B-b-b-b-billigplasma i hus - QPV42SDL - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 153
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er en plasmatv!! Det er mulig å kjøpe en ekstern tuner.. :-) Ingen problem å kjøre dvi...

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den ikke har innebygd tuner og høyttalere så er det en skjerm, ikke en tv IMHO :wink:

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryter meg selv i bakken og legger meg flat. Så alle plasmaer som ikke har innebygd tuner er bare en skjerm altså? Ekstern tuner gjelder ikke? Godt å vite. Skal aldri gjenta seg.... :-)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den har ekstern tuner så er det en TV etter min mening, ellers bare en skjerm.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT - men allikevel; mener jeg en gang så noe om en HDMI / DVI svitsj (fra Geffen?) som foretar HDCP handshake & dekryptering slik at DVI med HDCP <-> DVI uten HDCP vil fungere godt ?

Noen som har sett / hørt om denne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har SDH05 hjemme nå, og er ikke fornøyd med den! Altfor mye graderinger, spesielt på ansikter og mørke partier! Noe etterslep! Utrolig irriterende! Sender den tilbake neste uke! Bruk heller noen flere tusen på en bedre skjerm! Vet ikke hvor kresen jeg er, men skjønner ikke hvordan noen kan være fornøyd med denne skjermen!!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av troll12
    Hei!

Jeg har SDH05 hjemme nå, og er ikke fornøyd med den! Altfor mye graderinger, spesielt på ansikter og mørke partier! Noe etterslep! Utrolig irriterende! Sender den tilbake neste uke! Bruk heller noen flere tusen på en bedre skjerm! Vet ikke hvor kresen jeg er, men skjønner ikke hvordan noen kan være fornøyd med denne skjermen!!
    Elller gå ned noen tusen og kjøpe en SDL i steden :wink:

Får opp en ny SDL i løpet av uka - håper grønnfargen dermed er borte, og at den kommer opp på veggen - vet ikke hva du kjører inn på SDH'en, men SDL'en er nok ikke på langt nær så dårlig som du beskriver SDH'en.

Med riktig input gir den ok bilder (sammenlignet med Plasmaer forøvrig)

For å fortsette "bunnpris"-kjøret på dette prosjektet ser jeg for meg et ELFA vegg-stativ, en tverrskinne som skrus på veggen (stenderne) + to skinner som skrus på TV'en og hakes på tverrskinna. Kommer nok også til å borre to høl i veggen, og dytte kablene inn/ut der.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si ifra om du beholder den slik at jeg kan komme å titte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører komponent inn fra en Sony dvd, og det er mye (etter mitt syn) graderinger på ansikter og mørke partier! Merkelig hvis det skulle være så stor forskjell på disse skjermene! Min blir ihvertfall levert tilbake, og vurderer en hitachi eller fujitsu istedet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en SDL i snart fire uker nå, er egentlig veldig fornøyd når man tar prisen i betraktning.. :lol:

Tok en god stund å finne de rette innstillingene på farge/lys men de som postet sine innst. var til stor hjelp. Takk!!

Kunne tenkt meg å høre hva andre bruker slags inst. på hva slags format som blir brukt, synes egentlig styret rundt 16:9 / 4:3 er et større problem en biledkvaliteten på denne skjermen som virker bra med digitalt signal. (Ved bruk av RF Signal var bildet dårlig synes jeg)

Har kabeltv fra CD og bruker deres dekoder (kommer heldivis ny på markedet i slutten av januar http://www.tveco.no/shop/default.htm )

Hva sendes i 16:9 av dem?? Hvorfor får man svart stripe i bunn og topp ved disse sendingene?
    Ser jeg på DVD med 16:9 er stripene der fortsatt, jeg trodde at med en 16:9 tv ville hele bildet fylles ved 16:9 sending. :?:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av troll12
    Jeg kjører komponent inn fra en Sony dvd, og det er mye (etter mitt syn) graderinger på ansikter og mørke partier! Merkelig hvis det skulle være så stor forskjell på disse skjermene! Min blir ihvertfall levert tilbake, og vurderer en hitachi eller fujitsu istedet!
    Jeg vil vel heller ikke tro at det er så stor forskjell, og mener ikke at SDL'en er noe i nærheten av en "superskjerm", men noe jeg (trolig...) kan leve med en stund - til en overkommelig pris.

Hvis jeg skulle doblet antall kr. på innkjøp av TV, og fortsatt kjøpt Plasma er det nok mye mulig jeg også ville kjøpt en Fujitsu. For billedkvalitetens skyld ville jeg vel kanskje heller gått for en Axium 45" (har bare sett 50", men regner med at 45" er enda noe bedre)

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tellus007
    Har hatt en SDL i snart fire uker nå, er egentlig veldig fornøyd når man tar prisen i betraktning.. :lol:

Tok en god stund å finne de rette innstillingene på farge/lys men de som postet sine innst. var til stor hjelp. Takk!!

Kunne tenkt meg å høre hva andre bruker slags inst. på hva slags format som blir brukt, synes egentlig styret rundt 16:9 / 4:3 er et større problem en biledkvaliteten på denne skjermen som virker bra med digitalt signal. (Ved bruk av RF Signal var bildet dårlig synes jeg)

Har kabeltv fra CD og bruker deres dekoder (kommer heldivis ny på markedet i slutten av januar http://www.tveco.no/shop/default.htm )

Hva sendes i 16:9 av dem?? Hvorfor får man svart stripe i bunn og topp ved disse sendingene?
    Ser jeg på DVD med 16:9 er stripene der fortsatt, jeg trodde at med en 16:9 tv ville hele bildet fylles ved 16:9 sending. :?:
    Ser du på en dvd spilt inn i 2.35:1 format får du sorte striper oppe og nede på skjermen. En dvd i 1.85:1 eller 1.78:1 fyller hele skjermen. De fleste filmer er i 2.35:1, men da kan man bruke 16:9 soom funksjon så man slipepr stripene. DA forutsatt at filmen IKKE er tekstet på det sorte nederste feltet.

Tror 2.35:1 passer bedre på alle typer tv'er..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Sitat Opprinnelig postet av Tellus007

Ser du på en dvd spilt inn i 2.35:1 format får du sorte striper oppe og nede på skjermen. En dvd i 1.85:1 eller 1.78:1 fyller hele skjermen. De fleste filmer er i 2.35:1, men da kan man bruke 16:9 soom funksjon så man slipepr stripene. DA forutsatt at filmen IKKE er tekstet på det sorte nederste feltet.

Tror 2.35:1 passer bedre på alle typer tv'er..
    Takk for svaret ble litt klarere nå.. Blir sikkkert samme problematikken fra de forskjellige kanalene da også sikkert?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kanaler sender anamorf widescreen, som jeg tror er noe som tilsvarer 2.35:1 anamorf widescreen på dvd plater.
    Jeg er ikke helt inne i de forskjellige formatene, men regner med at noen retter meg opp hvis jeg tar feil.

Men ved å bruke de forskjellige zoom funksjonene på tv kan man tilpasse seg de fleste formater.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da fryktelig mye tyn til Hyundai 4240 da ... :wink:

Kjøpte meg en slik en i fjor, og må si jeg er veldig fornøyd med tanke på prisen (den gang) i forhold til mange av konkurrentene. Stor forskjell før/etter innstilling med DVE vel og merke. Bruker en HK dvd25, og komponent m/progressive scan, og merker ikke noe til graderinger eller dårlig sortnivå da, på vga eller DVI fra pc er også bilde bra, men husk å stille pc'en fargedybde på 32bit, ellers får du graderinger som bare fae...
    Digital tuner fra UPC gir greie bilder, og ja, ved SCART eller kompositt blir det mye graderinger og shiit, men sånn er det vel med de fleste plasmaer... Så elektronikken er nok ikke så veldig bra i disse skjermene, men ved å bruke inngangene som i stor grad omgår elektronikken kan man få helt greie bilder

Bruker forresten 4 vinkler fra maxbo (tilsammen 100kr) som veggfeste, med 3 festehøyder og hurtigmontering/demontering, funker som f.. Bare tull å betale 3000kr for veggfeste, satan for noen priser !

Vennlig Hilsen Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har akkurat i dag fått SDL-en. Har ennå ikke prøvd den, for det er en del ting jeg lurer på siden jeg er helt uerfaren/grønn i plasma område. Behovde en ny tv siden jeg var dritt lei av å se på enn 28" Panasonic ws fra 10 meters avstand.
    For det første hva vil det si å koble utstyr til tv over komponent, for det eneste jeg vet er å bruke billig biltema skart kabel og så pluge den i tv.
    Har en sånn billig kombi hjemekino :roll: AKAY med utrolig rar lyd, men den er helt ok for meg, tatt i betraktning at den kosta 1200 kr i fjor.
    For det andre hva er graderinger og grønnskjær.
    Og en ting til har gode kabler enten skart, rgb noe å si på hva slags bilde jeg for til slutt, og burde jeg investere i disse "gode" kabler og kan dere anbefalle noe.
    Og en ting til, den innbrenings greia, burde jeg vare obs i innkjørings fasen. Bruke lit lavere lys styrke olg. Og er det noen som vet om SDL modelen har en sånn inbrenings beskyter "rengjorer"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVI på QPV SDL

Er det noen som har koblet DVD spiller til QPV SDL skjermen via DVI?
    Jeg gikk nettopp til innkjøp av en Samsung HD945, siden man visstnok
    kan slå av HDCP på HDMI utgangen på den spilleren.
    Men jeg får ikke noe bilde... Får ikke opp Samsung logo'en engang.
    Skjermen detekterer signal og riktig oppløsning/frekvens, men altså
    ingen bilde, verken i 480p, 576p, 720p, 768p eller 1080i.

Jeg har forsøkt å oppgradere firmware på spilleren, koblet spilleren
    til LCD skjermen min(PC skjerm) og PC'en til QPV'n.
    Jeg får bilde på min LCD skjerm med dvd-spilleren og jeg
    får bilde på plasma'n med PC'n. Men mellom dvd og plama
    er det dødt....

Noen som har noen ide om hva problemet kan være? Tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVI på QPV SDL

Sitat Opprinnelig postet av tkittel
    Er det noen som har koblet DVD spiller til QPV SDL skjermen via DVI?
    Jeg gikk nettopp til innkjøp av en Samsung HD945, siden man visstnok
    kan slå av HDCP på HDMI utgangen på den spilleren.
    Men jeg får ikke noe bilde... Får ikke opp Samsung logo'en engang.
    Skjermen detekterer signal og riktig oppløsning/frekvens, men altså
    ingen bilde, verken i 480p, 576p, 720p, 768p eller 1080i.

Jeg har forsøkt å oppgradere firmware på spilleren, koblet spilleren
    til LCD skjermen min(PC skjerm) og PC'en til QPV'n.
    Jeg får bilde på min LCD skjerm med dvd-spilleren og jeg
    får bilde på plasma'n med PC'n. Men mellom dvd og plama
    er det dødt....

Noen som har noen ide om hva problemet kan være? Tips?
    Dvi inngangen støtter det som kalles DVI-D (digital) Det finnes oxo DVI-A og DVI-I
    Tipper du sender dine signaler i DVI-A fra din dvd...
    Er ikke helt sikker her på dette men noen får evt korrigere meg.

Får selv ikke bilde med en overgang til DVI fra VGA fra min PC.. og dette syldtes att DVI inngangen ikke støttet analogt signal..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edi
    Hei. Har akkurat i dag fått SDL-en. Har ennå ikke prøvd den, for det er en del ting jeg lurer på siden jeg er helt uerfaren/grønn i plasma område. Behovde en ny tv siden jeg var dritt lei av å se på enn 28" Panasonic ws fra 10 meters avstand.
    For det første hva vil det si å koble utstyr til tv over komponent, for det eneste jeg vet er å bruke billig biltema skart kabel og så pluge den i tv.
    Har en sånn billig kombi hjemekino :roll: AKAY med utrolig rar lyd, men den er helt ok for meg, tatt i betraktning at den kosta 1200 kr i fjor.
    For det andre hva er graderinger og grønnskjær.
    Og en ting til har gode kabler enten skart, rgb noe å si på hva slags bilde jeg for til slutt, og burde jeg investere i disse "gode" kabler og kan dere anbefalle noe.
    Og en ting til, den innbrenings greia, burde jeg vare obs i innkjørings fasen. Bruke lit lavere lys styrke olg. Og er det noen som vet om SDL modelen har en sånn inbrenings beskyter "rengjorer"
    Jeg vet ikke om du kjører bildene via Rf inngangen på din TV eller om du bruker dekoder slik at du får bildene digitalt.
    Selv så bruker jeg digital dekoder med scart utgang på (eneste mulighet).
    Hadde noen europris kabler de første dagene med bra bilde!! Men etterhvert som jeg så på tv`n syntes jeg at jeg så mere å mere ulomske ting i bilde og bestemte meg for å prøve noen andre kabler.. Har egentlig aldrig trodd at kabler kan ha noe innvirkning. Bestilte meg disse http://www.ece.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6310 og ble overbevist om at de var verdt hver krone, bildet er roligere og mindre støy i det.
    Kjøpte også en S-VHS kabel i samme kvalitet til bruk på DVD.

Et annet tips er at du bruker innstillingene på farge å lys som er postet tideligere i denne tråden.. :lol:

Bildet av kabelen:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører for tiden via RF bare for å teste litt. Men ellers har veldig dårlig kabel tv signal slik at bilde er kanskje litt dårligere enn på min 28". Har ennå ikke testet DVD kvalitet.
    Så det ville være lurt å investere i litt bedre kabler. Takk for svaret

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •