B-b-b-b-billigplasma i hus - QPV42SDL - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 153
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror jeg har funnet problemet på den grønne progressive feilen. Dette er en skjerm med LG plasmateppe, sant?

Vel, denne skjermen har også problemer med progressiv scan.

I følge LG skyldes dette at skjermen har progressiv scan innebygget. Når den så mates med signaler fra en PAL-progressiv DVD-spiller blir det altså forstyrrelser. Løsningen er imidlertid enkel: Slå av DVD-spillerens progressive signaler og la selve skjermen gjøre om fra interlaced til progressivt.

Gjør den egentlig dette? Hvordan får man testet det?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Løsningen er imidlertid enkel: Slå av DVD-spillerens progressive signaler og la selve skjermen gjøre om fra interlaced til progressivt.

Gjør den egentlig dette? Hvordan får man testet det?
    "Løsningen" er desverre ingen løsning - jeg kan godt kjøre interlaced til skjermen, men da blir billedkvaliteten vesentlig dårligere pga. at "deinterlaceren" i skjermen er av dårligere kvalitet enn den i DVD-spilleren min.

Jeg får klart best bilde / bevegelse etc. ved å kjøre progressivt inn over komponent, men det er altså grønt....

Og - ja - alle plasmaer gjør om interlacede signaler til progressive bilder (helbilder) før de vises.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til slutt fant jeg ut hva som fjernet grønn.....:Splilleren min har mulighet for instiling av farge, bright. og contrast, og når jeg hadde dempet fargen på dvd-en, ble grønnsken borte. Da er det vel ingen vic å kjøre progresivt
    hvis tv-en gjør det selv.

Så SDL-en er da en MZ-42PZ45V. Bra er det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens kan dere hjelpe meg å finne en god dvd spiller eller hjemmekino med DVI eller HDMI utgang uten den jævla HDCP, som kan brukes med SDL-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Det høres ut som deinterlacings-artifakter. Dvs. at du får en oppstriping av elementer som beveger seg fort fordi deinterlaceren ikke klarer å oppdatere / behandle hele bildet raskt nok.

edit: siden du kjører progressivt fra dvd og det er mindre fremtredende der sitter det sikkert en bedre deinterlacer i dvdspilleren din enn i skjermen.
    problemmet med deinterlaceren øker, nå er det så mye av de at det har blitt iriterende å se på en film. Spørs om deinterlaceren på min tv har gått i styker. Prøver å få kontakt med QPVision ut å lykkes. ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SDL-en sendes på mandag til "legen". dette skal være alvorlig feil. :lol:
    Spørs om jeg for en ny mens min er på rep. :roll:

Newcomer Foxor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes alle "billig" TVer har grønnskjær. CRT,LCD og PLASMA. Er det noen som har noe spesefikt svar på det? Er det bildebehandling eller er det en bivirkning av å bruke for billig deler i panelet selv? :shrug:

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Dinside har en test av den.Terningkast 2 :cry:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=117212

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Ser at Dinside har en test av den.Terningkast 2
    Nå skal jeg slett ikke "reklamere" for at SDL'en er så voldsomt bra, men synes uansett denne testen var merkelig - jeg leser vel ut av dette at irritasjonen over å være særs klåfingret har gått ut over terningkastingen...

Jeg har nå hatt et antall SDL'er i to måneder, og enda har ingen i familien klart å trykke på denne knappen - men er ellers helt enig i at menysystem & fjernkontroll er noe av det dårligste med denne skjermen

Ellers er ståa som følger - venter fortsatt på min 3de SDL, teknikere fra Korea er koblet inn mht. hva som må gjøres mht. sw/hw oppgraderinger for å bli kvitt grønnskjæret over progressivt - derfor tar dette noe tid.... (sic!)

Kjører for tiden komp interlaced, og er vel i en mellomperiode ikke så veldig misfornøyd med det heller - utmerkede farger og en god del bedre bilde enn scart RGB.

Skal poste en "end-of-story" når (hvis...) jeg noengang får SDL #3 i hus, og til slutt bestemmer meg for om jeg skal ha den eller ikke :?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD & Hjemmekino har testet SDL'en i siste nr (02/05) - denne testen samsvarer vel 90% med mine erfaringer, testen unnlater dog å nevne den særs lite brukervennlige meny / fjernkontroll kombinasjonen.

D&H gir f.ø. skjermen 14/20 - og mener som undertegnede at billedkvaliteten er fullt på høyde med skjermer til 20K+.

Største ankepunkter er i følge D&H manglende mulighet for fargeinnstillinger ved prog scan (tell me about it...), manglende HDCP på DVI, og en del hakking ved panoreringer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - etter 3+ måneder er jeg endelig fornøyd - mottak i dag en av de helt nye SDH'ene (ikke en SDL) med det samme gode LG-panelet som i de SDL'ene jeg tidligere har hatt.

Ikke noe grønnskjær ved Progressivt signal, to tunere, noe bedre menyer + DVI m/HDCP 8)

Så da er jeg svært fornøyd og har en - etter min mening - god nok Plasma til en 'alltime low' pris. Denne lever jeg svært godt med de neste 2-3 årene.

Må nok avsted å skaffe en DVI-kabel i ettermiddag - neste steg er trolig en Pio 2014 + en Klipsch KSW12 Sub - dette blir jo rett så bra etter hvert

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det betyr at de slutter med SDL?

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten presisering

SDL har samsung panel.
    SDH er de nye 2005 modellene med Lg panel.

SDL vil fortsatt være i salg som en billigmodell, i og med at denne er svert prisgunstig for importør. Ikke lenge før vi ser plasmaer overalt til 9990,-, og QPV er jo en billigplasma og da må de jo ha bein å stå på = SDL forever...i hvert fall ut 2005.

Tror alikevell ikke det blir QPV som vil senke prisen til denne magiske grensen. Kommer garantert en billigplasma i coop butikkene etterhvert. Lumatron ?? eller hva det nå er de kjører med..

Uten at så manger her vil løpe beina av seg for å kjøpe disse... :lol:

Jack

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ingeting. Har plutselig SDL fått samsung panel? Den heter vel SDL grunnet L for LG?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    Liten presisering

SDL har samsung panel.
    SDH er de nye 2005 modellene med Lg panel
    Dette er feil; - SDL har alltid hatt LG V6-panel, SDH'ene har opp til nå hatt Samsung panel (med dårligere ytelse enn LG-panelet), ny SDH har nå kommet med LG V6-panel !

Og; nei - de selger fortsatt SDL'er - jeg fikk kranglet til meg en SDH...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok....

Da snakker de tydeligvis rundt hverandre på QPV.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Tja - etter 3+ måneder er jeg endelig fornøyd - mottak i dag en av de helt nye SDH'ene (ikke en SDL) med det samme gode LG-panelet som i de SDL'ene jeg tidligere har hatt.
    Etter en nærmere kikk - og etter å ha justert og testet en 3-4 timer i natt -, begynner jeg å lure på om den SDH'en jeg har fått ikke er levert med LG-panel som lovet...

Denne ser foreløpig ut til å ha en del graderinger (ansikter etc.), noe SDL'en ikke var plaget nevneverdig av - hvis dette stemmer gir jeg opp...

Jeg fikk tilbud om en SDH istedenfor SDL'en, men sa at det ikke var interessant så lenge bildet på denne var dårligere enn på SDL'en. QPV sa så at dette tidligere stemte (pga LG vs. Samsung panel), men at de nye SDH'ene som kom nå - kom med LG V6 panel og hadde samme bildet som SDL'en... :?

Ytterligere justeringer vil vise om dette stemmer... men jeg 'gir antagelig opp' og lever med denne til neste Plasma kommer i hus uansett

DVI gir f.ø. noe mer dybde i bildet enn komponent, men lite ellers - synes altså ikke det var stor forskjell på komponent / DVI (fra Denon 1910). Så heller ikke nevneverdig forskjell på å kjøre 480P vs. 720P - mulig 480P er noe bedre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har grønne små prikker i min SD skjerm. Kan det hende at det er noe feil med denne også?

Begynner å hakke noe grasalt ved scart RGB. Kjører ikke prog signaler. Noen som vet om scart rgb med prog signaler overkjører tv'ens opplegg på dette? Eventuelt om bildet er bedre ved denne løsningen?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe feil med denne - det er bare store graderinger / pixeleringer - i ansikter, på gress (så masters i går), flater med mange fargenyanser osv.

Denne TV'en skal jeg ikke ha, da får jeg heller ende opp med en SDL med grønnskjær - noe som unngås ved å kjøre interlaced komponent.
    Dette gir et mye bedre bilde enn DVI / Prog komponent på den SDH'en jeg har nå.... :evil:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke bare bli enig om at QPVision ikke er noe særlig?

Kjøp deg heller en PA30 til 16.995, så slipper du å irritere deg over slikt.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •