Progressive scan på tv, bare med NTSC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Progressive scan på tv, bare med NTSC?

Jeg har ennå ikke kjøpt kabler til dette ennå, så derfor spør jeg om man har noe å hente ved å benytte seg av progressive scanning på en vanlig crt tv? Vil evt. forskjell være merkbar?

Den aktuelle tv har NTSC progressiv scan, vil det si at prog.scan ikke vil fungere på annet enn f.eks. sone1 discer? Hva vil skje ved bruk av sone2, alternativt finnes det noen tv'er med prog.scan i PAL?

På en annen side, hva koster et ok sett med kabler for å koble opp progressiv scan? (Det er kun snakk om avstanden mellom dvd og tv, max en meter.)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Personlig så mener jeg at det er ingenting å hente. Som regel betyr bare progressiv scan på en TV at det blir ekstra flimring.

Og så en presisering. Det er ingeting som heter progressiv NTSC eller progressiv PAL. Det heter 576p eller 480p. NTSC og PAL overføres kun via kompositt eller s-video signal og på disse signaltypene er det ikke støtte for progressiv.

Jada jeg vet at produsenter skriver progressiv PAL eller progressiv NTSC, men da vet de ikke hva de prater om eller så sier de feil med vilje for å ikke forvirre med flere begreper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •