Hvilket 32 ws tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket 32 ws tv?

Tenkt å kjøpe et 32 ws tv. Har fra før 55 tommers ws fra philips og epson tw10 projektor. Skal flytte opp i andre etasje og jeg får ikke opp 55 tommeren som veier rundt 110-120kg. Skal bruke tv'en til spill og dvd. Ikke alltid jeg orker å rigge opp projektoren :lol:

Men til spørsmålet. Hvilket tv til rundt 6000,-? Vil ikke gi mer, da jeg sikkert kommer til å kjøpe meg flatskjem i løpet av noen år og jeg har som sagt projektor som jeg er fornøyd med.

Philips 32pw8719 5995,-
    Panasonic tx32pm11f 5995,-
    Samsung ws32m064n 4495,-
    Thomson 32we612b 6495,-

Har ikke fått sett på noen av disse ennå, men det er vel ganske håpløst å bedømme dem i butikken da flesteparten ikke er riktig innstilt. Skal kjøpe på elkjøp, så da har jeg 30 dagers retur.

Tv'et som jeg liker best i design er Thomson 32we612b. Synes det er skikkelig lekkert, men har ikke lest/hørt så mye om det merket. Håper derfor det er noen her som har vært borte i det tv'et.

Takker for innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra kun bilde på vanlige TV-sendinger ville jeg rangert dem slik:

1. PHILIPS 32PW8719
    2. Panasonic TX32PM11F
    3. Thomson 32WE612B

Samsungen har jeg ikke sett på, og Thomson som jeg sjekket idag var kanskje en "mandags"-tv. Den var veldig uskarp på høyre side, ca 10 cm. Så det veldig godt når jeg testet text-tv.

Johannes

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm thomson...min 32" er thomson! men jeg husker ikek i farten hvilken modell. Men det er 3 år gammelt og kostet 10.000 kr. 100hz

Det er et glimrende bilde på det tv. kan ikke legge merke til noe som helst som ikke er bra med det. Perfekt sortnivå osv. Sammenlignet med min AE300 proj vil jeg si at bildekvalitetet og sortnivå er ti ganger bedre.

Men for meg betyr størrelse mest 8)

Men i utgangspunktet så har jeg stor tro på panasonic og philips da disse merkene er kjent for kvalitet.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32WE612 kan anbelafes på det sterkeste, flere kompiser av meg som har den. I tilleg til 3 scart har den ogsp komponent inngang. Eneste minus med Thomson TV`er er at de har vært litt plaget med trafostøy, men i så tilfelle blir TV både hentet og bringt tilbake etter reprasjon. Det er en enkel sak og fikse...

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Thomson 32WE612 dette fantastiske "Digital Scan" som tydeligvis er veldig viktig? Står noe om 100Hz "hi pix" hva nå det er. Og såvidt jeg vet har den vel ikke mulighet for vertikaljustering av bildet, for dårlig tekstede letterbox-sendinger?

Ellers så den jo fin ut med 3 scart 2 m/rgb. Godt fornøyd med min gamle Thompson, bortsett fra at den er 4/3 og holder på å gå i stykker da En kamerat har en 32" Thompson med integrert DVD-spiller (kostet 17kkr på hifi-klubben for 2-3 år siden) med noen stygge magnetflekker på som han ikke får bort, ellers er den vel grei, aldri tenkt over at bildet er spesielt bra, men ikke motsatt heller kanskje.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min thomsen er en 32EX45ES. Den har også tre scart hvorav 2 er scart RGB. Den har ikke komponentinngang. så jeg tipper jeg har modellen før den som er nevnt her. Superbra tv dette. Men det mangler også vertikaljustering av bilde ja.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spar til nye B&O beovision 7, beste 32-tommeren som er å oppdrive :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selv kjøpe meg en 32" WS. Etter å ha lest mange innlegg her på forumet er min oppfatning at Philips er et godt valg, de alle fleste anbefaler Philips. Stemmer dette, at Philips har bedre bildekvalitet enn andre merker.
    Skal ha en tv til rundt 6000,-

PHILIPS 32PW8609 er en 100Hz som er satt ned til 4995,- nå er dette er bra alternativ i forhold til andre 50Hz tv-er i prisklassen 6000,- ?
    Har lest noe om at man på enkelte 100Hz tv-er kan skifte til 50Hz, stemmer det, og evt. finnes det på PW8609.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8609 kan settes til Dobble linjer som gir 50Hz. Bortsett fra at den flimrer så blir ikke bilde noe særlig bedre. En 50Hz philips i samme prisklasse gir et betraktelig skarpere bilde.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips er en av de største aktørene i bransjen og har følgelig et stort produktutvalg. Derfor kommer de også ofte med nye og forbedrede modeller, og tv'ene deres koster ikke all verden siden de har så stor produksjon, og elkjedene ofte har produktene deres på tilbud. Om de har bedre bildekvalitet i forhold til andre merker er vanskelig å si sånn generelt, da det selvfølgelig finnes tv'er fra andre produsenter som er bedre enn mange av Phillips sine tv'er, og omvendt. Man må nesten sammenligne apparat mot apparat i samme prisleie.

Phillips har imidlertid en del patenterte teknologier som har høstet mye suksess hos kritikerne, uten at du personlig kommer til å like for eksempel Pixel Plus eller Digital Natural Motion av den grunn.

Hadde jeg vært deg ville jeg smørt meg med ørlitegrann tålmodighet og satset på en flat 32" istedenfor CRT.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PHILIPS 32PW8719? Slår den 32PW8609? Eller burde jeg heller gå for en av Philips med 50Hz? Etter det jeg har hørt er det jo egentlig bare positivt snakk om 50Hz i denne prisklassen. Men med tanke på at 32PW8719 koster 7995,- på lefdal må vell denne ligge et hakk høyere enn 8609?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hadde jeg vært deg ville jeg smørt meg med ørlitegrann tålmodighet og satset på en flat 32" istedenfor CRT.
    Nei, skal ha CRT. Venter noen år med å kjøpe lcd eller plasma. Dermed skal jeg ikke legge alt for mye penger i tv-en.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste tv til 6500 er Thomson 32WE612B koster 9-10k til vanlig. 8719 er bedre enn 8609 ja!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av impreza
    Nei, skal ha CRT. Venter noen år med å kjøpe lcd eller plasma. Dermed skal jeg ikke legge alt for mye penger i tv-en.
    Hvis du på liv og død skal ha CRT, så bør ta en kikk på denne verstingen her: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...amp;highlight=

Den får du i både 32" og 36". CRT på sitt beste.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten bør du sjekke her:

http://www.avforum.no/avtorget/showcat.php?cat=7

Mange skikkelige gode CRT'er som selges til en slikk og ingen ting :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor mange billedrørprodusenter det finns ?? Og hvem benytter hvem.. :roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er ihvertfall alene om sine Trinitron-rør.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av impreza
    Hvis du på liv og død skal ha CRT, så bør ta en kikk på denne verstingen her: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...amp;highlight=

Den får du i både 32" og 36". CRT på sitt beste.
    Som jeg sa tidligere skal jeg ikke legge altfor mye penger i tv-en så den er nok uaktuell.

Hvordan er PHILIPS 32PW8719 i forhold til 50Hz tv-en PHILIPS 32PW6506?
    Ser at sistnevnte ikke har CAM Filter (hva er dette? og hva har det å si?)

Forresten er det noe forskjell på hvordan forskjellige tv-er takler s-video? Og kvalitetsforskjell? Kommer til å kjøre endel gjennom S-video så det er ganske viktig for meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du ta en kikk på linken under og vurdere brukt - der får du fantastisk mye for pengene om dagen, alle skal jo selge unna beistene sine og kjøpe flatt :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du ta en kikk på linken under og vurdere brukt - der får du fantastisk mye for pengene om dagen, alle skal jo selge unna beistene sine og kjøpe flatt :wink:
    Skal ikke kjøpe brukt. Tar ikke sjansen på det, veldig greit på elkjøpm hvis man ikke er fornøyd så kan man levere tilbake.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •