Panasonic tx32ps11f vs tx32pm11f - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er et bilde tatt av lyset. Omrisset av skjermen kan så vidt skimtes, og det lyset er da i nedre venstre hjørne.

Hjelp for å få fjernet det er ytterst ønsket!

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke kompentansen som trengs for å komme opp med fullstendig forklaring på denne lysstripen. Jeg tar høyde for at det finnes kyndige folk her på forumet som vil kunne gjenkjenne dette problemet.

Det jeg kan si er at dine Mission m74i er magnetisk skjermet. Kan bekreftes her. Du får vente med flere taxiturer til du får avkreftet evt. magnetiske fortyrrelser, du nevner usikkerhet rundt subwoofer o.l.

9309 har ikke pixel plus 2, altså bare pixel plus. Jeg har òg sett sendinger i butikk med pixel plus 2 og det var virkelig imponerende. Men da blir prisen også en helt annen..

Det blir nok en av disse Panasonic modellene og så får en siste prisrunde alà Elkjøp vs. Lefdal avgjøre, forhåpentligvis i løpet av morgendagen.

Inntil videre, lykke til med problemløsingen. Takk for hjelpa så langt!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pixel pluss (versjon 1) hadde vel noen barnesykdommer har jeg lest, noe som ble rettet opp med pixel pluss 2. Sett utifra det kan det jo kanskje være kjekt å gå for en panasonic, hvis de ikke har slike billedbehandlings-"greier"

Men jeg har ikke begynt å sette meg inn i tv'er før den siste måneden, så min kompetanse er ikke så stor.

Håper jeg slipper flere turer med tv, forumet kan sikkert hjelpe meg.

Bare hyggelig å kunne hjelpe, lærer mye i prosessen selv!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen (særlig pekaman) har et svar på dette også.

I butikken, når jeg tittet på pm11. så jeg at den hadde et veldig rolig bilde.

Px10 skal vel være bedre enn denne når det gjelder flimring?
    For jeg ser tydelig den horisontale flimringen på min px10. Dette på tv sendinger, som da har et mer urolig bilde enn med 50hz 6518, og på dvd som til tider blir en ganske flimrete opplevelse.

Arter seg annerledes enn 50Hz flimmer, da dette er raskere, og tettere, men dog tilstedeværende.

Alt som det skal være her?
    Kan dette henge sammen med ikke altfor gode kabeltv signaler, og ikke verdens beste dvd spiller?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med ideer om hvorfor det er en stripe i nederste venstre hjørne, og hvordan dette kan rettes opp?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det bare er horisontal størrelse som er for liten. (altså for lite overscan) Og siden geometrien ikke er 100% så vil det kun bli i nedre høyre hjørne. Gjelder dette også i 4:3 modus?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet 4:3 visning nå, er der da også.

Og lyse felter på begge sider er også der fremdeles, hvilket ble ekstra tydelig i 4:3 visning.

Mulig å rette opp i dette i service.meny, hvis tilgang til den?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette på nettet:

Goes like this:

In Sound menu: Set BASS to max., set TREBLE to min position.
    Exit with TV/AV.
    On TV: Open command compartment and set volume mode with 'F' button.
    Press ' Index ' on remote (Reveal for some other models) and at the same time press ' -/V ' (Volume down) in compartment on TV. You should be in Service Menu 1.
    (In fact you should press and hold the Index button on remote a split
    second before you press -/V button. Point the remote towards the IR window on TV!
    Sometimes it does not work at once. Practice the sequence)
    To step Up/Down in Service Menu press RED/GREEN buttons.
    To alter the values press YELLOW/BLUE buttons.
    To save altered values press ' STR ' in compartment before you move on. If you move on, without Storing new entered value, the old setting stays.
    To exit Service mode press ' N ' (Normalize) on remote.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Fant dette på nettet:

Goes like this:

In Sound menu: Set BASS to max., set TREBLE to min position.
    Exit with TV/AV.
    On TV: Open command compartment and set volume mode with 'F' button.
    Press ' Index ' on remote (Reveal for some other models) and at the same time press ' -/V ' (Volume down) in compartment on TV. You should be in Service Menu 1.
    (In fact you should press and hold the Index button on remote a split
    second before you press -/V button. Point the remote towards the IR window on TV!
    Sometimes it does not work at once. Practice the sequence)
    To step Up/Down in Service Menu press RED/GREEN buttons.
    To alter the values press YELLOW/BLUE buttons.
    To save altered values press ' STR ' in compartment before you move on. If you move on, without Storing new entered value, the old setting stays.
    To exit Service mode press ' N ' (Normalize) on remote.
    Wunderbar! Skal teste det etter at samboer (og delvis jeg, grunnet filmen) har sett ferdig Mona Lisa Smile.

Kanskje jeg får tatt bort den lyse stripen, men har du noen forklaringer på de lyse feltene på hver side av tv'en?

De kan kun sees når det er helt sort på skjermen, feks mellom 20th century fox "jingelen" og start av film.
    De forsvinner, altså kan ikke sees, når det kommer lys fra skjermen, men er veldig irriterende, da sort skal være sort, og ikke sort og grått. Hadde ikke dette problemet med 6518..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå justert i service menyen, og har fått bort den stripen nederst i bildet. Gledelig!

Men stripene på sidene er der ennå. Fant ikke noe som kunne justere de bortsett fra sub-britghness, som jeg har justert ned betraktelig. Dette ga en viss effekt, men de lyse feltene er fremdeles plagsomme.

Peakman, vet du hvilke parametere jeg kan justere for å forandre dette?

Som bildet viser, er de ganske så markante. Bildet er tatt FØR jeg justerte sub-brightness, men forskjellen er marginal. Disse feltene er veldig irriterende når alt skal være sort på filmen!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt plundring med service meny og thx video instillinger har jeg klart å identifisere problemet.

De lyse stripene på siden oppstår når jeg øker lys-styrken på apparatet.
    I thx intillingene skal jeg justere opp lysstyrken til jeg kan skimte at det står thx i bakgrunnen. Når lysstyrken er stilt til dette nivået, kommer det lyse striper på sidene ved et ellers helt sort bilde.

Justerer jeg da ned lysstyrken til altfor mørkt, forsvinner de. Men da er de mørke partiene altfor mørke.

Nå som problemet er identifisert, håper jeg noen kan hjelpe meg med hva jeg kan gjøre for å øke lysstyrken uten å få lyse striper!

Må i tilleg nevne at for å få fjernet den lyse stirpen nederst i venstre hjørne måtte jeg flytte bildet veldig langt mot venstre. Dro jeg bilde fra venstre mot høyre fulgte det med en lys stripe på siden av bildet, mens dro jeg bildet fra høyre mot venstre skjedde det ingen ting.

Er det normal at slikt skjer? Det beste hadde jo vært at bildet var sentrert i midten av skjermen, og ikke helt ut mot venstre slik det er nå.

Får jeg ikke ordnet de lyse feltene drar jeg til elkjøp og får en ny px10. Kanskje det hjelper

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •