B-b-b-b-billigplasma i hus - QPV42SDL - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 153
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmmm - har tidligere kalibrert med DVE, men fant endelig - ved hjelp av forumet - THX Optimiseren på Starwars DVD'ene.
    Forsøkte bilde 4 - Brightness setup, "This test displays a bar containing ten shades of black above & below the THX-logo...."

Her har jeg da faktisk bortimot "ten shades of green" på SDL'en når jeg kjører progressiv komponent - noe må jo være feil med SDL'ene her?

Kan ikke noen av dere andre med SDL'er forsøke dette? - bildet skal jo være sort/gråtoner/hvitt ikke Mørkegrønt/grønntoner/hvitt

(obs - du må kjøre progressivt/komponent)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøkte. svart er grønt. Ga opp til slutt, SDL-en klarer ikke progscan.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edi
    Her er et (dårlig) bilde av THX Optimizer - dette er jo til å gråte av - ikke rart jeg har slitt med grønnskjær i mange filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har lagt merke til en del støy som kommer ut av sdl-en, spesielt ved lysere/ hvitt bakgrunn i bildet. Er det normalt.
    Jeg spør igjen det samme, har dere lagt merke til støy som kommer fra tv-en ved lys eller hvitt bakgrunn. Er det normalt eller dårlig trafo som er "kaput".

Og er det noen som vet hvordan kan jeg få tv lyden fra vanlig antenne gjennom dvd/reciveren. Har prøvd alt mulig uten å få det til.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og er det noen som vet hvordan kan jeg få tv lyden fra vanlig antenne gjennom dvd/reciveren. Har prøvd alt mulig uten å få det til.
    Bruk scartinn(ut)gangen uten RGB på skjermen + en scart til audio (l/r)kabel - eller en scart - scart med audio l/r ut. Audiokabelen kobles som hvilken som helst annen audio input på receiveren.

Har også noe trafostøy ved svært hvite / lyse bilder - i.e. når den bruker mye strøm - men ikke spesielt høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Bruk scartinn(ut)gangen uten RGB på skjermen + en scart til audio (l/r)kabel - eller en scart - scart med audio l/r ut. Audiokabelen kobles som hvilken som helst annen audio input på receiveren.

Har også noe trafostøy ved svært hvite / lyse bilder - i.e. når den bruker mye strøm - men ikke spesielt høyt.
    Så det med litt støy er normalt. Gjørde slik du sa og det fungerer jippi
    Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PIP

Hallo, Kan noen med denne tv`n fortelle meg hvordan pip fungerer???
    Og er det noen som vet hva slags kode fjernkontrollen har?? (fire siffer)

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et (dårlig) bilde av THX Optimizer - dette er jo til å gråte av - ikke rart jeg har slitt med grønnskjær i mange filmer
    Det ser jo helt håpløst ut. Personlig ville jeg vurdert det der som en alvorlig defekt. At man faktisk sender ut en serie fjernsyn som ikke virker er under enhver kritikk. At folk godtar denne feilen er enda mer uforståelig.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sikkert bare 1% som prøver komponent og oppdager feilen. Men denne høres mer og mer ut som en dårlig kjøp.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er vel sikkert bare 1% som prøver komponent og oppdager feilen. Men denne høres mer og mer ut som en dårlig kjøp.
    Ja - den selger sikkert i bøtter&spann som "TV" uansett.

Hvis du kjører interlaced kan fargene justeres så de blir helt ok - men da blir bildene for dårlige for mitt syn (graderinger, hakking etc.).

Jeg har fortsatt en dialog med QPV etc., men vet ikke om jeg gidder å få opp nok en SDL - før jeg returnerer den, trolig gjelder dette alle SDLer.

Synd - for hadde jeg fått sort istedenfor grønt over prog. kunne jeg levd med denne skjermen + at den fortsatt har det beste designet av alle etter min smak.

Problemet da er at jeg er tilbake til Square1 - må vel se på PX12X, men det betyr å legge på 11K + at jeg ikke liker integrerte høyttalere, PW7 er vel det nermeste jeg kan komme designmessig, og sikkert få glimrende billedkvalitet - men med et par innstikkskort er vi da er vi oppe på 30K for en SD-skjerm - og det er uten tuner.

Jeg vil vel gjette på at hvis QPV skal selge noe av (ny?) HD - bør denne prises ned til 20k eller så - kanskje det kan være en mulighet - den bør vel også komme med HDCP nå

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny kontakt med QPV i dag - de påstår at kun noen SDL'er har grønnskjærproblemet (føler meg vel ikke veldig trygg på dette...) - men da avventer jeg enda en ny skjerm, for å gi den en siste sjanse :?

De skulle ellers komme med nye HD-versjoner av både SDH & SDL'en - prisen var ennå ikke klar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny kontakt med QPV i dag - de påstår at kun noen SDL'er har grønnskjærproblemet (føler meg vel ikke veldig trygg på dette...) - men da avventer jeg enda en ny skjerm, for å gi den en siste sjanse :?

De skulle ellers komme med nye HD-versjoner av både SDH & SDL'en - prisen var ennå ikke klar
    Det tviler jeg sterkt på også, min har det ihvertfall.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også alle SDL'ene har dette problemet - men jeg har akseptert et forsøk til - så returnerer jeg den hvis (når...) denne også er grønn.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Hyundai PD421, som har omtrent samme specs. som disse QP/Hyundai skjermene som er omtalt her.

Har hatt skjermen i 2 år nå, kjøpte en av de første som kom til landet. Skjermen er koblet til en Dreambox via component, og til en Momitsu DVD spiller med DVI.

Momitsu spilleren har avslått HDCP, så DVI signalene fungerer utmerket på denne skjermen. Oppløsningen jeg sender er 1280x720, på 50hz eller 60hz, avhengig om det er en NTSC eller PAl film.

Syns den oppløsningen passet best på skjermen, tross native oppløsning på 852x480. enkelte påstår at skjermen har en 1024x512, eller 1024x768 oppløsning, men jeg aner ikke hva som er rett.

DVD spilleren kan justere brightness og contrast, så kalibrering blir noe enklere.

Det er himmel og hav forskjell på justering av nyanser av grått med DVI kontra component. Med DVI kan en justere fram 256 synlige nyanser med en egnet kalibrerings dvd. Med komponent, skal en slite for å greie å skille 16 nyanser (kanskje satt litt på spissen).

Rykkinger ved panorering med DVI er ikke tilstede. Det er selvsakt rykninger dersom DVD spilleren er innstilt med feil hz i forhold til filmen.

Ingen grønnskjær i bildet, bortsett fra enkelte filmer med Dreamboxen. Tror problemet ligger hos parabol-mottakeren, da DVD spiller koblet på komponent porten ikke har anntydning til dette.

kvaliteten på scart inngangen var rett og slett dårlig. Fikk masse pixelering og rykkninger når jeg koblet den til en digital parabol via scart utgangen.

Xbox med progressiv komponent ut er veldig lekkert. Skulle så gjerne ha hatt en parabolmottaker med progressiv ut. Skjermen min støtter dessverre ikke 576p, så en oppskalering til 720p hadde vært et must. Er inne på tanken på et HTPC prosjekt med innebygd tuner, men får "leve med" løsningen jeg har i dag.

Det kjeieste med skjermen er utvilsomt at den ikke switcher automatisk mellom input source. Noe tungvint og lite Wife Friendly å måtte trykke på noen taster for å bytte inn-kilde.

Konklusjon: Jeg er veldig fornøyd med skjermen. De som har vært på besøk og sett bildene, og spessielt de bildene som blir foret med DVI signaler, er mektig imponert. Detaljenivået er himmel bedre enn de skjermene som står i butikkene rundt om. Skjermen kostet 28" da jeg kjøpte den for 24 måneder siden, og det ser ikke ut til at den hadde vært så veldig mye billigere i dag. Var selv innom El-kjøp og så på en Hyundai skjerm der, tror den kostet 17" for noen måneder siden. Den var faktisk ikke i nærheten av hverken utseende eller kvalitets intrykk. Min skjerm er 7.9cm tykk, den på el-kjøp var nærmere 15cm, og med en veldig plast følelse. Selve skjermen virket mye "gråere", men selvsagt kun en subjektiv vurdering. Jeg hadde ikke kjøpt den....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fikset grønnkjær problemet, den er borte. Hvordan , har ingen anning. Testa i går dvd spilleren sin setup funksjon, og plutselig var grønn... borte. Det som iriterer meg nå er at dvd-en sender en slags forkortet porogresiv scan, i stedet til 720 X 576 50hz ved inter. sender den progresivt 681x545 50 hz. Men det er dvd-en sin dårlig kvalitet og har ikke noe me tv-en, tror jeg. En ting jeg har lagt merke til er en slags
    rykkninger eller korte linjer/strek som blir synlige ved raske bevegelser i bildet. Hva kan det vare. De er flere og mer synlige ved analoge tv sendninger enn ved dvd avspilling. Hva er det

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som deinterlacings-artifakter. Dvs. at du får en oppstriping av elementer som beveger seg fort fordi deinterlaceren ikke klarer å oppdatere / behandle hele bildet raskt nok.

edit: siden du kjører progressivt fra dvd og det er mindre fremtredende der sitter det sikkert en bedre deinterlacer i dvdspilleren din enn i skjermen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fikset grønnkjær problemet, den er borte. Hvordan , har ingen anning. Testa i går dvd spilleren sin setup funksjon, og plutselig var grønn... borte.
    Høres merkelig ut - jeg har testet flere forskjellige DVD-spillere, og alle gir samme grønnskjæret over progressivt på begge SDL'ene jeg har hatt - sikker på at du fortsatt kjører progressivt? 8)

Har alltid hatt 681x545 50 hz ved å kjøre prog. - både fra Pio & Denon

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis man benytter seg av angrefrist, hvor mye må man betale totalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fikset grønnkjær problemet, den er borte. Hvordan , har ingen anning. Testa i går dvd spilleren sin setup funksjon, og plutselig var grønn... borte.
    Høres merkelig ut - jeg har testet flere forskjellige DVD-spillere, og alle gir samme grønnskjæret over progressivt på begge SDL'ene jeg har hatt - sikker på at du fortsatt kjører progressivt? 8)

Har alltid hatt 681x545 50 hz ved å kjøre prog. - både fra Pio & Denon
    JA, jeg kjører progresivt, og eneste forskjell mellom prog. og inter. er at førstnevnte har 681x545 og den andre 720x576. Merkelig at den borte. Testa alle innstilinger på nytt, både de gamle og nye, den grønne dr....en er helt borte på "normal", fine farger, paselig med rødt og svart er svart, for første gang kan jeg se flere svarte nivåer, og på "user" er det litt rart bilde, grønn... er ikke til stedet, svar er svart, normall hud farge, men likevel følles bildet som unaturlig, for mye farger og dårlig kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Det høres ut som deinterlacings-artifakter. Dvs. at du får en oppstriping av elementer som beveger seg fort fordi deinterlaceren ikke klarer å oppdatere / behandle hele bildet raskt nok.

edit: siden du kjører progressivt fra dvd og det er mindre fremtredende der sitter det sikkert en bedre deinterlacer i dvdspilleren din enn i skjermen.

Det du vil si, at dette skal være standard "feil" på billige plasma tv-er, litt rart at min dvd( united hjemmekino) skal ha bedre deinterlaceren enn sdl-en.Takk for svar.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •