Upresist fra Deal/QPVision

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Upresist fra Deal/QPVision

www.deal.no har begynt å reklamere for en ny QPVision 40" LCD TV. På nettsidene reklamerer de bl.a. for :

- "Nyutviklet LCD med rask responstid på 23ms".
    Standarden nå er at TV-ene minimum har responstid på 16ms. Philips har f..eks. <12ms responstid på sine nye LCD-tver!

- "Hele 1280x768 punkters oppløsning"
    De fleste nyere LCD-tver har 1366x768 punkters ekte 16:9 oppløsning. Dette tyder på at denne skjermen er langt fra en "Nyutviklet LCD"

- 16777216 farger"
    Store tall er alltid imponerende.... men jeg tror ikke dette tallet er noe bedre enn alle andre LCD-TVer. Faktisk finner jeg ingen andre som oppgir antall farger i sine spesifikasjoner.

Det er greit at dette er en billig 40", men bruk av "rask" og "hele" er her direkte feil og egnet til å mislede forbrukerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er jo relativt, jeg vil gjerne se den 40" LCD TVen til philips som har > 16 ms responstid og koster 35000. Du kansje tenker på Philips 42PF9986, men den er priset til noe sånt som 76000, mer en dobbelt så mye! Det er vanskeligere å få lav responstid når skjermen blir større, noe vi har sett mye til på PC skjermer i størrelsen over 20".

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at man gjerne får det du betaler for og selvsagt er dette en bra pris i forhold til andre LCD-skjermer over 37", men det å kalle 23 ms for "rask responstid" er etter min mening å føre forbrukerne bak lyset. Alle 9986 LCD-tv-ene til Philips har reponstid på <12ms uavhengig av om den er på 32, 37 eller 42". Responstid på 23 ms er faktisk så tregt at du på en så stor skjerm vil risikere at skjermen ikke henger med når den skal vise bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Philips har meget god hastighet på sine LCD skjermer. 20 ms = 50 Hz og 23 ms = 43.5 Hz. Du har et poeng der...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •