeg først her, nå) Vi får svært lite info om hvem som kjøper paneler fra oss. (Samsung vil ikke at vi skal bruke slikt i marketing-sammenheng i de få markedene som gjenstår hvor vi enda ikke er et A brand, av respekt for kundene som kjøper paneler, hvilket for vår del er mange flere enn mange av dere tror) Disse panelene kan gjengi bilder svært korrekt, dersom man sender et signal dit som er bra. Sett en High-End Samsung Synchmaster TFT eller Samsung LCD-TV på native oppløsning via DVI/Komponent fra et bra skjermkort/D-VHS e.l. og se selv. Panelene som kommer ut fra våre fabrikker kan gjengi sinnsykt klokkeklare bilder. Det er det som skjer mellom signalpluggen i veggen og til panelet, for ikke å snakke om om råmateriale du ser på tåler "dagens lys" som utgjør den største forskjellen, tror jeg (uten at jeg skal påstå at jeg er verdensmester). Kobler du en pc til et bra, noenlunde nytt lcd panel fra en av de store, seriøse produsentene, det trenger ikke være av de aller beste engang, og titter på en 720p wmvhd fil eller lignende, så er det ikke mye artifakter å spore i mine øyne iallefall Og for den kontrastsyke, prøv å les fnac's (svææær fransk kjedes egne labtester som publiserer testresultatene sine på sine nettsider.. nei, vi vinner ikke alle testene, men kanskje det er interessant for dere å se likevel?) testresultater på lcd og plasmapaneler (spes. i de størrelser hvor de beste panelene lanseres f.eks. 32 på lcd og 42 på pdp. Litt Interessant å se at de måler vår lcd lw-32a33w panel til ~1500:1 i kontrast, (http://www.fnac.net/telecharg/dossie...plats_2005.pdf) hvilket er mer enn nok for ola og kari og 98% av alle andre og det dobbelte av de konservative testene vi gjør selv (det er mange måter å måle slikt på og mange lar seg rive med av høye tall! Jeg har selv stått ved siden av journalister og sammenlignet paneler og hørt på, og ikke fattet hva de snakker om.. (med ett unntak, natural motion, som burde være standard i ALLE tv-apparat) (Bare så det er sagt, Jeg er kresen, men er klart mer interessert i innhold enn innpakning.. audio/videofilien min er kurert for lenge siden. Har et praktisk og sunt forhold til dette nå )... Jeg er LCD fan på min hals (sammenlignet med plasma, ikke dlp... min neste TV er DLP) og jeg hadde personlig ikke tvilt et sekund før jeg gikk å handlet en 32" LCD hvis jeg hadde i overkant av 20k tilgjengelig akkurat nå, og TV`en skulle på veggen.

Men så er jo smaken som baken da. 10 tommer ekstra til samme pris er jo et svært viktig pluss, og svartnivået, selv om jeg synes mange overdriver viktigheten av det ("du må kjøpe den tv`en med høyest kontrastnivå" diskusjonen minner meg litt om watt=lydkvalitet diskusjonenene jeg deltok frenetisk i på bbs`ene på 80 tallet (noen her som deltok på audiophile kanalen på den supre bbs`en infolink? når jeg var i min verste "audiofile" periode) .. Det er mye som gjør et bra bilde, ikke bare om svart er svartere enn svart eller ikke. Det er trist hvis det er så grått at normale mennesker reagerer, men det er de færreste av siste gen paneler som er så dårlige.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som litt skryt til a|ex... De beste samtalene HAR man med seg selv

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk, det er greit å resonnere seg fram til saker og ting samtidig som man deler erfaringene med andre :wink:

Når det gjelder sortnivå- og kontrasthysteriet er jeg helt enig med deg!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og BTW...Hvordan kurrerer man audio-videofili, du som har vært gjennom det? Jeg er redd jeg begynner å utvikle noe i den retningen, og vil helst ikke at det skal slå ut i full blomst :roll:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •