Plasma vs. CRT (igjen). Fordeler og ulemper. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    På toppmodellene i de nye seriene fra for eksempel pioneer og panasonic får både sortnivå og fargegjengivelse på høyde med det beste fra CRT, hvis ikke bedre.
    Men toppmodellene er jo da også ekstremt dyre. Vi snakker om en prisøkning på ihvertfall 20 000. Og da syns ihvertfall jeg det er bedre å bruke penger på en prosjektor viss du først vil ha et stort bilde av god kvalitet. En prosjektor gir MYE mer for pengene enn en plasma skjerm syns jeg.

De eneste fordelene jeg ser med plasma er designet og størrelsen/vekt. Viss du klarer og se vekk fra dette og istede velger crt eller prosjektor kan du få MYE mer for pengene.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Men toppmodellene er jo da også ekstremt dyre. Vi snakker om en prisøkning på ihvertfall 20 000. Og da syns ihvertfall jeg det er bedre å bruke penger på en prosjektor viss du først vil ha et stort bilde av god kvalitet. En prosjektor gir MYE mer for pengene enn en plasma skjerm syns jeg.

De eneste fordelene jeg ser med plasma er designet og størrelsen/vekt. Viss du klarer og se vekk fra dette og istede velger crt eller prosjektor kan du få MYE mer for pengene.
    Jeg er uenig, hvorfor kan du lese om i en rekke andre tråder. Gidder ikke diskutere det samme en gang til.

Supert for deg hvis du synes CRT og PJ er topp, jeg skal ikke prakke på deg flatskjermer. Men jeg er villig til å vedde mye på at det står en flatskjerm i stua hos selv de mest ihuga CRT-fantatikerne av noen etternølere her innen et par års tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Supert for deg hvis du synes CRT og PJ er topp, jeg skal ikke prakke på deg flatskjermer. Men jeg er villig til å vedde mye på at det står en flatskjerm i stua hos selv de mest ihuga CRT-fantatikerne av noen etternølere her innen et par års tid.
    Helt enig. FLATSKJERMER er kommet for å bli. Selv hiver jeg crt-tven min laangt avgårde det øyeblikket det er å oppdrive en flatskjerm som gir et bedre bilde til en rimelig pris. Det kommer med andre ord aldri å komme en PLASMA inn i leiligheten min..

For øvrig bør du sammenlikne plasmamodellene dine med skikkelige studiomonitorer, for å få prismessig like apparater.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    For øvrig bør du sammenlikne plasmamodellene dine med skikkelige studiomonitorer, for å få prismessig like apparater.
    Ser at 14" koster ca 38K etter listepris. Hvis man sammenligner med TH-42PV500, hvilken avstand anbefales det å bruke da?:-)

Frode

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •