Grønnskjær på plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønnskjær på plasma?

Har nettopp fått QPV42SDL i hus - og har et spørsmål: med komponent fra DV1910 får jeg grønnskjær på flere filmer.

Det går heller ikke an å justere farge / tint på Tv'en når en kjører via komponent - er dette [grønnskjæret] trolig plasmaen ? - kan det være DVD'spilleren ?, Komponent-kablene eller hva ?

Ved å kjøre ScartRGB (interlaced) kan jeg justere farger & tint og få akseptable farger, men dette betyr at Faroudja-prosessoren i DV1910 står ubrukt... :? + at billedkvaliteten blir noe dårligere enn ved å kjøre progressivt

Takknemlig for forslag til løsning på fargeproblematikken - er dette noe som kan være mer utbredt på billigpaneler, eller skjer det også på dyrere saker?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår å bruke DVI.

Har ikke hørt at det skal være et problem generelt. Har dog sett grønnskjer på en god del billige LCD skjermer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen DHCP-støtte..., er vel også usikker på om DVI ville bli noe bedre enn komponent mht. farger - hvis det er plasmaen som default er 'feiljustert'...

Finnes det ikke normalt noen servicemenyer ell. på de fleste displayer, der en kan korrigere R/G/B hver for seg etc. ?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I servicemenyene er det støtte for slik justering for alle apparane jeg har vært borti i alle fall.

Trodde den SDL versjonen hadde HDCP støtte, mente noen på forumet skrev dette. Men der tok jeg feil.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje et dumt spørsmål, men hvor(dan) får jeg tilgang til servicemenyene på PA30?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    I servicemenyene er det støtte for slik justering for alle apparane jeg har vært borti i alle fall.
    Så en telefon til QPV for å få tips om tilgang til servicemenyene er en god ide?

Trodde den SDL versjonen hadde HDCP støtte, mente noen på forumet skrev dette. Men der tok jeg feil.
    Den nye SD'en har dette (20K, 2 tunere, Samsung panel etc.) - men ikke proletarversjonen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •