KV32CS70, 32PW8609 eller TX32PM11F ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KV32CS70, 32PW8609 eller TX32PM11F ?

Jeg har sett meg ut en av følgende TV'er som koster under 6000 kroner:
    • Sony KV32CS70 kr. 5295,- hos Lefdal Elektromarked
      Philips 32PW8609 kr. 4995,- hos Elkjøp
      Panasonic TX32PM11F kr. 5995,- hos Elkjøp

Hvilken ville du valgt og hvorfor? Evt. andre merker/modeller til rundt 6000 kroner?

Mitt bruksområde er vanlig TV-titting samt 1 til 2 DVD-filmer i uken.

Lydkvaliteten på TV'ene er ikke interessant (har surround-anlegg).

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i noe samme situasjon, og ble anbefalt pm11 fremfor 8609. Dette fordi pm11 har mye mindre horisontalt linjeflimmer enn 8609.

CS 70 kan jeg ikke uttale meg stort om

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CS70 og 8609 mangler Digital Scan og har begge linjeflimmer. Problemet med å tvinge meg til å velge et av dem er at jeg syns 2 SCART er for lite (jeg vil helst ha 4), så jeg er faktisk usikker på om jeg ville gått for god bildekvalitet på Pansonic eller 3 scart på Sony. Mest sannsynlig ville jeg heller spart til en annen TV med 3 scart. F.eks PX10 til Panasonic.

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Philips 32PW8719, som også er på tilbud denne uken til 5995, satt ned fra mye mer (7995-8995)? Er dette en OK TV? Jeg ser på akkurat samme TV som du gjør, men har problemer siden jeg vil ha bildet til Panasonic-en med vertikal flytting av bildet og alle inngangene til Sony-en... :-/

Veldig så billig Sony hadde blitt forresten, kostet 7495 forrige uke på Lefdal.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM11 er vesentlig bedre enn 8719 når det gjelder alt bortsett fra TXT TV minne, der har PM11 200 sider mens 8719 har 1200. PM11 til 5995,- er meget billig :!:

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8719 til 5995 er kun nettpris, da elkjøps nettbutikk har gått fra å være en del av selve elkjøp kjeden til å bli en separat nettbasert butikk.

Pris på internett vil da ikke værelik pris i butikk. Men lefdal har denne til 7995 eller noe, og elkjøp må matche denne prisen.

pm11 til 5995 er et godt kjøp, og px10 er pa kampanje til 8995 her på elkjøp lillehammer. Det er en meget god pris!

Regner med at denne tråden kanskje flyttes til prisjakt nå snart..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Lefdal (Alnabru) i ettermiddag og så på de nevnte tre modellene, og her er en kort oppsummering av mine oppfatninger (er absolutt ikke noen fagperson!)

Panasonic TX32PM11F (kr 5.995)
    Rolig og varmt bilde, men litt uskarpt? Sikkert dårlig oppsett fra butikkens side. Stod også i utdratt widescreen-modus som ikke kunne endres (av meg), og det hjelper vel ikke akkurat. Men ble fort uaktuell med kun to SCART (1 m/RGB) og A/V i front var bak stooor brd luke som dermed må være åpen hele tida siden jeg trenger tre innganger. Hadde vært gøy/nyttig å leke med fjernkontroll, men gadd ikke vente på køa.

Philips 32PW8719 (kr 7.995 på Lefdal, men kr 5.995 på Elkjøp)
    Fint, klart og rolig bilde, både med BBC World og etterpå TV2 Xtra (SMS-chattegreie). Veldig interessant å bruke menyen og velge mellom 100Hz, Digital Scan og Dual Line - viste forskjellene godt, og så også klart fordelene med Digital Scan enkelt. Dønn rolig bilde med Digital Scan, veldig likt CS70 med 100Hz-stillet. Fint med 2 SCART bak (1 m/RGB) og A/V "i front" på siden. Meget bra totalinntrykk, bortsett fra at småbilder (sms-chat) og generelt alle kanter var buede/bøyde... sikkert dårlig signal eller noe igjen.

Sony KV32CS70 (kr 5.295)
    Detaljert og klart bilde, men litt pikselert/snøaktig. Etter en rask undersøkelse med fjernkontrollen var det jo selvsagt pga signalet kom via antennekabel og ikke en av AV-inngangene... Så litt dårlig å sammenligne med noen av de andre som brukte SCART, spesielt siden det var signal fra en digital dekoder (Canal Digital kabel-TV). Ingen Digital Scan, men alle inngangene (3 SCART, 2 m/RGB, + front) - OG lavest pris - gjør at denne er veldig aktuell for meg.

Så ikke noe spesielt linjeflimmer på Sony-en, men var veldig tydelig på Philips 32PW8609 som stod like ved siden av. Får se hva det blir til, selv om jeg hører mye bra om PM11, tror jeg den er minst aktuell nå - ser også den tross en del positiv omtale diskuteres feil/problemer på www.prisjakt.nu.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Jeg var i noe samme situasjon, og ble anbefalt pm11 fremfor 8609. Dette fordi pm11 har mye mindre horisontalt linjeflimmer enn 8609.

Linjeflimmer er IKKE merkbart whatsoever så fremst du ikke har linjedoblering aktivert, da er horisontalt linjeflimmer godt synlig, spesielt i lyse scener. Er min subjektive mening da.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiansaint

Linjeflimmer er IKKE merkbart whatsoever så fremst du ikke har linjedoblering aktivert, da er horisontalt linjeflimmer godt synlig, spesielt i lyse scener. Er min subjektive mening da.
    Det kan da du ikke seriøst mene hvis du mener 8609. Da anbefaler jeg å se på en sportsending hvor de viser navn eller klokke på utøver. Da flimrer det noe enormt i horionstale linjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av stiansaint

Det kan da du ikke seriøst mene hvis du mener 8609. Da anbefaler jeg å se på en sportsending hvor de viser navn eller klokke på utøver. Da flimrer det noe enormt i horionstale linjer.
    Ser da NRKs klokke i nyhetssendingene. Og TV2s. Å ha linjedoblering deaktivert hjelper. Forresten kan du ta en titt på tråden min lenger ned om problemet jeg faktisk har med tvn min. Du er jo TV-orakelet her.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart får du deg en like stor flatskjerm til samme prisen, bare ha litt is i magen.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Elkjøp satt ned prisen på enda en 32", Thomson 32WE612B går nå for kr. 6495,-

Da ble valget enda litt vanskeligere :?

Jeg var og sjekket ut følgende TV'er idag, og utifra kun bilde på vanlige TV-sendinger ville jeg rangert dem slik:

1. PHILIPS 32PW8719
    2. Panasonic TX32PM11F
    3. Sony KV32CS70
    4. Philips 32PW8609

Skal sjekke Thomson i løpet av et par dager også. Men for tiden ser det ut som flatskjermene brer om seg til stadig lavere priser. Noe som gjør at CRT-tv'er dumpes i pris hele tiden.

Blir spennende å se hvilken TV Elkjøp setter ned prisen på imorgen

Johannes

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joschram
    1. PHILIPS 32PW8719
    2. Panasonic TX32PM11F
    3. Sony KV32CS70
    4. Philips 32PW8609
    Hvilken Elkjøp var du på? Jeg var på Lefdal Alnabru, og oppfattet omtrent det samme som deg - kanskje bytte nr 2/3, jeg unnskylder Sony-ens litt dårlige bilde med at det var analog antenne inn på den, mens det så ut til å være SCART inn på noen av de andre.

Synes Panasonic-en får mye skryt, men ser jo blast/uskarpt ut det bildet synes jeg. Så på en fæl PM11 på Elkjøp på Storo før i dag, den så ikke bra ut i det hele tatt.

Hva med 8719? Den hadde best bilde etter min mening, men var plaget med noe dårlige/ujevne linjer rundt grafikk og bilder ("sms-chat").

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på Lefdal i Sandvika. Der hadde de PM11 og CS70 ved siden av hverandre. PM11 hadde litt bedre bilde totalt sett av de to. Sony'en var kanskje en tanke skarpere, men fargene ble litt feil selv om jeg fikk låne fjernkontroll for å justere.

8719 stod sammen med highend-modellene, og så ut til å takle konkurransen fra dem fint. Fikk ikke sett på noe annet en det som gikk på TV2 akkurat da. De sendte film/serie, og det så meget bra ut på 8719.

For meg blir det 8719 medmindre den Thomson jeg nevnte ovenfor er bedre. Skal sjekke den ut så fort som mulig.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey,

Eg var i nett samma stilling som deg noken dager siden! Eg var på Elkjøp og sjekket ut TV'ene.

Eg hadde tenkt til å kjøpe Philips 8609. Men selgeren anbefalte Panasonic PM11. Eg synst bildet virket litt mørkt og kjedlig... Eg sa dette til han og han gjekk inpå menyen og fikset på bildet der.. Bildet blei mykje bedre, og eg endte opp med å kjøpe den!

Eg er veldig fornøyd med den, einaste problemet er at det var eit helvette å få den heim den var så forbanna stor og tung!

Anbefaler Pansonic PM11!

Hvis du ikkje liker bildet, så må du fikse det på menyen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •