Hvilket 32 ws tv? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av impreza
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hadde jeg vært deg ville jeg smørt meg med ørlitegrann tålmodighet og satset på en flat 32" istedenfor CRT.
    Nei, skal ha CRT. Venter noen år med å kjøpe lcd eller plasma. Dermed skal jeg ikke legge alt for mye penger i tv-en.
    Hvis du på liv og død skal ha CRT, så bør ta en kikk på denne verstingen her: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...amp;highlight=

Den får du i både 32" og 36". CRT på sitt beste.
    Som jeg sa tidligere skal jeg ikke legge altfor mye penger i tv-en så den er nok uaktuell.

Hvordan er PHILIPS 32PW8719 i forhold til 50Hz tv-en PHILIPS 32PW6506?
    Ser at sistnevnte ikke har CAM Filter (hva er dette? og hva har det å si?)

Forresten er det noe forskjell på hvordan forskjellige tv-er takler s-video? Og kvalitetsforskjell? Kommer til å kjøre endel gjennom S-video så det er ganske viktig for meg.
    Jeg hadde philips 6518, og har nå 8719.

Returnerte 6518 fordi flimringen ble for tydelig og irriterende for meg. 6518 har et knakende bra bilde, og da kommer flimringen mer til syne. 50Hz flimring hadde aldri plaget meg før.

Med 8719 er flimringen redusert, men fremdeles tydelig. Ved vanlige tv signaler ser du at det flimrer, men på dvd er dette et mye mindre problem.

Det er noe etterslep, noe 6581 selvfølgelig ikke har.
    Alt i alt mener jeg 8719 er en noe bedre tv, da bildekvaliteten er tett opptil 6518, samt at etterslep og 100hz flimmeret (også med digital scan på) ikke er så irriterende som 50Hz flimringen på 6518.

Så på ringenes herre atter en konge extended i går, og er kun ved lyse scener med panoreringer og feks når alle slemmingene står oppstilit utenfor minas thirith at det blir problemer. Da ser du flimringen tydelig. Men ellers er bilde tilnærmet flimmerfritt, noe som behager øyet.

Ellers hadde 6518 bedre sortnivå enn 8719, men slikt har jo også litt å gjøre med innstillingene.

Jeg er hvertfall mer fornøyd med 8719 enn jeg var med 6518!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakespill Moho, egentlig litt motsatt av det vanlig det du sier, at 100Hz er bedre enn 50Hz, men det kan jo ha noe med tv-ene å gjøre å.
    Du nevnte at kvaliteten på dvd var spesielt bedre med 8719, jeg kommer til å bruke tv-en mest til å se på vanlig tv-sendinger.

Jeg får ta meg en tur på Elkjøp å se på de forskjellige alternativene. Når man ser på tv-en sånn i butikken, er det lett å se forskjell på philips 6518 og 8719.?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser på tv'ene i butikken er det ikke lett å se forskjell på noe som helst. Årsak: flombelysning og elendige signaler. Ta med deg tv'en hjem og prøv isteden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey. Dermed er det lurt å kjøpe tv-en på Elkjøp siden man kan bytte den. Så det hjelper egentlig lite å sammenligne tv-er i butikken?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selvfølgelig se indikasjoner på saker og ting i butikken også, men du kan aldri se hva en tv virkelig er god for i butikken nei. Lån med deg hjem den du tror er mest aktuell for deg, og prøv ut i ro og mak.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakespill Moho, egentlig litt motsatt av det vanlig det du sier, at 100Hz er bedre enn 50Hz, men det kan jo ha noe med tv-ene å gjøre å.
    Du nevnte at kvaliteten på dvd var spesielt bedre med 8719, jeg kommer til å bruke tv-en mest til å se på vanlig tv-sendinger.

Jeg får ta meg en tur på Elkjøp å se på de forskjellige alternativene. Når man ser på tv-en sånn i butikken, er det lett å se forskjell på philips 6518 og 8719.?
    Altså; 8719 gir jo bedre bilde jo bedre forhold på tv-mottak man har. Slikt gjelder alle tv'er. Når jeg mener at 8719 er bedre enn 6518, mao at jeg er mer fornøyd med den, er at flimringen er et mindre problem med 8719 på dvd enn med 6518. Under vanlige forhold vil nok 8719 gi et mer urolig bilde, særlig på nrks sportssøndag og langrenn slik som i dag.

Jeg merket en veldig stor forskjell på 6518 og 8719 når det gjelder vanlige tv-forhold, men tror det var pga veldig dårlige signaler i de dagene jeg hadde 6518. Byttet til en panasonic px10, og det ble mye bedre. Dette har da ikke tapt seg når jeg nå har en 8719.

Hvis du ser på begge modellene i butikken. prøv å se på tekst som beveger seg horisontalt over skjermen. Feks nyheter fra tekst tv på nrk, som ruller og går nederst i bildet. På 8719 er dette urolig og "utvisket" grunnet etterslepet til 100hz, men på 6518 vil dette være helt rolig.

Så jeg mener at bildekvaliteten er noe bedre på 6518, mens 100hz teknologien til 8719 gir mer fordeler enn ulemper, og da for meg var et bedre valg.

Men skal også nevnes at jeg aldri før hadde hatt et problem med flimring på en 50hz tv før jeg kjøpte 6518. (Hadde før en 21" samsung, og har sett film på en 29" asamsung i helgen, eldre type tv) Antagelig fordi tv'en gir såpass bra bilder at dette ble veldig tydelig. Da passet det bedre for meg med 100hz, da dette i størsteparten av tilfellene gir et mer rolig bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilket 32 ws tv?

Sitat Opprinnelig postet av Chainsaw Charlie
    Philips 32pw8719 5995,-
    Hvor får du denne til 5995,- ?

Ser den koster 9 995,- på elkjop.no
    og 7995,- på lefdal.com

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kostet 5.995 på Elkjop.no tidligere i uken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå satt opp til 9995,- latterlig.
    Vil den komme ned i 5995,- igjen? De kjører jo kampanjer hele tiden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ihvertfall innom Elkjøp på Lørenskog og fikk pristilbud på Philips 8719 for kr. 5995,- som gjelder ut neste uke.

Selger samt en annen kollega av ham mente at 8719 skulle være på tilbud i neste uke også.

Johannes

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva som var latterlig. At ting er på tilbud eller at tilbudet tar slutt?

9995 var noe høyt og jeg antar at prisen er annerledes i butikkene.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Vet ikke helt hva som var latterlig. At ting er på tilbud eller at tilbudet tar slutt?

9995 var noe høyt og jeg antar at prisen er annerledes i butikkene.
    8995 på elkjøp lillehammer i butikk, så noe forskjell er det jo. men kan hende det varierer fra butikk til butikk..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudene og utsalgsprisene dems varierer fra butikk til butikk ja, det ser jeg hele tiden. Unntaket er vel når de kjører landsdekkende kampanjer på enkelte produkter.

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at Philips 32PW8719 selges til 5.995 på Elkjøp Lørenskog (Karihaugen) pr i dag kl 18 (nå!) siden en kamerat som var innom der ringte meg nettopp. Skulle egentlig kjøpe den på lørdag, men fikk ikke tak i frakten min - samt så at prisen hoppet opp til 9.995 på elkjop.no lørdag kl 15 ca... så hadde gitt opp.

Får prøve meg igjen da kanskje, må bare få tak i en større bil

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft! Da skal jeg ringe dit i morgen for å finne ut om dette virkelig er fakta i morgen også, så kan jeg kanskje gå til elkøp her oppe åog kreve litt penger tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe tv nå med en gang, men siden den er såpass mye på tilbud nå har jeg lyst til å slå til. Håper de har den til 5995,- i Trondheim.

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dobbeltposting på meg her og i "prisjakt"-forumet... så får henvise dit. Kort oppsummering; 32pw8719 bekreftet priset til 5995 kl 18... kl 20 var den BORTE...!!! (iallefall prisen)

Blir gal av Elkjøp/Lefdal... grr

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fnorre
    Litt dobbeltposting på meg her og i "prisjakt"-forumet... så får henvise dit. Kort oppsummering; 32pw8719 bekreftet priset til 5995 kl 18... kl 20 var den BORTE...!!! (iallefall prisen)

Blir gal av Elkjøp/Lefdal... grr
    Forbasket også. Håper dobbeltpostingen tollereres, er jo snakk om en del penger spart her!

Men stikker du innom elkjøp flere ganger om dagen lissom? Kanskje de erstatter prislappen med en 8995,- lapp slik de gjorde her i lillehammer da... Kan jo håpe andre butikker kan ha den til den prisen..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •