CRT nå eller vente på LCD\Plasma prisfall

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CRT nå eller vente på LCD\Plasma prisfall

Jeg er for tiden inne til førstegangstjeneste, men dimme læll snart, forhåpentligvis 4 feb. Da kommer det plutselig 15.000,- inn på kontoen min, som var planlagt til å forbedre lydanlegget mitt litt. (fra to råtne tv-høytalere,) men jeg har akkurat fått vite at min kjære gamle TV har tatt kvelden, og jeg trenger derfor ny.

Har lest at det forventes stort prisfall på plasma og LCD i løpet av våren, og lurer på om det er verdt å vente, eller om jeg bare skal kjøpe en 32" CRT og heller vente med plasma\LCD noen år? (klarer meg nok uten tv en mnd eller 3)

(Har ikke løst å bruke mer en 5-6000 på en CRT siden jeg har løst på anlegg også)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: CRT nå eller vente på LCD\Plasma prisfall

Sitat Opprinnelig postet av Slegge
    Jeg er for tiden inne til førstegangstjeneste, men dimme læll snart, forhåpentligvis 4 feb. Da kommer det plutselig 15.000,- inn på kontoen min, som var planlagt til å forbedre lydanlegget mitt litt. (fra to råtne tv-høytalere,) men jeg har akkurat fått vite at min kjære gamle TV har tatt kvelden, og jeg trenger derfor ny.

Har lest at det forventes stort prisfall på plasma og LCD i løpet av våren, og lurer på om det er verdt å vente, eller om jeg bare skal kjøpe en 32" CRT og heller vente med plasma\LCD noen år? (klarer meg nok uten tv en mnd eller 3)

(Har ikke løst å bruke mer en 5-6000 på en CRT siden jeg har løst på anlegg også)
    Om du ikke skal bruke mye penger ville jeg slått til nå på CRT. Må nok vente lenger enn til våren før prisene på flatskjermer kommer ned. Kjøp heller plasma/LCD når HDTV/HD-DVD er kommet, og alt er optimert for det. Spesielt LCD teknologien vil vel bli en hel del bedre i løpet av 2-3 år.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene på crt tv'er er veldigl ave nå, så du kan gjøre noen kupp.

Elkjøp har mange kampanjepriser nå i januar, så mange tv'er er satt ned med opptil 4000,- kr. Da havner mange apparater i din priskategori, så løp og kjøp!

Om et par år er Lcd og plasma blitt både bedre og rimeligere, og flere av dem er da forberedt for hdtv, så da kan du gjøre et godt kjøp på dem.

Kjøp tv til 5-6000, og bruk resten på et rimelig greit suround anlegg. Da har du veldig mye moro

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg personlig ville aldri gått for en crt nå.
    Hører også om flere som har angret som kjøpte 32" wide som fyller halve stua i fjor.

Jeg fjernet et kjempe av 29" i sommer og gikk for en en liten JVC lcd wide til sofakroken. Men så har jeg prosjektor i kinoavdeling av stua i tillegg.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av energyst
    jeg personlig ville aldri gått for en crt nå.
    Hører også om flere som har angret som kjøpte 32" wide som fyller halve stua i fjor.
    Nå har ikke jeg sett alt av plasma / lcd på markedet, men jeg har til gode å se noe som er bedre enn en crt til 10-13000,-... Greit nok at en 32" crt er ca 50cm dyp, men jeg ville valg crt uansett.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dybden varierer veldig med modell. Philipsen jeg hadde før jeg byttet til panasonic var kanskje ca 10 cm dypere enn panasonicen.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, jeg trudde 50cm var en ca.standard jeg. Uansett, så lenge man har plass til det, så er crt fremdeles overlegent alt annet i mine øyne. Selv om jeg må innrømme at en Panasonic TH37PA30P frister veldig

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke målt, men tv-benken står helt inntil veggen med panasonicen, og den måtte stå kanskje opp mot 10 cm fra veggen med philipsen.

Eller så har jeg slått hodet siden sist..

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo du allerede bestemt deg i og med at du vet pengegrensen og at din gamle tv har tatt kvelden - derfor kan jeg heller ikke anbefale deg å vente for å se ev. prisnedgang (som vi garantert vil se).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då blir det CRT då, takker for svar. Irritere meg at alle kampanjan er i januar og eg ikke kommer hjem før februar, men men...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •