Ny billig widescreen!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny billig widescreen!!

Jeg og pappa har nettopp byggd ferdig kjellerstuen, og til den vil jeg ha meg en ny tv, og det blir seff. en widescreen... Da har jeg pekt meg ut ett par.. Det er PHILIPS 28PW6506 og PHILIPS 28PW6408! Ser at 6408 koster ca. 500 mer enn 6506 på Elkjøp.. Er det noe forskjell på desse modellene? Og så lurer jeg på om 28' blir for lite, så jeg tenkte da på PHILIPS 32PW5407, om den er noe bra.. Tviler da, men jeg vet ikke=) Tv'n skal mest brukest til film og tvspill.. Og da er det vel om å gjøres å ha ett bra bilde... Skal helst ikke bruke mer enn 4500, kan kanskje strekke meg til 5000..

Mvh Preben

Edit: Fant alle på www.elkjop.no

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt anbefale å gå for 32". 28" widescreen blir veldig smått.

Det er et par personer jeg kjenner som ikke fulgte mitt råd om ikke å gå for 28" og de har alle angret på det.

Robert-

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke annet enn å støtte opp under robertaas sin anbefaling.
    Kjøp for all del ikke WS mindre enn 32".

Både sony og phillips har meget gode bilder etter min smak.
    Som regel ligger phillips sin modell litt lavere i pris enn sony hvis tv-ene er tilsvarende i modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Men jeg har ikke så mye penger å bruke.. Da var PHILIPS 32PW5407 til 3895 hos lefdal den billigste 32'' jeg fant! Er dette en bra tv?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prebo
    Da var PHILIPS 32PW5407 til 3895 hos lefdal den billigste 32'' jeg fant! Er dette en bra tv?
    Velkommen til forumet Prebo.

Det spørst kor kravstor du er, men bilde på den philipsen overbeviste ikkje meg. Du vil sikkert få eit greit bilde med dvd og speling da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Da var PHILIPS 32PW5407 til 3895 hos lefdal den billigste 32'' jeg fant! Er dette en bra tv?
    Velkommen til forumet Prebo.

Det spørst kor kravstor du er, men bilde på den philipsen overbeviste ikkje meg. Du vil sikkert få eit greit bilde med dvd og speling da.
    Takker=) Jeg spiller av dvd'ene mine på en Playstation, så bildet kan ikke bli så forferdelig bra... Men så tenkte jeg på PHILIPS 32PW6506 til 5795 på elkjøp.. Dette er vel ett ok kjøp? Har hørt mye positivt om 28''-modellen av denne tv'n.. Bra bilde for pengene osv... Hva mener dere... burde jeg spare litt mer. Og er 32PW6506 verdt de snart 2000,- mer enn 32PW5407?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg ikkje stor peiling på CRT tv`ar, men eg tykkjer du skulle gå litt opp i pris ja. Peakman på forumet har god peiling på tv. Han kjem nok til å hjelpe deg når han dukka opp skal du sjå, eller andre medlemmar. :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takker=) Jeg spiller av dvd'ene mine på en Playstation, så bildet kan ikke bli så forferdelig bra... Men så tenkte jeg på PHILIPS 32PW6506 til 5795 på elkjøp.. Dette er vel ett ok kjøp? Har hørt mye positivt om 28''-modellen av denne tv'n.. Bra bilde for pengene osv... Hva mener dere... burde jeg spare litt mer. Og er 32PW6506 verdt de snart 2000,- mer enn 32PW5407?
    Det ville jeg gjort i nevnte tilfelle.
    Spart 2k ekstra og gått for den modellen.

Er hele opplegget selvfinanisert eller hardu muligheter til å få litt økonomisk "drahjelp" fra foreldre?

De 4 ekstra tommene fra 28 til 32 har mye å si, særlig i film og spillsammenheng.
    Skulle du også være en av de som foretrekker et rent 4:3 bilde på 4:3 sendinger så blir det veldig lite på en 28" ws.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av 28" så har man f.eks TX32PM1F fra Panasonic med lite flimmer og rolig bilde til å være 50Hz. Også litt skarpere enn Philips skjermen du nevner selv om disse også er gode. Fordelene med Philips er vertikal justering ved sendinger som legger tekst i nederste sorte felt. Nå har NRK skjerpet seg de to siste månede slik at det ikke er så stor problem lenger. TV2 har lenge vært flinke til dette.

Maks avstand på 28" er ca 1.5 meter. Over det ville jeg valgt 32".

Jeg er rimelig sikker på at du 3 januar vil kunne få 32" med flatt billedrør under 5.000,- fra de fleste kjedene.

32PW6507 er en god TV og verdt 5795,-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Av 28" så har man f.eks TX32PM1F fra Panasonic med lite flimmer og rolig bilde til å være 50Hz. Også litt skarpere enn Philips skjermen du nevner selv om disse også er gode. Fordelene med Philips er vertikal justering ved sendinger som legger tekst i nederste sorte felt. Nå har NRK skjerpet seg de to siste månede slik at det ikke er så stor problem lenger. TV2 har lenge vært flinke til dette.

Maks avstand på 28" er ca 1.5 meter. Over det ville jeg valgt 32".

Jeg er rimelig sikker på at du 3 januar vil kunne få 32" med flatt billedrør under 5.000,- fra de fleste kjedene.

32PW6507 er en god TV og verdt 5795,-
    Takk for hjelpen! tror jeg kommer til å gå for 32PW6507, er jeg heldig så synker den kanskje litt i pris om ikke alt for lenge. Jeg tror og at mamma er villig til å spytte inn litt, i verste fall låne meg litt!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre.
    Alltid fint å satse på det man vet blir en bra sak, enn å måtte fire på kravene fordi prisen er litt lavere.
    Tror du vil bli godt fornøyd med den modellen du har valgt ut.
    Selv har jeg alltid likt bedre på de Phillips ws-ene jeg har sett i forhold til Sony sin modell i samme sjiktet, men det er en helt subjektiv vurdering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da dukket endelig elkjøp sin nyttårssalg avis opp i posten.. Og der såg jeg at PHILIPS 32PW8609 var på tilbud fra 7995 til 4995..!! Dette er da en 100Hz tv! Er denne bra? Selv føler jeg at dette er ett veldig bra kupp=) tror jeg kjøper denne uansett hva dere sier

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text

Ser at de ikke har oppdatert siden sin... Men denne tv koster altså 4995 ifølge elkjøpavisen

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikker dette tilbudet gjelder over hele landet og det er derfor siden ikke er oppdatert. Dessuten gjelder vel tilbudet fra mandag og det er jo 3 dager til.

TV'n er helt kurrant til den prisen. 100Hz gir som kjent dårligere bilde i denne prisklassen enn hva 50Hz gir, men du er sikkert klar over det.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kan opplyse om at jeg selv har PHILIPS 32PW5407 og har vært fornøyd med den. Den har ikke flatt bilderør, men gir deg mye TV for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Hei, kan opplyse om at jeg selv har PHILIPS 32PW5407 og har vært fornøyd med den. Den har ikke flatt bilderør, men gir deg mye TV for pengene.
    Ok. Men jeg tror jeg kommer til å gå for PHILIPS 32PW8609. Får se hva de har oppe på Elkjøp..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør også her om 8609 tar NTSC.. Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også på elkjøp for å plukke opp en philips 32pw8609 men fikk beskjed om at de ikke hadde den på lager og de regnet heller ikke med å få den inn..

Fikk i stedet tilbud om en samsung ws32m066tg til rundt 5000kr. Noen som har formeninger om denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smallnfluffy
    Jeg var også på elkjøp for å plukke opp en philips 32pw8609 men fikk beskjed om at de ikke hadde den på lager og de regnet heller ikke med å få den inn..

Fikk i stedet tilbud om en samsung ws32m066tg til rundt 5000kr. Noen som har formeninger om denne?
    Den har ikke cam-filter og ikke S-video inngang blant annet. Elkjøp har jo tre-dagers garanti så de skal tilby deg et likeverdig eller BEDRE produkt til samme pris. Av de TVene som Elkjøp fører kunne jeg godtatt JVC AV32X4B eller PANASONIC TX32K50F som tilsvarende produkt. Husk du betaler kun 4995,- for en TV som er like bra eller bedre enn Philipsen. Ikke la dem lure deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar :>

Jeg skal myse litt nærmere på de tv'ene du nevnte.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nå si at TX32PM11F er en langt bedre TV enn 32PW8609. Er litt usikker på hva forskjellen på denne og K50.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •