Ny billig widescreen!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Vil nå si at TX32PM11F er en langt bedre TV enn 32PW8609. Er litt usikker på hva forskjellen på denne og K50.
    Jeg så bare på specs på elkjop.no, og da må man opp på nivå med disse apparatene for å få samme (eller litt bedre) features enn 8609.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nå si at TX32PM11F er en langt bedre TV enn 32PW8609. Er litt usikker på hva forskjellen på denne og K50.
    Er TX32PM11F mye bedre enn 32PW8609? Ikke si jeg har gjort ett tabbekjøp? Det er tross alt bare 1000'lappen i prisforskjell...

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt her. Omhandler akkurat dette:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15925

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prebo
    Er TX32PM11F mye bedre enn 32PW8609? Ikke si jeg har gjort ett tabbekjøp? Det er tross alt bare 1000'lappen i prisforskjell...
    Har du fått TVn og faktisk sett på den? De kunne ikke levere til meg før mandag så.. Men jeg har betalt den og greier de ikke levere (noe som er ganske trolig) så skal jeg ha en PM11 uten pristillegg takket være garantien deres.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiansaint
    Har du fått TVn og faktisk sett på den? De kunne ikke levere til meg før mandag så.. Men jeg har betalt den og greier de ikke levere (noe som er ganske trolig) så skal jeg ha en PM11 uten pristillegg takket være garantien deres.
    Se ikke bort ifra at det er leveringstid på den også.. JEg må vente i hvertfall 10 dager... Og DET er for dårlig synes jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Sitat Opprinnelig postet av stiansaint
    Se ikke bort ifra at det er leveringstid på den også.. JEg må vente i hvertfall 10 dager... Og DET er for dårlig synes jeg!
    Om det går for lang tid så krever du en PM11 til samme pris og problemet er løst. Det er helt utrolig hvordan Elkjøp holder på med disse tilbudene deres der de faktisk kun har noen få av produktene på lager. Det er for å lure oss inn i butikken. Var noen der i går og spurte om et kjøleskap men det hadde de heller ikke, vedkommende visste desverre ikke om annonsegarantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo eventuelt benytte seg av elkjop.no da. Så fremt prisen er den samme som i butikken da...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye man får kjøpt på elkjop.no, og wlkjøps nye pris-strategi er at prisene på nett IKKE trenger å matche de i butikk, samt at du da som kunde ikke kan kreev prisgaranti mot web-side.

Men Lefdal kjører som regel alltid like priser som elkjøp sine web-priser, så da kan man matche mot de.

Men som sagt, utvalget på elkjop.no er begrenset

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er 8609en i hus. Spørsmål og inntrykk.

Under bilde kan man velge under Digitale opsjoner: 100Hz eller linjedoblering. Betyr dette at 100 Hzen er "avslått" når man har linjedoblering eller? Synes bildet ble bedre med linjedoblering (også PAL).

Etterslep: Ja, det er merkbart, når det gjelder HVOR merkbart tror jeg vi kan si at det er merkbart i omtrent samme scener hvor man legger merke til NTSCs pulldown.

Farge, skarphet etc. er veldig bra. På analog kabel-tv som jeg har (med moderat til dårlig signal) var det MYE bedre enn ventet, spesielt med skrekk-historiene man hadde hørt.

DVD (RGB): På denne (relativt) store widescreen med 100 Hz i forhold til min gamle 20" synes jeg at jeg får bedre bilde på filmer med gode transfers (Day After Tomorrow) mens TV-serier (Alias) virker bildet dårligere enn før. Men det har jo selvfølgelig med at bildet blir blåst opp, men det er jo tross alt anamorft.

I morgen tester jeg S-video fra PC. Siste ankepunkt mot TVn er at geometrien ikke er HELT 100%. Men dette skal visst være vanlig og er langt unna skrekkeksempelet vi så lenger ned på siden.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linjedobling burde vel være at tv'en vil prøve å doble antall horisontale linjer, så flimring skal bli mindre synlig.

Skulle jeg tro

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeje! Da har vi bestilt Panasonic TX-32PX20!
    3stk scart (2xRGB) var viktig, og mye godord rundt billedrøret gjorde at valget falt. Progressive scan fungerer bare ved NTSC, så dette var ingen prioritert og avgjørende funksjon, men det kommer sikkert til å prøves ut ved hjelp av noen sone1 dvd'er.

Ved spørsmål til selger rundt Panasonic's ofte manglende(?) mulighet for vertikal høydejustering i forhold til noen kanalers ugunstige plassering av undertekst, så kunne han fortelle at alle tv'er som selges i dag registreres i en base der det skilles mellom 16:9 og 4:3 modeller. Dette for at de ulike tvkanaler bare sitter på gjerdet og kun venter på at antall 16:9 tv'er i de norske hjem skal passere 50%.
    F.eks. NRK plasserer teksten sin (ok, de har bedret seg ganske mye) i dag tilpasset 4:3 formatet. Dette vil snu "på dagen" etter at antall 16:9 modeller passerer 50% av det totale antall tv'er i de norske hjem.
    -Derfor så jeg bort fra dette problemet ved valg av tv i håp om snarlig endring i plassering av tekst.

Min lokale Expert og Elkjøp skulle begge ha 15.000 ( :shock: ) for denne tv'en og da ga jeg f... og handlet hos Elgiganten for 9999,- i stedet.
    Sitat: ..."Elkjøp sin mulighet ved evt. matching av pris gjelder kun hvis den andre forhandleren ligger i nærheten av aktuell Elkjøp og bla bla bla..."
    -Jeg orket ikke å balle med det greiene der...

Takk så mye til alle bidragsytere på forumet for hjelp i kjøpsprosessen!
    Nå er det snart nye runder med sub på menyen som skal taes! Hehe..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv! Høres ut som et kjempekjøp! Får håpe den fungerer bedre enn min px10 for øyeblikket

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8609 er en grei tv men den kjører singel scan 100hz altså den vil flimre imellom de vertikale linjene.
    Det vil også hindre tv'en i å være god på bevegelser spesiellt på dårligere signal som antenner/kabel tv.

Har sett at enkelte elkjøp butikker kjører en Samsung 32" (WS32M064N) til omtrent samme pris 4495-4995,- Dette er en 50hz men tilgjengjeld har den vesentlig skarpere bilde.

Personlig ville jeg ikke annbefalt sony apparater. De var meget gode før men
    de nye tv'ene fra dem har absolutt ikke vært noen forbedring over de gamle. Heller det motsatte. Dessuten veier de bly.

Eventuellt har du Panasonic TX32PM11F den har digital 100hz og et veldig rolig og fint bilde. Koster dog noe mer. Varierer litt fra butikk til butikk., men ligger som regel i overkant av 6k.
    Samt 32PW8719 som er en forholdsvis ny philips modell også med digital 100hz. Ligger på 6k hos enkelte elkjøp foretninger.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det 3 sider her ja.. Det fikk ikke jeg med meg før det var for sent ops:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Linjedobling burde vel være at tv'en vil prøve å doble antall horisontale linjer, så flimring skal bli mindre synlig.

Skulle jeg tro
    Ja hadde det vært slikt :-) Det som gjøres er at bildet blir progressivt og 50Hz. Men det blir ikke progressiv på samme måte som på film. (ikke pulldown)

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Personlig ville jeg ikke annbefalt sony apparater. De var meget gode før men de nye tv'ene fra dem har absolutt ikke vært noen forbedring over de gamle. Heller det motsatte. Dessuten veier de bly.
    Kan du utdype litt om Sony, siden jeg ikke har mye greie på det og går veldig mot en Sony KV-32CS70. Vekta er ikke så farlig med, hadde ikke tenkt å bære så mye rundt på den, men eventuelt andre ankepunkter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tv'n idag! Er mektig fornøyd! Synest jeg fikk veldig bra bilde, selv med analog antenne! Nå skal det siest at jeg har hatt en gammel 21'' Panasonic i snart 6-7år... Men jeg er strålende fornøyd, og det er det som er det viktigste!!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Congrats!
    Alltid gøy med en oppgradering!
    uh...ble det 32PW8609 til slutt?

Uansett, kos deg med godt bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Congrats!
    Alltid gøy med en oppgradering!
    uh...ble det 32PW8609 til slutt?

Uansett, kos deg med godt bilde!
    Ja, det ble Philips'n=)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på litt rundt tilkobling av paraboltuner. Forsøkte å søke etter kanaler gjennom AV1, men fant ingenting. Av1 og AV4 har RGB inn, mens AV2 ikke har det.
    Kobler deretter til på AV2 og bildet kommer med en gang, men bildet er ikke bra. Ikke skarpt og tydelig. Har ikke kommet gjennom bruksanvisningen ennå, men spør like greit her..

Kan jeg ikke koble til tuneren på AV1? Og har et RGB signal noe som helst med et bildesignal fra parabol å gjøre?

3 scartmuligheter:
    AV1: RGB og video
    AV2: Video og S-video
    AV4: RGB, video og S-video

Det er kun parabol og dvd-spiller som skal kobles til, begge via scart.
    Noen tips?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •