B-b-b-b-billigplasma i hus - QPV42SDL - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 153
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ... mottok i dag ny SDL - og leverte den forrige tilbake med samme budet, MEN... Denne har enten fått seg en trøkk - bakdekslet sitter skjevt på, strøminngangen er helt løs + at den flimrer noe vanvittig ved TV-signaler - antenneinngangen sitter da ogaå like ved strøminntaket...

Nå ble jeg egentlig passe lei hele prosjektet - men bør vel muligens akseptere enda en leveranse av ny SDL.... men da får det også holde :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    ... mottok i dag ny SDL - og leverte den forrige tilbake med samme budet, MEN... Denne har enten fått seg en trøkk - bakdekslet sitter skjevt på, strøminngangen er helt løs + at den flimrer noe vanvittig ved TV-signaler - antenneinngangen sitter da ogaå like ved strøminntaket...

Nå ble jeg egentlig passe lei hele prosjektet - men bør vel muligens akseptere enda en leveranse av ny SDL.... men da får det også holde :evil:
    Her er det vel skjedd en skade under transport, som ikke selve skjermen kan lastes for..
    Gi ikke opp, neste kommer nok uskadd!!! :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVI på QPV SDL

Sitat Opprinnelig postet av Tellus007
    Sitat Opprinnelig postet av tkittel
    Er det noen som har koblet DVD spiller til QPV SDL skjermen via DVI?
    Jeg gikk nettopp til innkjøp av en Samsung HD945, siden man visstnok
    kan slå av HDCP på HDMI utgangen på den spilleren.
    Men jeg får ikke noe bilde... Får ikke opp Samsung logo'en engang.
    Skjermen detekterer signal og riktig oppløsning/frekvens, men altså
    ingen bilde, verken i 480p, 576p, 720p, 768p eller 1080i.

Jeg har forsøkt å oppgradere firmware på spilleren, koblet spilleren
    til LCD skjermen min(PC skjerm) og PC'en til QPV'n.
    Jeg får bilde på min LCD skjerm med dvd-spilleren og jeg
    får bilde på plasma'n med PC'n. Men mellom dvd og plama
    er det dødt....

Noen som har noen ide om hva problemet kan være? Tips?
    Dvi inngangen støtter det som kalles DVI-D (digital) Det finnes oxo DVI-A og DVI-I
    Tipper du sender dine signaler i DVI-A fra din dvd...
    Er ikke helt sikker her på dette men noen får evt korrigere meg.

Får selv ikke bilde med en overgang til DVI fra VGA fra min PC.. og dette syldtes att DVI inngangen ikke støttet analogt signal..

Takk for svar!

Jeg har nå sjekket at min DVD-spiller sender ut DVI-D, kabelen er
    en DVI-D og porten på plasma'n er en DVI-D. Så det skulle ikke
    være noe problem.
    Bakoverkompabilitet fra HDMI til DVI har vært diskutert her i forumet:

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15285

Det kan jo virke som om HDMI kan gi litt lav spenning i forhold til
    DVI, men jeg har målt mellom pin 14 og 15 på min DVI plug og
    der er det 6 volt.... Det skal jo i følge DVI standarden være 5 volt.
    Men det gjør vel ingenting om den er litt høyere?
    Flere tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVI på QPV SDL

Jeg har nå sjekket at min DVD-spiller sender ut DVI-D, kabelen er
    en DVI-D og porten på plasma'n er en DVI-D. Så det skulle ikke
    være noe problem.
    Bakoverkompabilitet fra HDMI til DVI har vært diskutert her i forumet:

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15285

Det kan jo virke som om HDMI kan gi litt lav spenning i forhold til
    DVI, men jeg har målt mellom pin 14 og 15 på min DVI plug og
    der er det 6 volt.... Det skal jo i følge DVI standarden være 5 volt.
    Men det gjør vel ingenting om den er litt høyere?
    Flere tips?[/quote]

Jeg ville ha ringt eller mailet til service tekniker hos QPV i Tønsberg.
    Her har du mail adr. hans . bjorn@qpv.no
    Hyggelig kar som vet hva han snakker om, har selv vært i kontakt med dem. :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du 100% sikker på at HDCP er utkoblet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med Bjørn på QPV i går og han hadde ingen andre
    tips enn dette med at det kunne være for lav spenning på DVI pluggen.
    Det er det altså ikke.
    Han mente som meg at HDCP måtte være slått av siden jeg får
    bilde på min LCD skjerm. LCD skjermen min skal ikke støtte HDCP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig plassert dingsen på veggen. Kjører progresivt over komponent. Jeg får stilt color, contrast, brig. og tint via komponent. Og det er rart siden det står ikke noe om det i bruksanvisningen. Eneste jeg sliter med er at bildet er for mørkt. Blir bedre hvis jeg har brig. over 65 og det er vel litt for mye. Testet med Master og comander og Van Helsing.
    Har ennå ikke lagt merke til grønnskjær, og mulig kun litt graderinger. Slik at jeg tenker at de fleste "problemer", skyldes nok ekstern utstyr enn med selve tv-en.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edi
    . Kjører progresivt over komponent. Jeg får stilt color, contrast, brig. og tint via komponent. Og det er rart siden det står ikke noe om det i bruksanvisningen
    Du kan stille "alt" over interlaced komponent, kun cont og bright over progressiv - ihvertfall på de to jeg har hatt...

SDL Nr 3 kommer f.ø. om et par uker - siste sjanse for SDL'en :? - men all ære til Bjørn hos QPV - en sjeldent serviceminded mann :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Prøvde nå "ekte" progresiv scan. Litt bedre bilde ved mørke scener med litt grønnskjær i svart. Helt ok for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Wintermute

SDL Nr 3 kommer f.ø. om et par uker - siste sjanse for SDL'en :? - men all ære til Bjørn hos QPV - en sjeldent serviceminded mann :!:[/quote]

Fikk du noen god tips fra ham vdr SDL-en

Newcomer -apollo- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen!

Første gang jeg skriver her! Jeg fikk min nye QPV42SDL på fredag, og fikk koblet den opp på no time. Etter å ha justert fargene, slik det er beskrevet tildliger i denne tråden, fikk jeg et bilde som jeg er fornøyd med. Jeg må nok sikkert fininnstille litt etterhvert som jeg blir mer kjent med Tv´n. Men min foreløpige konklusjon, er at den i aller høyeste grad lever opp til mine forventninger. Nå skal det vel også sies at jeg har ingen tidligere erfaringer med plasma, så alt er jo bedre enn hva jeg hadde før...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Vurderer å skaffe meg en Qpv 42" palsma selv, men bare lurte på fra dere som har testen denne, hvordan er denne mht skarphet og kontrast i forhold til "vanlige" tver?

Har en Thomson 32" 100hz tv nå er det store forskjellen mellom 32" crt og 42" plasma, og skjermkvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Hei.

Vurderer å skaffe meg en Qpv 42" palsma selv, men bare lurte på fra dere som har testen denne, hvordan er denne mht skarphet og kontrast i forhold til "vanlige" tver?

Har en Thomson 32" 100hz tv nå er det store forskjellen mellom 32" crt og 42" plasma, og skjermkvaliteten?
    For meg som har lite erfaring med plasma fra før, må jeg si at jeg er fornøyd med min SDL-en. Har litt problemer med grønnkjær når jeg kjører progresivt over komponent, venter på at noen skal gi med en god tips hvordan kan jeg bli kvitt for mye grønt i bildet. Men med digital kabel tv dekoder eller dig. satelitmottaker fungerer tv-en veldig fint, god kontrast og skarphet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror grønnskjær over prog. komponent er en svakhet ved SDL'ene generelt - har nå sjekket min andre, og tror nok den gir omtrent like mye grønnskjær som den forrige. Så Gothika med en gulgrønn Halle B i går kveld...

Fikk f.ø. en mail fra de som solgte meg skjermen i dag - som sa at de ikke forlenger angrefristen allikevel??? Har sendt svar om at dette ikke aksepteres og at skjermen (den siste jeg fikk m/feil ) da blir returnert asap med krav om pengene tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden den kom skadet, har du rett til å få penger tilbake uten problemer.

Så i dag på den lokale expert butikken flere 42" plasma tv-er på tilbud.
    En Akai til 15.900, Phillips til 17.990 og en Panasonic og en Sony til 18.990. alle viste samme bilde fra bla. sony dvd og aka var koblet til en pioner. Akai og Phillips etter min mening hadde mye dårligere bilde kvalitet en SDL-en, og hverken sony eller panasonic var bedre en SDL-en.
    Eneste som var positivt med Akai er at høytaler, veggfeste og tuner var inkludert i prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QPV 42 SDL har vært i huset i en uke nå. Jeg er en helt vanlig TV-titter med jobb, familie og andre hobbyer. Ikke noen HiFi eller videoentusiast, men likevel mener jeg at jeg har klare kvalitetskrav til både lyd og bilde (selv om jeg da setter dem lavere enn ekspertene her på forumet).

QP42 SDL har definitivt vært et riktig kjøp for min del. Jeg plages for øyeblikket med at kona vil beholde fabrikkinstillingene for farge, mens jeg foretrekker de "riktige" fargene som ble publisert tidlig i denne tråden. Jeg synes jeg får et klart og godt bilde, utmerket svart-nivå, ikke etterslep og en designmessig OK TV. Jeg har satelitt-tuner og DVD som signalkilder. Mitt behov er ikke å sammenligne skjermene mot hverandre på stuen, men å spørre om "Har jeg et bilde som jeg oppfatter som tydelig, godt og behagelig?"

Grunnen til at jeg skriver dette? Det er nok for å si at dette var et riktig kjøp for meg - og dermed kanskje for andre her på forumet også. Jeg er fullt klar over at jeg må skifte TV den dagen vi alle får HDTV tilgjengelig. Min gjetning er at det vil skje først ila en 5-6 års periode. Joda, det kommer sikkert masse prøvesendinger og spesialgreier før den tid, men jeg tror ikke HDTV blir et masseprodukt før om så lang tid. I løpet av den tiden tror jeg at jeg vil ha hatt MASSE glede av de 14000 jeg brukte på denne skjermen. Og jeg føler meg ikke overbevist om at hvis jeg i dag hadde brukt 30 laken på en HDTV kompatibel skjerm så ville den hatt fullverdige spesifikasjoner når HDTV blir allemannseie.

Altså: Jeg mener QP 42 SDL vil være et svært godt valg for veldig, veldig, veldig mange "alminnelige" TV/DVD-tittere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har lagt merke til en del støy som kommer ut av sdl-en, spesielt ved lysere/ hvitt bakgrunn i bildet. Er det normalt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Fikk f.ø. en mail fra de som solgte meg skjermen i dag - som sa at de ikke forlenger angrefristen allikevel??? Har sendt svar om at dette ikke aksepteres og at skjermen (den siste jeg fikk m/feil ) da blir returnert asap med krav om pengene tilbake.
    Full retrett fra selgeren mht. angrefrist - så da venter jeg på min 3de SDL, alle gode ting er forhåpentligvis tre...

Ellers bra at de innstillingene jeg postet tidligere kommer til nytte for flere, men jeg savner fortsatt en servicemeny på TV'en.

Blir fortsatt ikke klok på SDL'en, det hadde nesten vært bedre for min del om den enten hadde vært skikkelig dårlig, eller "bra nok" for meg.
    Jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg mener om dette. Variasjonene er store - alt etter filmkvalitet (bitrate, graderinger etc.) ,signalkilder (forskjellige DVD-spillere), grønnskjæret etc, etc...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edi

Så i dag på den lokale expert butikken flere 42" plasma tv-er på tilbud.
    En Akai til 15.900, Phillips til 17.990 og en Panasonic og en Sony til 18.990. alle viste samme bilde fra bla. sony dvd og aka var koblet til en pioner.
    Hvilken Expert-butikk hadde Panasonic til 18990?

Johannes

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0