B-b-b-b-billigplasma i hus - QPV42SDL - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 153 av 153
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Kan vi ikke bare bli enig om at QPVision ikke er noe særlig?
    Kjøp deg heller en PA30 til 16.995, så slipper du å irritere deg over slikt.
    Joda - skulle gjerne sluppet å bruke 3-4 måneder på å pakke ned og opp QPV-plasmaer - men jeg synes 42" er lite nok, 37" holder ikke...

SDH-chassis & innganger med "SDL" mattekvalitet - det ville holdt for meg - og det var det jeg nå trodde jeg endelig fikk.

Til og med kjerringa reagerte på graderingene på SDH'en - "denne kan vi ikke ha" (og hun er lei hele TV-kjøret, :P og ikke kresen på bildet)

Ellers ser jeg at 42pa50'en koster knapt 20K svenske hos fyndbørsen, det blir nok svaret hvis ikke QPV (til slutt) kan levere det de lovte

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe vits med dvd spiller som støtter upscaling på denne. i og med at native mode er vel 852 x 480. ser på qpvision at den støtter 720p og 1080i inn via component, men blir det da nedskalert i tv`n? er det da noe vits med dvd spiller som støtter upsampling?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dopus
    noe vits med dvd spiller som støtter upscaling på denne. i og med at native mode er vel 852 x 480. ser på qpvision at den støtter 720p og 1080i inn via component, men blir det da nedskalert i tv`n? er det da noe vits med dvd spiller som støtter upsampling?
    Ingen vits i - jeg har forsøkt 720P fra Denon1910 over DVI på SDH'en, synes 480P funker noe bedre - men tviler vel faktisk på om jeg ville klare å peke på hva som var 720/480 hvis det var en blind 8) test

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel. ta trenger jeg ikke noe "dyr" dvd spiller til brodern. Penger spart er penger tjent.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[b]Lyd og bilde testen...[/b]

Er det noen som har lest testen på QPV 42" SDL i Lyd og Bilde!? Hva var bra og hva var dårlig!? Har prøvd å få tak i dette bladet i hele dag men det er jo umulig. Alle forhandlere har sendt det tilbake. Kjøpte til og med feil blad! ARG! Står ingen ting om testen på nettet heller! Dette er avgjørende for at jeg skal kjøpe tv'n! Send evt. informasjon til jonatle@gmail.com På forhånd takk!
    :roll: :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt QP 42 SDL fra januar og har vært godt fornøyd, bruker den 90% mot satelittuner og litt mot DVD. Men etter en uke eller to så merket jeg grå diagnoale striper på skjermen. De synes bare hvis bakgrunnen er hvit, ikke mot farget eller svart/grå bakgrunn. Disse stripene ble mer og mer plagsomme, enten fordi jeg ble så opptatt av dem eller fordi de gradvis framstod tydeligere. Snakket med QP Vision i Tønsberg som var veldig hyggelige og forklarte at dette var et støvproblem som var kjent på tidligere modeller. Fritt og unøyaktig sitert oppfattet jeg det som at støvet la seg mellom glass og plasmamatte og årsaken var feil i noen ventilasjonsluker. Uansett, skjermen er til service nå (garantisak) og jeg skal rapportere resultatet når jeg får den tilbake.
    Dette skal bare være et problem på noen av de tidligere modellene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dykkern
    Men etter en uke eller to så merket jeg grå diagnoale striper på skjermen. De synes bare hvis bakgrunnen er hvit, ikke mot farget eller svart/grå bakgrunn. Disse stripene ble mer og mer plagsomme, enten fordi jeg ble så opptatt av dem eller fordi de gradvis framstod tydeligere
    Hadde også dette, på min SDL nr 2 - gadd ikke å finne ut av hva det var da den skjermen var "vraket" på andre måter også - men det stemmer at stripene ble værre og værre...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet denne tråden er gammel, men jeg lovet å gi tilbakemelding etter reparasjonen og da gjør jeg det...
    Jeg har hatt min QP42SDL til (garanti-)reparasjon nå, de har renset den for støv og lukket noen åpninger. Svært vellykket. Bildet er utmerket, overhode ingen diagonale striper (se mitt innlegg to poster over).
    Jeg har hatt skjermen i 4 mnd nå og er fortsatt veldig, veldig fornøyd med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er plaget med de samme problemmer, nedre høyre sida er fult av diagonale striper,støv. Men hvor langt tid brukte QPVision på reparasjonen og hvordan sendte du den til Tønsberg. Kom de og henta den. Ellers har hatt den i snart halve året og er rimelig fornøyd med den. Klarer meg rett og slett ikke uten den. :lol: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en god DVD spiller med DVI som kan brukes med SDL-en

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B-b-b-b-billigplasma; end of story:

Har akkurat pakket ned SDH'en for siste avhenting i morgen (har nå endelig fått hevet kjøpet). Graderingene på denne var rett og slett ikke til å leve med.

Kjapp oppsummering av SDH'en;

+ Design / utførelse - tynn stilig aluminiumsramme - som jeg vil ha det
    + DVI med HDCP (merkbar billed/fargeforbedring ifht. komponent)
    + Ok farger og bilder (ved lite bevegelse / prosessering)

- Av og til forferdelige graderinger, spesielt kombinsjonen hud & panoreringer
    - Oppstartstest - timeglass på skjermen + white noise over anlegget - lenge...
    - White noise ved kanalskifter
    - TV'en kan ikke slås på med kanalvelger (du kan feks trykke på 1 til du blir blå i trynet - rød knapp = on, deretter kan du velge kanal...)

Sitter nå å ser på gammal Sony 4:3 29"... triste saker størrelsesmessig, og på ingen måte holdbart :cry:

Så da er vi tilbake til start - i.e. desember 2004..., anskaffelse av ny Plasma utsettes vel allikevel til høsten - og da kan det vel hende det blir en "HD" sak, evnt. en SD med god signalbehandling og HDMI/DVI.

Design er også viktig, og jeg er ikke glad i Pana's enorme "rammer" - ny Samsung ser bedre ut, men de har ihvertfall hittil også slitt en del med prosessering / paneler.

Vi får se - en ting er ihvertfall sikkert - 42" er fra nå av absolutt minimumsstørrelse på TV 8)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert en LG-MZ42P12X?

Pris: ca 20.000

samme plasmateppe som i PY10
    Pen sort/grå, tynn ramme rundt (har bare sett denne på bilder)
    uten høyttalere og tuner

Har du digital tuner blir jo ikke tuneren noe problem

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, oppdaget forumet takket være denne tråden.

Jeg har HD-versjonen av plasmaen det er snakk om, og har de samme problemene: grønnskjær, samt støy og ustabil brightness. QPV kjente til problemet på SDL, men ikke HD, og skulle se hva de kunne gjøre. Gir beskjed så snart jeg får svar.

Takk for all info. Uten denne tråden hadde jeg antageligvis ikke tenkt på å prøve et ikke-progressivt signal, og fortsatt å skylde på xbox'en

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •